تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۱۰۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
واشنگتن پست:
دولت ترامپ در حال آغاز مذاکراتی با عربستان سعودی برای امضای یک توافق هسته‌ای احتمالی است که با توافق هسته‌ای امضا شده میان ایران و دولت اوباما گره خورده است.
تدبیر24»دو مقام دولت ترامپ به نقل از واشنگتن پست خبر دادند که ریک پری، وزیر انرژی آمریکا همراه با یک هیئت آمریکایی قرار است روز جمعه برای مذاکره با سعودی‌ها به لندن سفر کند.

این در حالی است که مقامات سعودی به دنبال برنامه‌ هسته‌ای است که احتمال هیچگونه محدودیتی برای غنی‌سازی اورانیوم در نظر نگیرد.

یک مقام آمریکایی دیگر نیز گفت: اما موضوع اینجاست که سعودی‌ها پیام‌هایی را به آمریکا مخابره کردند که در صورتی که توافق هسته‌ای برجام با ایران سخت‌گیرانه‌تر شود، ممکن است محدودیت‌ها برای غنی سازی اورانیوم را بپذیرند.

مذاکرات جداگانه در مورد تواناهایی‌های هسته‌ای ایران و عربستان سعودی، آمریکایی‌ها را در میان تلاش‌ها برای حفظ تعادل در خاورمیانه نوین قرار می‌دهد.

در واقع سعودی‌ها با پذیرفتن محدودیت‌ای غنی‌سازی اورانیوم هرگونه شانسی را برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در آینده را از دست می دهند. در حالی که ایران که برنامه هسته‌ای‌اش با برجام محدود شده است با پایان برخی از محدودیت‌ها در این توافق، در یک دهه آینده می تواند فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی خود را گسترده‌تر کند.

اکنون وظیفه سختی برعهده دونالد ترامپ قرار دارد و با توجه به این‌که عربستان سعودی در میان نزدیک‌ترین شرکای آمریکا قرار دارد، سوالی که برای آن‌ها مطرح می‌شود این است که اگر ایران قادر به غنی‌سازی باشد، چرا ما نمی‌توانیم؟

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: هدف ما دستیابی به حقوق هسته‌ای است که دیگر کشورها نیز از آن بهره‌مند هستند.

برچسب ها: تدبیر24 ، برجام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها