بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵

قند پارسی منتشر شد

شماره جدید فصلنامه ˈقند پارسیˈ توسط مرکز تحقیقات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و با اختصاص به یکی از چهره های هندی پرتلاش درآموزش زبان و ادب فارسی منتشر شد.
تدبیر24: ویژه نامه این فصلنامه با عنوان ˈ نقوش تحقیق ˈ به استاد شریف حسین قاسمی اختصاص یافته است.

پرفسور قاسمی از اعضای فعال انجمن استادان زبان فارسی به شمار می رود و به پاس خدمات ارزنده اش نشان عالی ریاست جمهوری هند را نیز دریافت کرده است.

این استاد هندی در مجموع 45 سال از عمر پرتلاش خود را در آموزش زبان و ادب فارسی صرف کرده است.

استخراج فهرست نسخ های خطی شاهنامه فارسی و نسخه های خطی و چاپی دیوان حافظ و آثار نظامی گنجوی در هند بخشی از کارنامه فعالیت های علمی وی است.

پرفسور شریف قاسمی که ریاست دانشکده علوم انسانی و گروه فارسی دانشگاه دهلی را برعهده دارد علاوه بر ترجمه و تالیف چندین کتاب بیش از 150 مقاله به زبان های فارسی ، اردو و انگلیسی در کشورهای هند، ایران ، پاکستان، افغانستان و آمریکا به چاپ رسانده است .

تهیه و انتشار قند پارسی کوششی به قصد ارائه آرای استادان و پژوهشگران هند و ایران و دیگر پارسی زبانان در معرفی و نقد آثار نگاشته شده به زبان فاخر فارسی از گذشته تاکنون و شرح احوال ادیبان و فرهیختگان است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: