تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۱۰۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
یک کارشناس مسائل مصر،با اشاره به تحریم انتخابات مصر از سوی برخی از گروه‌های سیاسی و فکری موثر این کشور گفت: تحریم انتخابات ریاست جمهوری توسط این گروه ها امر مهمی است، ولی نمی تواند روند موجود در انتخابات را تحت تاثیر خود قرار دهد.

تدبیر24»عبدالامیر نبوی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «طبق آن‌چه که اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری در مصر تنها با حضور دو کاندیدا برگزار می شود»، ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود از هم‌اکنون کاندیدای اصلی این انتخابات «عبدالفتاح السیسی» برنده این رقابت خواهد بود.

وی افزود: شرایط انتخابات در این دوره مشابه انتخابات سال 2005 است که طی آن حسنی مبارک رییس جمهور پیشین مصر تن به اولین انتخابات رقابتی در عرصه ریاست جمهوری داد، در حالی‌که از همان ابتدا مشخص بود که وی برگزیده این انتخابات خواهد بود.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 مصر نیز تاکنون تمام کسانی که می توانستند با حضور خود در روند انتخابات اثر معناداری بگذارند، به نحوی کنار رفته اند. مشهورترین آنان احمد شفیق و سامی عنان هستند که ناگزیر به کناره‌گیری از این عرصه شده اند. عبدالمنعم ابوالفتوح نیز که به اردوگاه اسلام گرایانه میانه‌رو مصر تعلق دارد، به جمع تحریم کنندگان انتخابات پیوسته است و اینها همه نشان می دهد که اولا فضای سیاسی مصر همچون سالهای پس از 2013 بسته و تحت کنترل است، ثانیا نتیجه انتخابات از هم‌اکنون مشخص است.

 این پژوهشگر مسائل خاورمیانه تاکید کرد: البته تحریم انتخابات توسط فعالان سیاسی نامدار از گروه های مختلف سیاسی و فکری مصر، امر مهمی است ولی نمی تواند روند موجود را تحت تاثیر قرار دهد چراکه محدودیت‌های امنیتی و سیاسی اجازه فعالیت موثر به چنین گروه‌هایی را نمی دهد.

وی در مورد وضعیت موسی مصطفی موسی، رئیس حزب الغد دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و جریان فکری که او دنبال می کند نیز توضیح داد که وی تا این اواخر از جمله حامیان السیسی بوده و یکباره در این ایام به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور کرده است.

نبوی با بیان اینکه این مسئله و همچنین کناره‌گیری نامزدهای نامداری چون شفیق و عنان نشان می دهد که در انتخابات ریاست جمهوری این دوره رقابت جدی وجود نخواهد داشت و نتیجه انتخابات قابل پیش‌بینی است. وی در ارتباط با وضعیت اخوان المسلمین و تاثیرگذاری آنها در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اخوان و مشخصا طرفداران مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر دچار مشکلاتی از درون و بیرون هستند. از بیرون به خاطر فشارهای امنیتی و سیاسی و همچنین بدبینی عمومی نسبت به اخوانی‌ها بعد از انقلاب 2011 با مشکلاتی روبرو هستند و در درون نیز در بدنه این جریان اختلافات جدی وجود دارد چنان که بخشی از آنها به سمت رادیکالیسم سوق پیدا کرده اند و بخشی نیز بی‌تفاوت نظاره‌گر تحولات سیاسی هستند.

وی ادامه داد: بخشی از این جریان نیز به دنبال احیای اخوان المسلمین  بوده اند ولی اختلافات و رقابت‌های درونی مانع از آن شده که به یک نتیجه مشخص برسند. همه اینها باعث شده که آنها نتوانند به عنوان یک بازیگر موثر در عرصه سیاسی مصر از جمله انتخابات عرض اندام کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها