بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۹۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

دیپلم هنرستانی‌ها ۱۲ ساله شد

مدیرکل آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای آموزش و پرورش با اشاره به سه ساله شدن دوره فنی و حرفه‌ای و استقرار پایه دوازدهم در سال آتی از امکان ادامه تحصیل دانش آموزان فنی و حرفه‌ای از طریق کنکور سراسری خبر داد.

تدبیر24»محسن حسینی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه ادامه تحصیل دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای با توجه به سه ساله شدن دوره فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان با دریافت مدرک سال سوم، وارد دوره کاردانی می‌شوند ولی از سال آینده دیپلم دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای نیز همانند شاخه نظری  ۱۲ ساله می‌شود.

وی افزود: در واقع سال تحصیلی آینده پایه دوازدهم مستقر خواهد شد  و از سال ۹۸ ادامه تحصیل دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش از طریق کنکور سراسری صورت گیرد.

مدیرکل آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا فارغ‌التحصیلان دوره فنی و حرفه‌ای می‌توانند در سایر رشته‌های دانشگاهی نیز شرکت کنند؟ گفت:‌ تصمیم گیری درباره جزئیات این امر بستگی به سیاست‌های وزارت علوم دارد.

حسینی مقدم ادامه داد: اگر چه در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و بخصوص در شاخه فنی و حرفه‌ای، تربیت تکنیسین را دنبال می‌کنیم و در برنامه درس ملی نیز همین امر پیش‌بینی شده ولی خب چون دانش آموزان دیپلم دوازده ساله می‌گیرند قطعا خواهند توانست در کنکور سراسری شرکت و برای شرکت در دوره‌های کارشناسی وارد دانشگاه‌ها شوند.

وی درباره اولویت ورود دانش آموزان فنی و کاردانش به بازار کار گفت: اولویت برای هنرجویان کاردانش، گرفتن دیپلم و سپس ورود به بازار کار است، اما در دوره فنی و حرفه‌ای ورود  به دانشکده‌های فنی، دریافت مدرک تکنسین و سپس ورود به بازار کار است.

مدیرکل آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای آموزش و پرورش از پیش بینی رشته‌های جدید در شاخه‌ فنی و حرفه‌ای از سال آینده خبر داد و گفت:  جزئیات رشته‌های جدید پس از تصویب در دفتر تالیف مشخص و اعلام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: