تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۹۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

پاداش بازنشستگان تا پایان سال 95

مشاور سازمان برنامه و بودجه معتقد است باید ساختار آموزش و پرورش اصلاح شود اما به نظر می‌رسد این ساختار در مقابل تغییرات مقاومت دارد.
تدبیر24»محمدحسین حیدری در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش، درخصوص وضع بودجه آموزش و پرورش اظهار کرد: زمانی که به جمع‌بندی بودجه نزدیک می شویم شرایطی فراهم می‌شود تا هر دستگاه با توجه به عملکرد سال گذشته خود در قالب جلساتی با سازمان برنامه و بودجه درخواست‌های خود را بر اساس تکالیف و اسناد بالادستی نشان دهد.
 
وی ادامه داد: بعد از این مرحله ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه به دفعات در مورد نحوه بودجه‌نویسی برای آن دستگاه جلسه برگزار کرده و خروجی را به طور بخشنامه بودجه برای همه دستگاه‌هایی که از منابع بودجه عمومی دریافت می‌کنند، ابلاغ می‌کند.
 
مشاور سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: بخشنامه بودجه و برنامه اولیه پس از تأیید در سازمان برنامه و بودجه به سازمان مربوط ارسال می‌شود و بخشنامه و برنامه اولیه در سازمان مربوطه منطبق می‌شود سپس دفاتر بخشی و معاونتی سازمان برنامه و بودجه با آن نهاد یا وزارتخانه جلسات متعددی برگزار می‌کنند و بودجه را بررسی و در مورد آن رایزنی می‌کنند و سپس جداول بودجه‌ای را تکمیل کرده و به سازمان برنامه و بودجه عودت می‌دهند. 
 
حیدری تصریح کرد: براساس جداول نهایی در ستاد بودجه‌ و کمیسیون تلفیق سازمان برنامه و بودجه این جداول مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد و چنانچه تأیید شود در لایحه بودجه گنجانده می‌شود.
 
بررسی جداول نهایی بودجه در هیأت دولت
 
وی با بیان اینکه جداول نهایی در هیأت دولت بررسی می شود، گفت: وزرا در جریان جداول بودجه‌ای هستند و در جلسات برای آن چانه‌زنی می‌کنند.
 
بودجه 35 هزار و 954 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش
 
مشاور سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه 35 هزار و 954 هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش برای سال 97 در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: سال‌های قبل شرایط به نحوی بود که بر اساس ظرفیت قانونی امکان افزایش در برخی موارد وجود داشت اما با این وجود هر سال برخی مطالبات به سال بعد منتقل می‌شود. 
 
حیدری تصریح کرد: در سال 96 بودجه کل کشور 324 هزار میلیارد تومان بود که در مجلس به 356 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و امسال هم رشدی که در بودجه دیده شده است در قالب افزایش 10 درصدی حقوق و مزایا است.
 
وی بیان کرد: برای تحول در آموزش و پرورش زیرساخت‌هایی لازم است که تنها به بودجه مربوط نیست و باید اصلاح ساختار، سیستم ارزیابی و نحوه پرداخت حقوق و دستمزد در این وزارتخانه منظم شود تا به سمت تحول پیش برویم.
 
مشاور سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: زمانی در کشور 20 میلیون دانش‌آموز تحصیل می‌کردند و یک میلیون پرسنل داشتیم اما اکنون هم با 13 میلیون دانش‌آموز همچنان یک میلیون پرسنل داریم. ساختار این وزارتخانه باید اصلاح شود اما به نظر می‌رسد این ساختار در مقابل تغییرات مقاومت دارد. 
 
 استانی شدن بودجه آموزش و پرورش در سال 97
 
وی با اشاره به استانی شدن بودجه آموزش و پرورش در سال 97، عنوان کرد: استانی شدن به این معنا نیست که استاندار بتواند در ارقام بودجه‌ای آن استان دست ببرد بلکه شورای برنامه‌ریزی بر اعتبارات نظارت می‌کند و این گونه نیست که حقوق معلمان توسط استاندار در بخش‌های دیگر به مصرف برسد، البته باید راهکارهایی در رابطه با استانی شدن بودجه ارائه شود. 
 
مشاور سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پاداش بازنشستگان تا پایان سال 95 تسویه شده است، یادآور شد: 3500 میلیارد تومان در صندوق توسعه ملی برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه امسال 60 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند این مبلغ کفاف پاداش بازنشستگان را نمی‌دهد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: