تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۱۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰
نشست فیلم «تنهای تنهای تنها» با حضور احسان عبدی‌پور ، ادریس عبدی‌پور، سهرابی، علم‌الهدی ، حیدری رئیس مرکز سیمای استانها و جواد مرادی مدیر کل طرح و برنامه سیمای استانها در ساختمان روابط عمومی صدا و سیما برگزار شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم، احسان عبدی‌پور کاگردان فیلم «تنهای تنهای تنها» گفت: ما این فیم را در گرمای ۴۵ درجه ساختیم و برای آن سختی‌های بسیاری متحمل شدیم. تلویزیون در فیلمساز شدنم نقش مهمی داشت و زمین بازی را برایم فراهم کرد. الان به لحاظ فرهنگی مردم خیلی خوشحال هستند. معتقدم در جشنواره فجر استان‌ها حضور پررنگی ندارند. گاهی اوقات بعضی چیزها برایمان عقده می‌شود. وقتی تیم شاهین در برنامه نود مطرح می‌شود فقط یک تیم نیست بلکه برایمان سرانه اعتماد به نفس را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: این فیلم در بوشهر برایمان فیدبک داشت و فیلم با آبرویی است. برخی فیلم‌ها ۸ میلیارد خرجشان می‌شود و باعث فساد در سینما می‌شوند. آنقدر باید این نوع فیلم‌ها ساخته شود که خرد جمعی را افزایش دهد. خیلی به این فیلم پر و بال دادند و آن را برجسته کردند اما در شعار نخ‌نما شد. من یک فیلم برای کرمان ساختم که وجه دینی و مذهبی دارد و هیچ فیلمی به اندازه این فیلم معاد را مطرح نمی‌کند؛ این در حالی است که حتی یک صحنه نماز هم ندارد. متاسفانه فقط ۱۷ دقیقه این فیلم را در تلویزیون پخش کردند. دلم می‌خواهد تلویزیون این فیلم کودکانه که نام آن توریست بود و در سال ۹۰ تولید شده است را به عنوان جایزه به طور کامل پخش کند.

سهرابی، مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در ادامه این نشست گفت: صدا و سیمای استان‌ها ثابت کرد که می‌شود کارهای خوبی با هزینه معقول ساخت که مورد توجه قرار بگیرد. استعدادهای خوبی در استان‌ها رشد کرده‌اند. عبدی‌پور اثبات کرد که می‌شود با همین امکانات اندک کار کرد و نتیجه مثبت آن را دید.

حیدری، رئیس سیمای مراکز استان‌ها هم در این نشست اظهار داشت: یکی از سیاست‌های رسانه در مراکز، استعدادیابی است. ما هم هنرمندان داخلی داریم که با صدا و سیما همکاری می‌کنند و هم در خارج از صدا و سیما هنرمندانی داریم که به ما کمک می‌کنند. جذب استعدادهای پنهان نگاه سیمای استان‌ها است. در هر استانی حداقل می‌توانیم سه نفر معرفی کنیم که همانند عبدی‌پور هستند.

وی افزود: حمایت‌های ما در زمینه‌های مختلف است. از صفر تا ۱۰۰ کار را نظارت و ارزشیابی می‌کنیم و سفارش نمی‌دهیم. هماهنگی‌های استانی، ارزیابی نهایی و امتیازدهی را صدا و سیمای مراکز استان‌ها انجام می‌دهند.

عبدی‌پور نیز درباره استعدادهای جوان بوشهری گفت: هیچ بچه فیلم‌سازی در بوشهر پیدا نمی‌شود که برنامه مستندی کار نکرده باشد. رابطه ما از حالت کارگزار و پیمانکار خارج شده و به همین دلیل طرح‌ مستند آوردند تا دوباره با صدا و سیما کار کنیم. باید از تلویزیون تشکر کنیم که فرهنگ‌های مختلف صاحب آنتن شدند. چون به بقای آنها کمک می‌کند. هزینه این فیلم در بوشهر ۲۲۰ میلیون بود.

سهرابی در مورد تولید انیمیشن در مراکز استان‌ها اظهار داشت: تولید انیمیشن یکی از اتفاقات خوب در یکی از استان‌ها است. تولید سخت است و فضا برای افراد با استعداد با آمار قابل توجهی در بخش استانها انجام شده است. یکی از سازمان‌های رادیو و تلویزیونی خارجی آمار تولید انیمیشن را در مراکز استان‌ها باور نمی‌کرد.

حیدری رئیس سیمای استان‌ها در مورد تولیدات مراکز استان‌ها خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر بیش از ۳ هزار ساعت مستند فاخر شامل مستندهای طبیعی، حیات وحش، در ۳۳ مرکز صدا و سیما داشتیم. تولید ۲۴۶ تله‌فیلم در مراکز استان‌ها اتفاق افتاده است. ۱۸ سریال ساختیم که بسیاری در شبکه‌های سراسری پخش شده است. آخرین کارمان «هشت بهشت» در مراکز استان‌ها بوده است.

وی افزود: همچنین ۳۵۹ ساعت انیمیشن تولید کردیم و تمام اینها با استعدادهای مراکز تولید شده است. برخی کارهای فاخر ما مثل «تنهای تنهای تنها» به طور کل بومی است. ۲۶ جایزه بین‌المللی از جشنواره‌های مختلف از جمله ای‌بی‌یو دریافت کردیم. جدیداً نیز به سمت تولید فیلم‌های بلند انیمیشن حرکت کردیم و امسال دو انیمیشن داشتیم.

حیدری ادامه داد: از بسته‌های مختلفی چون نگارستان رونمایی کردیم که شامل فرهنگ‌های محلی و بومی بسته آئین زندگی شامل ۱۰۰ اثر نوحه و عزاداری است. دو بسته پیک آشنا شامل ۱۰۰ عنوان نماهنگ و کلیپ‌های سه دقیقه‌ای است. بسته دیگر به نام خدمت شامل ۱۰۰ گزارش برتر خبری است که روحیه ا مید، جوانمردی، کار، تلاش را نشان می‌دهد. نگارستان ۲ و ۱۰۰ فیلم تلویزیونی را به زودی کلید می‌زنیم. ۲ فیلم مستند ما به نام رودخانه لیان و پلنگ ایرانی در جشنواره فجر جایزه دریافت کرد.

عبدی‌پور درباره بازگشت سرمایه فیلمش گفت: چون تلویزیون امکان این اثر را فراهم کرد دغدغه بازگشت سرمایه آن را نداشتیم. بازخوردهای خوبی از فیلمی با وجود نداشتن المان‌های نشانه‌های اغوا کننده گرفتیم. دوست دارم فیلمی بسازم که آدم‌هایی که از ایران مهاجرت می‌کنند و گاهی همه چیزشان را از دست می‌دهند و عشق و جوانی‌شان را نابود می‌کنند را نشان دهند.

جواد مرادی، مدیر کل طرح و برنامه سیمای استان‌ها توضیح داد: تمام شبکه‌ها مستقل هستند و از لحاظ محتوا و... پیشرفت کرده‌اند. هدف کشف استعدادها به عنوان پشتوانه برای سازمان ما بود. به هر حال باید تعدادی از افراد جایگزین قبلی‌ها شوند. ما کارمان را با فیلم‌هایی مثل بالابان شروع کردیم و بعد به عبدی‌پور رسیدیم.

وی افزود: انرژی‌ هسته‌ای وقتی دامنه‌دار شد مراکز استان‌ها برای این هدف تلاش کردند و واقعا «تنهای تنهای تنها» نقطه کمال اهداف مراکز استان‌ها شد. هر جایی که منابع فکر و ایده و طرح خوب آوردند ما هیچ دخالتی نداشتیم و از این به بعد در اختیار عبدی‌پور و دوستانشان هستیم. تلفیق هنرمندان بومی و غیربومی کار جدید و خوبی بود. در مرکز سیمای استانها با حمید بهمنی و کارگردان دیگری کار کردیم.

مرادی یادآور شد: در ستادی به نام معاونت استان‌ها برای انیمیشن برنامه ۳ الی ۵ ساله داشتیم تا بتوانیم کار کنیم. با محمدرضا اصلانی و برادران رازق کریمی کار کردیم تا تجربیات مستندسازی را به افراد جوان‌تر انتقال دهیم. مرکز سیمای استان‌ها بی‌هیچ اغراقی قلب تپنده تولید مستند در سراسر کشور بوده است. ما ۱۲ اثر به بخش داوری سینما حقیقت و ۱۰ اثر به جشنواره فجر ارسال کردیم و همیشه از هنرمندانی که زاویه دید جدیدی به مخاطبان عرضه می‌کنند، استقبال می‌کنیم.

عبدی‌پور درباره نام‌گذاری فیلمش گفت: آدم‌هایی هستند که خیلی تنها هستند و سیاست باعث تنهایی بیشترشان می‌شود. قهرمان کودک برای سینمای ما هر ۱۰ سال یکبار رشد می‌کند. دوست دارم تمام کودکان ایرانی کنش‌مند بودن این کودک را ببینند. جشنواره‌هایی مانند جی‌فونی ایتالیا فیلمم را به جشنواره راه ندادند چون نمی‌خواهم تصور مردم‌شان و بچه‌های آنجا نسبت به ایران تغییر کند. دوست دارم ۱۰ بنر به فیلمم اختصاص داده شود. اما من هیچ خروجی نمی‌بینم اگر آن‌ها آرگو را ساخته‌اند ما هم می‌توانیم از فیلم‌هایی از این قبیل حمایت کنیم.

علم‌الهدی، مدیر کل نظارت و ارزشیابی مراکز استان‌ها نیز با اشاره به اینکه ما در برنامه‌های خود به سه نکته محوری توجه می‌کنیم افزود: موسیقی محلی، گویش و زبان محلی، لوکیشن‌هایی که موقعیت جذاب و بومی بهره‌مند هستند، جاذبه‌های خوبی برای فیلم‌‌سازی، مراکز استان‌های سازمان در جایگاه رفیعی هستند. تولیدات استان‌ها با تولیدات مرکز کشور رقابت می‌کند. مقوله ارزشگرایی برای ما بسیار جدی است و مراکز سازمان هزار ساعت در طبقات ب، ج و د فیلم تولید کردند.

وی در پایان گفت: شبکه‌های استانی ما بیشترین درصد مخاطب را دارند. مرکز سیمای استان‌ها تمام تولیدات و پخش استان‌ها را به صورت شبانه‌روزی رصد می‌کنند. ۳۰ دقیقه از تولیدات شبکه نسیم را دوستان ما در مراکز استان‌ها تولید کردند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها