تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۱۰۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال را بسیار کلیدی توصیف کرد و گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با تشکیل کار تحقیقاتی و پژوهشی در تولید محصولات ایرانی و همچنین ارتقای کیفیت کالاها نقش موثر داشته باشند، به شرطی که دستگاه‌های دولتی و صنایع به این مراکز اعتماد کنند.

تدبیر24»دکتر سیداحمد معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب به نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) اشاره کرد و افزود: طبیعتا مسائلی که در مورد کالاهای داخلی مورد توجه قرار می‌گیرد، کیفیت و دوم وجود کالای ایرانی در داخل بازار است، چرا که الزاما اگر کالایی در بازار وجود نداشته باشد و یا کیفیت کالای موجود پایین باشد، مردم  ناخودآگاه به مصرف کالای خارجی تمایل پیدا می‌کنند. بنابراین دانشگاه‌ها می‌توانند در ارتقای کیفیت و همچنین تولید کالای داخلی نقش موثری ایفا کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و صنایع برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به دانشگاه‌ها اعتماد کنند، تصریح کرد: مطمئنا دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه‌های فنی و مهندسی این توانایی و پتانسیل را دارند که با انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی به رفع نیاز دستگاه‌ها و صنایع در زمینه تولید محصولات جدید و ارتقای کیفیت کمک کنند، چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و نوآوری نیز با همین هدف شکل گرفته‌اند، اما لازمه موفقیت در این زمینه نیازمند اعتبار دستگاه‌های دولتی و صنایع برای کار تحقیقاتی دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر آموزش با کیفیت بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به منظور نقش‌آفرینی در تولید محصولات جدید برای تاثیرگذاری در رفع چالش‌های جامعه، گفت: در واقع اگر دانشجویان در دوران تحصیل خود با کیفیت بالایی آموزش ببینند، بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مشکلات جامعه به طور کارآمدتری ظهور کنند. بنابراین دانشگاه‌ها نقش بسیار کلیدی در تحقق شعار سال دارند.

دکتر معتمدی همچنین خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدماتی نظیر وزارت ارتباطات، راه و شهرسازی، کشاورزی، نیرو، نفت و سایر صنایع که هم مصرف بالای خدمات دارند و هم خدمات زیادی در اختیار مردم قرار می دهند، می‌توانند برای حل مسائل و مشکلات خود به دانشگاه‌ها مراجعه کنند. قطعا دانشگاه‌ها با تشکیل تیم‌های تحقیقاتی می‌توانند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشند.

برچسب ها: تدبیر24 ، حل مشکلات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها