تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۹۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

آموزش‌و‌پرورش توان پرداخت ندارد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شرایط مالی آموزش‌وپرورش را فاقد توان لازم برای پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز مدارس توصیف کرد و امکان تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق درباره معافیت مدارس در پرداخت این هزینه‌ها در صحن علنی مجلس را بالا دانست.

تدبیر24»میرحمایت میرزاده در برنامه پرسشگر شبکه آموزش درباره بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش برای سال 97 اظهار کرد: اول باید بدهی‌های آموزش و پرورش را پرداخت کرد سپس وارد بودجه سال 97 شد. باید بپذیریم که معلم هم مانند همه کارمندان دولت باید احکام کارگزینی اش صادر شود و پاداش بازنشستگی اش را به موقع بگیرد. معلمانی داریم که مطالباتشان از سال 88 هنوز پرداخت نشده است؛ درحالی که آموزش و پرورش تنها وزارتخانه ای است که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دورافتاده ترین روستاها به اهتزار درآورده است.

بدهی 10 هزار میلیاردی آموزش و پرورش

وی درباره بدهی‌های آموزش و پرورش گفت: امروز 10 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی ‌های آموزش و پرورش لازم است. همه دستگاه ها پاداش بازنشستگی می دهند؛ چرا در آموزش و پرورش باید به آن بی توجه باشیم. آیا گناه آموزش و پرورش این است که خانواده اش پرجمعیت است؟

آموزش و پرورشی واقعیت‌های را بقبولاند

میرزاده درباره امکان ترمیم بودجه این وزارتخانه در مجلس افزود: فضا برای کمک به آموزش و پرورش در مجلس مهیا است اما هم باید در لایحه دولت کسری های آموزش و پرورش پوشش داده شود و هم دوستان آموزش و پرورش با کار کارشناسی دقیق بتوانند واقعیت ها را بقبولانند. گاه می‌بینیم دوستان آموزش و پرورش با ارائه آمار و ارقام متناقض نمی توانند نیازهایشان را درست معرفی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شاهد تحول عمیق در بودجه آموزش و پرورش خواهیم بود گفت: این اتفاق همین امسال هم می تواند بیفتد. هنوز که از سال 96، سه مانده است و می توانیم این مشکل را حل کنیم. در کشور ما گاه تصمیماتی در مقاطع حساس گرفته شده که توانسته است مشکلات را حل کند.

میرزاده تاکید کرد: هم دولت و هم عزیزان آموزش و پرورش باید محکم با آمار و ارقام دفاع کنند؛ ماهم تلاش می کنیم که شرایط را بهبود ببخشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود و بیان کرد: حقوق معلمان حق‌التدریس از مهرماه پرداخت نشده و من گلایه‌ام در این بخش از دوستان آموزش و پرورش است زیرا  پول از سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است و دوستان آموزش و پرورش کم لطفی کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: