خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

مینو خالقی» خاتمی را دوست دارم چون در ایام ریاست‌جمهوری‌اش، دانشگاه رنگ دانشگاه بود و کتاب و سینما و میتینگ و تحزب و هزار مولفه دیگر جامعه پویای سیاسی، جانی تازه یافته بود
کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

فاطمه راکعی» یک طیف تندرو از جناح راست، تصور می‌کنند که کشور فقط ملک طلق رادیکال‌ها است و مردم سهم و نقشی در آن ندارند. اما واقع آن است که کشور متعلق به همه مردم با تفکرات مختلف است.
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۳۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
رییس کمیسیون صنایع مجلس:

افزایش اخیر قیمت خودرو غیرضروری بود

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اخیر قیمت خودرو غیرضروری بوده و باید به شرایط قبل بازگردد.
تدبیر24: ˈرضا رحمانیˈ روز سه شنبه افزود: در زمینه قیمت گذاری خودرو، از شورای رقابت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس دعوت و مدارک و دلایل غیرمنطقی بودن افزایش قیمت ها ارائه شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس قرار شد شورای رقابت موضوع، اسناد و مدارک و دلایل را بررسی کرده و طی مهلت دوهفته ای در این زمینه تجدیدنظر شود.

وی افزود: امکان تجدیدنظر قیمت ها از سوی شورای رقابت وجود دارد زیرا در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با این شورا به تفاهم رسیدیم که افزایش قیمت خودروها لازم نبوده و ضرورت ندارد.

وی یادآورشد: دولت تورم را کاهش داده، قیمت ارز افت کرده و تحریم خودرو نیز برداشته شده است ضمن آنکه تولید خودرو نیز حداقل دو برابر بیشتر شده و همه این موارد دلیل برای آن است که نباید قیمت افزایش داشته باشد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت و تنوع نیز بحث های مجزایی است که در این زمینه هنوز مبنا قرار نگرفته و در قیمت ها محاسبه نشده است.

وی تاکید کرد: وظیفه ذاتی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید است و از صنعت خودروسازی هم حمایت می کنیم اما اعتقاد داریم افزایش قیمت به ضرر صنعت، مجموعه خودروسازی و مردم است.

رحمانی با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد تعرفه ها را به صورت قانونی به دولت واگذار کرده ایم ادامه داد: اگر احساس شود به حق مردم اجحاف می شود و دلایل و مدارک خودروسازان را قانع نکند و احساس لجاجتی در کار باشد مجلس می تواند به تعرفه ها وارد شود.

وی افزود: مدارک و ادله لازم به خودروسازان ارایه شده و آنها هم در ظاهر گفته اند اگر اینگونه باشد می پذیرند.

رحمانی یاداورشد: هم اینک تاکید مجلس بر حذف افزایش نرخ اعمالی است که غیرضروری می باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به وضعیت واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: هم اکنون حداقل 50 تا 60 درصد ظرفیت واحدهای تولیدی تعطیل و علت آن هم مباحث جزیی و نیز سرمایه در گردش است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مسوولان امر و حتی ستاد تسهیل و حمایت نسبت به تولید حساس شوند و اگر ضرورت دارد مشکلات تک تک واحدهای تولیدی طی جلسات بررسی گردند.

وی افزود: باید منابع موجود به سمت تولید هدایت شود چرا که برخی کارشناسان معتقدند نقدینگی زیاد تورم را بالا می برود و هم اینک نیز دولت تورم را تثبیت کرده است.

رحمانی به تزریق سرمایه در گردش و نقدینگی برای احیا واحدهای تعطیل شده اشاره کرد و یادآورشد: با این اقدام مشکل حداقل 50 تا 60درصد واحدهای تعطیل شده حل می شود.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت 150 هزار میلیارد تومان برای حل مشکل واحدهای تعطیل شده نیاز است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل بخش صنعت باید نگاه به این حوزه در بخشهای مختلف تغییر کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: