تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۱۰۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بر لزوم دقت نظر بیشتر در گزینش و جذب قضات تاکید کرد و گفت که مراتب پایش در قوه قضاییه باید به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

تدبیر24»بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر رییس قوه قضاییه در مورد اعلام نام قضات متخلف، گفت: آنچه در روند اجرایی کشور، مبارزه با فساد و برخورد با متخلفین به ما نشان داده شده، این است که اگر بخواهیم به صورت پشت پرده‌ای عمل کنیم پاسخی دریافت نخواهیم کرد. البته یکی از راه‌ها این است که نام متخلفین اعلام شود اما این همه راه نیست.

وی افزود: زمانی که افراد را برای کار قضات یا سایر مشاغل حساس انتخاب می‌کنیم باید دقت لازم را به خرج دهیم. متاسفانه گاهی در اجرا می‌بینیم این حساسیت و دغدغه خاطر وجود ندارد که افرادی را در پست‌ها و سمت‌های حساس انتخاب کنیم که در کمال درایت و مدیریت کار کنند. لذا کشور روز به روز به سمت و سویی می‌رود که اعتماد به کارگزاران حاکمیت سست‌تر می‌شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس خاطرنشان کرد: قضات افراد تحصیل‌کرده و عموما سطح بالای جامعه هستند. اگر ۱۰ درصد از آنها بد عمل کردند، نمی‌شود این عملکرد بد را به همه آنها تعمیم داد اما این اتفاق آسیب جدی به دستگاه قضایی و سایر کارگزاران حاکمیتی وارد می‌کند. ممکن است در قوه مجریه و مقننه هم چنین نگرش‌های منفی وجود داشته باشد.

طاهرخانی با انتقاد از نحوه گزینش قضات، تصریح کرد: گاهی شرایط ورشکستگی اعلام می‌کنیم و این افراد با آن شرایط وارد دستگاه قضایی می‌شوند البته بخش اعظمی از آنها آدم‌های درستی هستند ولی متاسفانه تدبیر اداره امور را ندارند. در نتیجه وقتی مردم می‌بینند برخی از اینها از بداخلاق‌ترین افراد جامعه هستند به سیستم قضایی بدبین می‌شوند. ما هم اسیر این هستیم که کارگزاران دل نمی‌سوزانند و این هم در دستگاه قضایی و هم در سایر دستگاه‌ها صادق است اما چون دستگاه قضایی پشتیبان حق‌خواهی و مطالبه‌گری است بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. مدیران قوه قضاییه هم باید از ابتدا دقت کنند افراد ضعیف و ناتوان وارد این دستگاه نشوند که عملکردشان باعث شود جو منفی نسبت به آنها در جامعه به وجود بیاید.

طاهرخانی در ادامه با بیان اینکه مردم به نحوه برخورد بعضی قضات معترض هستند، تصریح کرد: در اینکه کار قضات کار شاق، ‌سنگین و طاقت‌فرسایی است شکی نیست و قضات هم به لحاظ روانی و هم جسمی تحت فشار هستند. اینها غیرقابل انکار است. از سویی قاطبه قضات علم و دانش کافی را دارند و مومن هستند و شاید پنج تا ۱۰ درصد از آنها مشکلاتی داشته باشند که جلوی آن را هم می‌شود گرفت. قوه قضاییه مراتب پایش را دارد اما متاسفانه جدی نیست. اگر ما ۱۰ هزار قاضی داریم و ۵۰ نفر عملکرد بد دارند می‌توان آنها را شناسایی و عملکردشان را کنترل کرد اما گاهی این اراده وجود ندارد. این پایش باید از سطح بالای دستگاه قضایی انجام شود که جلوی روزنه‌ها گرفته شود.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان تصریح کرد: چرا باید چند قاضی مبسوط‌الید عمل کنند که اسم قضاتی که جانانه تلاش می‌کنند و بعضا جان‌شان هم در خطر است بدنام شود. طبیعتا باید در این زمینه با منطق و هوشیاری عمل شود و با درایت جلوی این روند را بگیریم.

برچسب ها: تدبیر24 ، قوه قضاییه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها