تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۹۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اعلام کرد که اختلافات میان آمریکا و روسیه و رقابت‌های اروپایی بر وضعیت لیبی تاثیر گذاشته است.
تدبیر24»غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اعلام کرد که روابط تیره میان آمریکا و روسیه و رقابت‌های کشورهای اروپایی و اختلافات میان کشورهای عربی بر راه‌حل سیاسی لیبی و وضعیت این کشور تاثیر گذاشته است.

وی همچنین گفت: روسیه به این آگاهی رسیده نیازی به حضور نیروهای خارجی‌ برای لغو ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی یا لغو بلوکه کردن حساب‌های لیبیایی وجود ندارد.

سلامه در ادامه افزود: مسکو در سال‌های نخست شروع به انتقادات مکرر کرد به طوری که گفت ناتو با  قطعنامه‌های بین‌المللی در راستای مداخله نظامی در لیبی عمل می‌کند و سپس به طور ناگهانی موضعش را تغییر داد.

وی همچنین گفت: روسیه از حدود یک سال پیش از گروه‌های لیبیایی خواسته به این کشور سفر کنند و ببینند که هدف اصلی در لیبی احیای بازار این کشور است، زیرا که لیبی منبع اصلی برای سلاح بود و میلیاردها دلار قرارداد داشت که از زمان معمر القذافی، دیکتاتور سابق این کشور این قراردادها تعطیل شد و امروز به فکر اجرای آن هستیم.

سلامه خاطرنشان کرد: احیای تولیدات نفت لیبی به بیش از یک میلیون بشکه در روز به این کشور این امکان را می‌دهد که تولیدات خود را بفروشد.لیبی کشوری غنی ازثروت‌های نفتی و گازی و دارای طولانی‌ترین ساحل دریای مدیترانه است و به دلیل مساحت گسترده‌ای که دارد می‌تواند پناهگاهی برای گروه‌های تروریستی به ویژه پس از طرد آن‌ها از عراق و سوریه و گذرگاهی برای مهاجرت غیرقانونی باشد.

سلامه همچنین اظهار داشت که ثروت‌های لیبی بر طرف‌های خارجی تاثیر گذاشته و ضعف دولتش نیز باعث برانگیختن ترس و واهمه شده، در نتیجه تمامی جهان توجه گسترده‌ای به لیبی دارند.

وی همچنین از این که این توجه و اهتمام بین المللی با هدف تمرکز بر اجرای طرح سازمان ملل باشد، ابراز امیدواری کرد.

از سوی دیگر، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" حمایتش را از برگزاری انتخابات لیبی در سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد.

حفتر خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بدون هیچ تاخیر و تقلبی شد.

وی همچنین تاکید کرد: ما می‌خواهیم که تمامی لیبیایی‌ها بدانند ما جهان را مجبور می کنیم که به سمت قبول روند انتخابات به عنوان راه‌حل اصلی و تمامی مراحل برای دستیابی به توافق سیاسی در لیبی پیش بروند.

حفتر اعلام کرد: ما تبلیغات مغرضانه‌ مبنی بر این که فرماندهی کل علیه هرگونه راه‌حل سیاسی می‌ایستد و مانع تلاش‌های صلح‌آمیز داخلی و بین‌المللی می‌شود را رد می‌کنیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، آمریکا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها