تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۱۰۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
در مورد تکدی‌گری، تأکیدات بسیاری از پیشوایان دینی وارد شده است که این عمل ناخوشایند را منع می‌کنند در عین حال، احادیث زیادی از آن بزرگواران نیز وجود دارد که حاکی از حمایت سائلین و نیازمندان بوده و مؤمنین را به چنین عمل مطلوبی ترغیب و تشویق می‌کند.
تدبیر24»بر اساس روایت شریفی: " فقرا چراغ راه اغنیا در دنیا و آخرت هستند".

در روایت دیگری از امیرالمومنین علیه السلام است که فرمودند: " فقیر فرستاده خدا به سمت شماست. اگر او را کمک کنید و حاجتش را برآورید، با خدا معامله کرده‌اید و مال خود را در راه خدا خرج کرده‌اید و اگر از کمک کردن به او خودداری کنید، از کمک و یاری به خدا ممانعت نموده‌اید".

اما با توجه به گسترش این افراد در جامعه و البته سوء استفاده‌هایی که گاها صورت می‌گیرد معمولا این سوال مطرح می‌شود که از کجا بفهمیم گدا راست می‌گوید؟

پیامبر خدا(ص) در این باره می‌فرمایند: "به سائل بنگرید، اگر دلتان به حال او رقّت آورد عطایش دهید، که او راست می‏‌گوید".

امام علی(ع) نیز فرمودند: "سائل را دست خالی بر مگردان، بلکه حتّی اگر شده نیم‌دانه‏‌ای از انگور یا خرما به او بده".

همچنین امام حسین(ع) در روایتی بسیار زیبا و درس آموز می‌فرمایند: " نیازمند، با درخواست کردن حرمت و آبروی خود را ریخته است، پس تو با نومید نکردن او آبرو و حرمتت را نگه‌دار".

البته در روایات بسیاری در خصوص سوء استفاده از این کار نیز سخن گفته شده است به عنوان مثال امام باقر(ع) فرمودند: "هر که با وجود بی‏‌نیازی، سؤال (و گدایی) کند در روز قیامت با چهره‏‌ای خراشیده خدا را دیدار نماید".
برچسب ها: تدبیر24 ، گدا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها