تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰

آیین باران خواهی در فهرست یونسکو

مدیرکل ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی گفت: پرونده آیین "باران خواهی" برای ثبت جهانی در فهرست میراث ناملموس 2014 سازمان یونسکو پیشنهاد شد.

به گزارش تدبیر24 فرهاد نظری به مهر گفت:" روز گذشته، دهم آذرماه، قائم مقام سازمان میراث فرهنگی طی نامه ای به یونسکو، پرونده " آیین باران خواهی" را از میان یازده پرونده ای که ایران پیش از این به اجلاس میراث ناملموس یونسکو پیشنهاد داده بود، برای ثبت جهانی در سال 2014 معرفی کرد."

وی با اعلام اینکه عنوان این پرونده تا فرارسیدن زمان برگزاری اجلاس 2014 کاملتر می‌شود، گفت: " ایران موظف است از میان پرونده هایی که پیش از این به یونسکو برای ثبت جهانی پیشنهاد داده، یک پرونده را برای ثبت معرفی کند. بنابراین در جلسه ای با حضور کارشناسان میراث معنوی، به این نتیجه رسیدیم که پرونده آیین باران خواهی قابلیت بهتری برای ثبت جهانی در فهرست میراث ناملموس ایران دارد با این وجود پرونده های میراث ناملموس دیگری نیز برای ثبت جهانی تهیه و به این فهرست پیشنهادی اضافه می شود.

پرونده های خیمه شب بازی، دانش سنتی پخت نان اقوام ایرانی، دانش سنتی کشاورزی بومی ایران، چاپ کلاقه ای ایران، فیروزه تراشی ایران، مهارت های راه یابی در ایران، ابریشم کشی در روستای زاوین، مهارت های سنتی تولید پوشاک اقوام ایرانی، آیین ازدواج ایرانی، دانش سنتی معماری ایرانی، از جمله ده پرونده دیگری بود که متولیان میراث فرهنگی در سالهای گذشته آنها را به یونسکو پیشنهاد داده بودند در این میان، پرونده طب سنتی ایران توسط کارشناسان ارزیابی یونسکو به دلیل بیش از حد فراگیر بودن این پرونده، به ایران مرجوع شد این اشکال در پرونده های دیگری که ایران به یونسکو پیشنهاد داده بود نیز وجود دارد.

با این حال قرار است از پرونده طب سنتی ایران دوباره در اجلاس میراث ناملموس جهانی 2013 که از یازدهم آذرماه در باکو برگزار شده است، دفاع شود تا شاید شانس ثبت در میراث جهانی را به دست آورد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: