تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۱۰۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
پاسخ شركت ملي نفت به سخنان رئيس ديوان محاسبات؛
در پي اظهارات، عادل آذر، رئيس ديوان محاسبات مبني بر واريز نشدن درآمد شركت‌هاي زير مجموعه وزارت نفت به خزانه، مدير امور مالي شركت ملي نفت ايران توضيحاتي را جهت تنوير افكار عمومي ارائه كرد.
تدبیر24» محمود بيلكار در ابتدا تاكيد كرد كه تمامي وجوه دريافتي حاصل از صادرات نفت خام و ميعانات گازي بلافاصله به حساب‌هاي معرفي شده توسط بانك مركزي واريز مي‌شود و حتي يك سنت از آن خارج از چرخه قانوني ابلاغ شده به وزارت نفت جا‌به‌جا نمي‌شود لذا ادعاي مطرح شده توسط رئيس محترم ديوان محاسبات به نظر ناشي از عدم اطلاعات كافي در اين زمينه است و عدم واريز وجوه حاصل از صادرات نفت خام و ميعانات گازي به حساب‌هاي بانك مركزي به كلي تكذيب مي‌شود.

وي تصريح كرد از آن‌جا كه شركت‌ها مي‌توانند نسبت به تسويه حساب خود در سال بعد اقدام نمايند شركت ملي نفت ايران اواخر سال ۱۳۹۵ و در سال ۱۳۹۶ شروع به پرداخت بدهي‌هاي خود به صندوق توسعه ملي بابت صادرات فرآورده‌هاي نفتي كرد. لكن در سال ۱۳۹۶ با توجه به استعلام وزارت نفت از معاونت حقوقي رياست محترم جمهوري مبني بر عدم شموليت شركت ملي نفت ايران در پرداخت سهم صندوق توسعه ملي از محل صادرات فرآورده‌هاي نفتي و تاييد معاونت حقوقي رئيس جمهور، از ادامه پرداخت خودداري بعمل آمد به همين دليل مبالغ ياد شده به جاي صندوق توسعه ملي به حساب خزانه‌داري كل كشور واريز شده است. لذا به نظر مي‌آيد اين اعلام نظر ديوان محاسبات ناشي از اختلاف برداشت و تفسير حقوقي باشد.

مدير امور مالي شركت ملي نفت افزود: با توجه به عدم بهره‌برداري كامل پالايشگاه ستاره خليج‌فارس و نگراني از كمبود بنزين، ستاد تدابير ويژه اقتصادي شوراي امنيت ملي حسب مصوبه خود براي سال ۱۳۹۵ به وزارت نفت اجازه داد از خارج بنزين وارد و بهاي آن را با خوراك ميعانات گازي تحويلي به پتروشيمي‌هاي داخلي تهاتر نمايد، لذا شركت ملي نفت ايران اقدام به واردات بنزين از خارج كشور و تهاتر آن با بهاي خوراك ميعانات گازي تحويلي به پتروشيمي‌هاي داخلي كرده و گزارش عملكرد را هم هر سه ماه يكبار توسط وزارت نفت به دبيرخانه ستاد تدابير ويژه اقتصادي ارسال نموده است. اين نكته روشن مي‌كند كه عدم واريز وجه موردنظر ديوان به خزانه كل كشور بعلت تهاتر بنزين وارداتي و براساس مجوز اخذ شده صورت گرفته است.

وي در پايان خاطر نشان كرد كه وزارت نفت در روزهاي آينده اطلاعات بيشتري مرتبط با اين موضوع را به اطلاع افكار عمومي خواهد رساند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها