خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

مینو خالقی» خاتمی را دوست دارم چون در ایام ریاست‌جمهوری‌اش، دانشگاه رنگ دانشگاه بود و کتاب و سینما و میتینگ و تحزب و هزار مولفه دیگر جامعه پویای سیاسی، جانی تازه یافته بود
کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

فاطمه راکعی» یک طیف تندرو از جناح راست، تصور می‌کنند که کشور فقط ملک طلق رادیکال‌ها است و مردم سهم و نقشی در آن ندارند. اما واقع آن است که کشور متعلق به همه مردم با تفکرات مختلف است.
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۵۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

سرطان‌ها درمان‌پذیرند اگر ...

کارشناس مسئول بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: ما باید در راستای اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان و درمان‌پذیر بودن آن حرکت کنیم.
تدبیر24 :  تورج جلالیان ، اظهار کرد: نظام سلامت کشور امسال با رویکرد ویژه‌ای به سراغ مبارزه با سرطان رفته است، لذا افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل‌ پیشگیری بودن سرطان و شیوه‌های آن و جلب مشارکت سیاست‌گذاران و مجریان سلامت (درون و برون‌بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: طبق اسناد سازمان جهانی بهداشت، از 40 درصد سرطان‌ها می‌توان پیشگیری کرد و مواردی هم که قابل ‌پیشگیری نیستند، اگر در سایه خودمراقبتی، نگاه امیدوارانه به اثربخشی روش‌های تشخیصی و درمانی داده شوند، درمان‌پذیرترند، لذا خودمراقبتی در جامعه حائز اهمیت است و افراد باید به آن توجه کنند.

جلالیان تصریح کرد: علائم هشداردهنده سرطان را بشناسید. هر چه سرطان زودتر تشخیص داده شود، درمان‌پذیرتر است. همچنین زندگی روانی، معنوی و اجتماعی سالم، یعنی ابتلای کمتر به سرطان؛ خود و دیگران را دوست بدارید، باورهای نادرست را کنار بگذارید و به دیگران امید بدهید. دست‌کم نیمی از سرطان‌ها درمان‌پذیرند، سرطان بیماری سنین بالا است، گاهی اما زمینه ارثی شروع سرطان را جلو می‌اندازد، به همین جهت پیشگیری مؤثرترین و مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین شیوه مبارزه با سرطان است که آن را در اولویت قرار داده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: