تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۰۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه گفت‌وگو تنها راه حل مشکلات در منطقه و تامین منافع جهان اسلام است، گفت: بر همین اساس راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مشکلات در منطقه گفت‌وگوهای داخلی بین گروه‌ها و بین کشورها است.

تدبیر24»کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه گفت‌وگو تنها راه حل و فصل مشکلات در داخل کشورها و یا بین کشورهاست، گفت: این همان سیاست راهبردی جمهوری اسلامی است که ما این موضوع را از همان روزهای اول در بحران سوریه مطرح کردیم. مبنی بر اینکه گروه های معارض مشکلاتشان را از راه گفت‌وگو حل کنند که متاسفانه به آن عمل نشد و راه حل نظامی مطرح گردید که نتیجه آن ایجاد داعش بود.

وی یادآور شد: با راه حل نظامی چند صدهزار نفر کشته شدند و چند میلیون نفر آواره شده و خانه‌های خود را از دست دادند. اکنون نیز همه به این نتیجه رسیده‌اند که راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گفت‌وگو بهترین راه است که برپایه آن گفت‌وگوهای ژنو، آستانه و سوچی برای حل و فصل بحران سوریه شکل گرفت.

دهقانی با اشاره به بحران عراق گفت: زمانی که کردها موضوع رفراندوم را مطرح کردند نیز ایران ضمن تاکید بر حفظ حاکمیت و یکپارچگی عراق به کردها و دولت عراق تاکید کرد که مشکلاتشان را از طریق گفت‌وگو حل کنند که اگر این اتفاق رخ نمی داد، شاهد بحران دیگری در عراق بودیم.

وی افزود: ایران همین راهبرد را در مورد اتفاقات درباره عربستان و ایران مطرح می کند چون معتقد است که باید اختلافات از طریق گفت‌وگو حل شود به طور کلی راهبرد جمهوری اسلامی ایران، حل و فصل مشکلات در منطقه غرب آسیا از طریق گفت‌وگوهای داخلی بین گروه ها و گفت‌وگوها بین کشورها است اما متاسفانه تعدادی از کشورهای منطقه که وابسته به انگلیس،‌ آمریکا و رژیم اشغالگر قدس هستند، بدون توجه به منافع کشورشان راه دیگری را در پیش می گیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: این کشورها بدانند که آمریکا به دنبال تامین منافع خود و رژیم صهیونیستی است. همین رویکرد را نیز انگلیس دارد. آنها می خواهند نفت منطقه و امنیت اسرائیل را تامین کنند که این موضوع را می توان از اقدامات گذشته آنها به خوبی فهمید.

دهقانی افزود: اکنون زمانی است که کشورها باید چشمانشان را باز کرده و شرایط را ببینند. قطعا اگر کشورهای اسلامی اختلافات را کنار گذاشته و براساس منافع کشورهای خودشان و جهان اسلام حرکت کنند، نه تنها صلح در منطقه حاکم خواهد شد که می توان آمریکا را خلع سلاح کرد و راه‌های گذشته اشتباه را جبران نمود. این از طریق پایبندی کشورهای منطقه به راهبرد گفت‌وگو برای حل مشکلات شدنی است.

وی در پایان گفت: اگر کشورهای عربی و اسلامی در منطقه براساس راهبرد ایران اتحاد و انسجام داشته باشند، می‌توان در کنار رسیدن به صلح و آرامش در منطقه حقوق از دست رفته فلسطینی‌ها را بازپس گرفت و تکلیف بیت‌المقدس را مشخص نمود.


برچسب ها: تدبیر24 ، گفت‌وگو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها