تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۰۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
شاید اصلی‌ترین مانع برای تشکیل خانواده جوانان، مسائل اقتصادی است و تنها سیاست کشور در حمایت از ازدواج جوانان هم وام ازدواج است که تا سال ۹۴ برای هر یک از زوجین سه میلیون تومان بود، اما با تغییر این قانون در بودجه ۹۵، به ۱۰ میلیون تومان برای هریک از زوجین افزایش یافت و امروز اعلام شد که با افزایش این میزان به ۱۵ میلیون موافقت شده است.
تدبیر24»در سال ۱۳۹۵ به موجب تبصره (۲۹) قانون بودجه وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی شد و در سال جاری با توجه به صف حدود ۵۰۰ هزار نفری وام ازدواج طی طرح ضربتی که در شبکه بانکی اجرا شد و صف وام ازدواج به حداقل رسید.

طبق آمار در سال ۹۵ بیش از یک میلیون فقره تسهیلات با مجموع مبلغ حدود ۹۸۷۰ میلیارد تومان پرداخت شد. همچنین گزارش عملکرد شبکه بانکی از حدود سال ۱۳۸۷ تا پایان سال ۱۳۹۵ نشان می دهد که مبلغ اعطایی وام از حدود ۱۲۰۴ فقره با مبلغی نزدیک به دو میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان به بیش از ۸۱۲ هزار فقره با مبلغی حدود ۲۴۹۰ میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۴ رسیده است که در این  دوره مبلغ پرداختی تا سه میلیون تومان بود.

طبق این آمار از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا نیمه آبان ماه حدود ۹۲۰۰ میلیارد تومان در قالب بیش از ۸۸۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شد که این رقم شامل وام‌های پرداختی عادی و مجموع ۵۴۰۰ میلیارد تومان پرداختی در قالب طرح ضربتی وام ازدواج است.

شرط بانک‌ها برای دادن وام ازدواج ۱۵میلیون تومانی

امروز اعلام شد که در خلال جلسه رییس جمهور با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی، با موافقت روحانی سقف پرداخت وام ازدواج به جوانان از ۱۰ میلیون، به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت و این خبر خوشی برای زوجهای جوان است.

اما افزایش وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان در شرایطی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، به واقعیت نزدیک‌تر شد که بانک‌ها ظاهرا مشکلی برای اجرای این مصوبه ندارند ولی شرط آنها این است که باید نمایندگان مجلس راهکار مناسبی هم برای تامین منابع لازم به منظور رشد ۵۰ درصدی مبلغ وام داشته باشند؛ در غیر این صورت با منابع موجود صف وام دوباره طولانی شده و زوجین برای دریافت باید زمان بیشتری در انتظار بمانند.

آغاز پرداخت سود سهام عدالت

از سوی دیگر چند ماه بود که از سازمان‌خصوصی سازی خبر می‌آمد که قرار است سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ به حساب مشمولان واریز شود. حتی از مدت ها قبل  برای واریز این سود به حساب مشمولان، از مردم شماره شبای بانکی گرفته شده و طی تفاهم هایی با بانک مرکزی، این شماره‌های شبا مورد تایید هم قرار گرفته بود.

سازمان خصوصی‌سازی اخیرا درباره نحوه واریز سود سهام عدالت که قرار بود تا انتهای شهریور امسال انجام شود، اعلام کرده بود که "امسال برای نخستین بار سود سهام عدالت به صورت قانونی در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد". البته مهلت قانونی پرداخت سود سال مالی ۱۳۹۵ هنوز هم تمام نشده چرا که پایان سال مالی برخی شرکت‌ها پایان تابستان است و آن‌ها قانونا فرصت دارند تا هشت ماه پس از آن سود شرکت را به سهامداران تخصیص دهند.

اما در جلسه امروز رئیس جمهوری با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار شده است آن دسته از مشمولان که از محل تخفیف یا آورده خود یک میلیون تومان سهام دارند، ۵۰ هزار تومان دریافت کنند. این رقم در نوبت های بعدی تا ۱۵۰ هزار تومان تکمیل می‌شود. سایر مشمولان سهام عدالت نیز متناسب با سهام خود از سود متعلقه بهره‌مند می‌شوند که رئیس سازمان خصوصی سازی نیز این خبر را تایید کرده و جزئیات آن نیز از سوی وی به زودی اعلام می‌شود.

بانک‌ها به "سیف" نامه نوشتند

در خبر دیگر در حوزه بانک امروز اعلام شد که بانک‌ها تصمیم گرفته‌اند تا برای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث ناگهانی از جمله زلزله و یا مواردی که می‌تواند موجب تخریب محل سکونت و زندگی مردم شود ورود کنند، به گونه ای که بتوانند در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی تسهیلاتی برای مقاوم سازی، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق شهری و روستایی اعطا کرده و تا حدی مانع از خسارت‌های بعد از حوادث شوند.

محمدرضا حسین زاده-رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی- و همچنین کورش پرویزیان-رئیس کانون بانک‌ها و موسسسات اعتباری خصوصی- در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار تشکیل جلسه شورای پول و اعتبار برای رفع موانع موجود برای اجرایی شدن این برنامه‌ها شده‌اند.

در اعلام بانک‌ها به ولی الله سیف آمده است: " نظر به اهمیت و حفظ سلامت روحی و جسمی مردم، ایجاد شرایط امن سکونت موضوع مقاوم سازی، ‌بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق شهری و روستایی در کارگروه مورد توجه قرار گرفت. در جهت هم راستایی بیشتر شبکه بانکی در این خصوص و انجام اصلاحات احتمالی مقررات مرتبط، موجب امتنان خواهد بود حسب صلاحدید دستور فرمائید یک جلسه از شورای پول و اعتبارجهت بررسی پیشنهاد مشترک کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به این امر اختصاص پیدا کند.

پایان اسکان موقت زلزله‌زدگان تا آخر دی‌ماه

اما در خبر دیگری به نقل از مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن اعلام شده که تا پایان دی ماه اسکان موقت زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به طور کامل انجام می‌شود.

مجید جودی گفته است اسکان موقت در روستاهای استان کرمانشاه تقریبا انجام شده و شاید حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر که به ندرت از قلم افتاده‌اند هنوزاسکان پیدا نکرده‌اند.

بنا بر اعلام در شهرها نیز ۱۵۰۰ کانکس توزیع شده  که این تعداد جدا از کانکس‌های اهدایی توسط مردم است. حدود ۲۰۰۰ نفر هم اجاره بها گرفته اند. این افراد کسانی هستند که  خودشان مایل بودند به صورت مستاجری زندگی کنند. در واقع اقبال عمومی در شهر به سمت دریافت وجه نقد برای اجاره‌نشینی بیشتر از استقرار در کانکس است

آخرین وضعیت نفتکش ایرانی سانحه دیده

خبر ناگواری که ابتدای این هفته اعلام شد این بود که کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی پس از برخورد یک فروند کشتی فله‌بر چینی با آن در ساعت ۲۰ شنبه شب در ۱۵۸ مایلی آبهای شرقی منطقه چین دچار حادثه و حریق شد. در اثر این سانحه ۳۲ سرنشین و دریانورد این کشتی تانکر مفقود شدند که عملیات امداد و نجات برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.

حالا امروز مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در خصوص وضعیت کشتی نفتکش حادثه دیده تحت مدیریت این شرکت در آبهای منطقه چین گفته است: عملیات اطفای حریق و مهار آتش کشتی به طور مداوم و مستمر ادامه دارد به طوری که با اعزام ۳ فروندکشتی آتش‌خوار بزرگ به محل حادثه از شدت آتش کاسته شده است.

سیروس‌کیان ارثی با بیان اینکه به دلیل ادامه آتش و وجود گازهای سمی ناشی از حریق، امکان دسترسی ورود به داخل کشتی فراهم نشده است، افزود: علیرغم وضعیت فعلی کشتی و آسیب‌های وارده به آن، احتمال غرق شدن این کشتی اندک است. در حال حاضر ۲  فروند کشتی شرکت ملی نفتکش و یک فروندکشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نظارت و مدیریت‌ مرکز جستجو و نجات شانگهای به طور مستمر عملیات جستجو و یافتن دریانوردان مفقود شده را ادامه می‌دهند.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به پیدا شدن جسد یکی از مفقودین اظهار کرد: این بیانگر این است که پرسنل کشتی تانکر احتمالا فرصت استفاده از وسایل نجات را داشته‌اند

"نانوایی‌ها" مثل همیشه در رأس شکایات مردمی

نانوایی ها، تعمیرگاه ها، میوه فروشی‌ها و پارکینگ های شهری مثل همیشه در صدر شکایات مردمی قرار دارند؛ به گفته مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی آبان امسال در مجموع ۱۳ هزار و  332 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت شد که از این تعداد ۷۰ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۳۰ درصد باقی مانده نیازمند کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.

غلامرضا صارمیان گفته ست از مجموع شکایات ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات بوده است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه بوده و در بخش خدمات از تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و پارکینگ‌های شهری بوده است.

واردات تخم‌مرغ و روند نزولی قیمت ادامه دارد

آنفلوآنزای طیور در سال گذشته و امسال کاری با تولید تخم‌مرغ و بازار آن کرد که طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه این محصول در بازار تا شانه‌ای بیش از ۱۸ هزار تومان بودیم، اما پس از صدور مجوز واردات از سوی وزارت جهاد کشاورزی واردات تخم‌مرغ و کاهش قیمت آن آغاز شد.

در این باره اما مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از کاهش قیمت تخم‌مرغ در بازار خبر داده و گفته است: هنوز به قیمت منطقی شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان نرسیده‌ایم، اما واردات برای کنترل بازار همچنان ادامه دارد.

طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هر شانه تخم‌مرغ ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و هر دانه از این محصول ۴۲۰ تومان باید در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد و متقاضیان در صورت مواجه شدن با قیمت‌های بالاتر می‌توانند موضوع را به سامانه ۱۲۴ و سازمان حمایت اعلام کنند تا با گرانفروشان برخورد شود.

هنگام خرید، فیلترشکن را خاموش کنید

این روزها که بازار اخبار فیلترینگ و فیلترشکن‌ها داغ شده کارشناسان نسبت به استفاده از فیلترشکن‌ در زمان خریدهای اینترنتی هشدار داده و توصیه کرده‌اند که کاربران در زمان انجام امور بانکی در فضای اینترنتی، فیلترشکن خود را خاموش کنند.

شایع‌ترین نوع کلاهبرداری‌های اینترنتی پدیده فیشینگ است که در این شیوه کلاهبرداری هکرها یک صفحه مشابه درگاه بانک ایجاد می‌کنند و اطلاعاتی را که افراد وارد می‌کنند را ذخیره و بعدا مورد سوء‌استفاده قرار می‌دهند.

همچنین بدافزارها با استفاده از ساکس پروکسی یا اینترنت می‌توانند کاربر را وادار به خواندن اطلاعات و ذخیره آن بکنند که با توجه به عطش کاربران برای استفاده از این سیستم‌ها این اتفاق دور از ذهن نیست.
برچسب ها: تدبیر24 ، وام ازدواج
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها