بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۸۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

خطر لنزهای زیبایی چشم

لنزهای زیبایی چشم که "لنزهای فان" یا فانتزی نیز نامیده می‌شوند، ممکن است برای استفاده در مراسم و جشن‌ها مناسب به نظر برسند اما می‌توانند به چشم آسیب برسانند.
تدبیر24»لنزهای زیبایی وقتی با چشم سازگار نباشند می‌توانند به عوارض جانبی زیانباری مانند تحریک شبکیه چشم منجر شوند.

با افزایش مشتری‌های این نوع لنزها، اینترنت و برخی مغازه‌ها نیز به عرضه‌کنندگان پیوسته‌اند، بی‌آنکه تجویز پزشک ضروری باشد. با وجود این، اعتبار و منشاء بسیاری از این لنزها نامعلوم است و این امر می‌تواند برای مصرف‌کنندگان دردسرهای زیادی درست کند.

لنز تماسی جزو محصولاتی نیست که با هر چشمی سازگار باشد. این سازگاری را تنها با ابزارهای پزشکی و اندازه‌گیری‌های دقیق می‌توان دریافت. خرید چنین لنزهایی بدون مشورت با پزشک می‌تواند مشکل‌ساز شود. لنزهای تماسی باید تنها از سوی چشم‌پزشکان یا کارشناسان عینک‌سازی تجویز شود.

به گزارش دویچه‌وله، در غیر این صورت باید خطر بروز عوارضی مانند صدمات دردناک قرنیه و عفونی شدن چشم را به جان خرید. حتی ورم قرنیه نیز که آسیبی جدی‌تر است، می‌تواند اتفاق بیفتد که گاهی ممکن است به از دست دادن کامل بینایی یا در موارد خفیف‌تر بروز تاول‌هایی بسیار دردناک در چشم منجر شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: