تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
10 اثر از 97 فیلمی که به هفتمین جشنواره سینما «حقیقت» راه یافته‌اند به بخش «تاریخی» مربوط می‌شوند.

به گزارش تدبیر24 در ادامه ایسنا مروری بر موضوعات فیلم‌های بخش تاریخی جشنواره سینما حقیقت دارد.

«شاه‌جهان»

حسن نقاش (کارگردان) و مرکز گسترش (تهیه کننده) این فیلم هستند.

«شاه‌جهان» به نقش پرویز شاهجهان، تاجر پارسی در قیام مشروطه‏‌خواهی ایران می‌پردازد. پرویز شاه‌جهان در دوران محمدعلی شاه، تجارت خانه‌ای تحت عنوان «تجارتخانه جهانیان» راه‌اندازی می‏‌کند که این تجارت‌خانه مقدمه‌ای بر شکل‌گیری بانک ملی ایران بوده است.

از جمله فیلم‌های مستندی که حسن نقاش ساخته، می‌توان به مستندهای «زاووش» 78، «آواز خدا» 79، «سوشیوس» 84، «دا» 83، «مشی و مشیانه» 85، «درخت پارسیک» 85، «تیشتر» 86، «راز مانا» 86 و «زروان» 86 اشاره کرد.

«دیدار دوباره»

فرهاد ورهرام کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «دیدار دوباره» است. این فیلم داستان تحقیقات و تغییراتی است که در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است. مستند «سرزمین خانه خورشید»، «آبگینه»، «باغ‌های زیرزمینی»، «صیادان بلوچ»، «عروسی مقدس» و... از جمله آثار این مستند ساز است.

«بهار،نارنج،بی‌بهار نارنج»

این فیلم در سال 91 تولید شده است و برای اولین‌بار است که به نمایش درمی‌آید. این فیلم یک قسمت از مجموعه‌ی مستند «بازسازی» است که مربوط به دوران زندیه است و برشی از افکار سیاسی، اقتصادی کریم‌خان زند است. پویان کاظمی (کارگردان و تهیه کننده) و علی لقمانی (تصویربردار) «بهار،نارنج،بی‌بهار نارنج» هستند.

«سال نو مبارک» تولید سال 90، داستان کوتاه تجربی «قهوه‌ات را بخور» در سال 82 از جمله آثار این فیلمساز است، او همچنین سابقه‌ی همکاری و دستیار کارگردانی با حسن فتحی، محمدرضا اصلانی، محمدرضا بزرگ نیا و فرزاد موتمن را دارد.

« دستگرد یزد شاپوران»

پژمان مظاهرپور (کارگردان) و مرتضی متقی (تصویربردار) این فیلم هستند. فیلم‌های «موزه آبگینه وسفالینه‌های ایران»، «شاهنامه شاه تهماسب»، «وارثان کیومرث»، «انسان طغیانگر»، «داستان چند هزار ساله یک شهر»، «وادی هفت واد»، «دریاچه ای که بود»، «داستان تولید برق در ایران»، «غبار سرخ»، بخشی از کارهای مظاهری‌پور است.

این مستند درباره‌ی محوطه‌ای باستانی مربوط به دوران ساسانی است که در شمال شرق ایران در نزدیکی مرز ترکمن قرار دارد.

«گرمابان»

این فیلم در سال 91 تولید شده است و در جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز دیپلم افتخار گرفته است.

شهرام میراب اقدم (کارگردان)، فرزاد فرپاک (تصویر بردار) و مرکز گسترش (تهیه کننده) «گرمابان» هستند. این فیلم درباره‌ی تاریخچه‌ی حمام در ایران و تهران است که در بخش بین‌المللی سینما حقیقت نیز به نمایش درمی‌آید.

«روزی روزگاری‌سینما» تولید سال 90،« دماغ ایرانی» در سال 84، فیلم کوتاه «یک شب مهمانی» از جمله آثار این فیلمساز است.

«شناسنامه»

این فیلم مستند به بررسی چگونگی ثبت وقایع حیاتی در تاریخ ایران و همچنین نقش «شناسنامه» به عنوان مهمترین سند هویتی هر شخص در جامعه می پردازد.

محمدرضا هاشمیان (کارگردان)، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سیّدمحمدرضا هاشمیان (تهیه ‌کنندگان) و عباس حسین زاده (تصویر بردار) «شناسنامه» هستند.

او در سال ۸۷ فیلمنامه سریال «اولین شب آرامش» را نوشت و سپس فیلمنامه تله فیلم‌های داشتن (به کارگردانی بیژن میرباقری) و گلبهار (به کارگردانی ابراهیم معیری) را در کارنامه هنری خود به ثبت رساند.

هاشمیان در سال ۸۸ فیلمنامه سریال «شهر دقیانوس» را نوشت. مستند بلند «سبز، سپید، سرخ»، فیلم کوتاه «مرسی» و «آنسوی دیوار» از دیگر فعالیت‌های او در سال ۹۰ بوده است.

«ماهمه سربازیم»

مهدی قربان‌پور (کارگردان)، صادق سوری (تصویربردار) مرکز گسترش و مهدی باقرپور(تهیه‌کنندگان) این فیلم هستند. «ماهمه سربازیم» روایت تاریخ سربازی از سال 1304 تا 1357 است که در سال 92 تولید شده و برای اولین‌بار به نمایش درمی‌آید.

«مستند 190 » تولید سال 90، «من انرژی هسته‌ای نیستم» در سال 86، « تنهای قصه‌های خوب» در سال 88 از جمله آثار این فیلمساز است.

« شش روز شش قرن»

در این فیلم گروهی موسیقیدان تلاشی را آغاز می‌کنند تا تصنیف‌های‌ منسوب به «عبدالقادر مراغی»، برجسته‌ترین نظریه‌پرداز و موسیقیدان 600سال پیش را به استناد کتاب‌ها و رسالات کُهن و از لابه‌لای تاریخ و فرهنگ ایران بازیابی و بازخوانی کنند.

مجتبی میرتهماسب، ارسطو مداحی گیوی(تصویربرداران)، مجتبی میرتهماسب (تهیه کننده و کارگردان)‌ « شش روز شش قرن» هستند.

«این فیلم نیست» از جمله آثار مجتبی میرتهماسب است.

«نفت سیاه»

در این فیلم می‌بینیم که نفت مشکلاتی را برای قوم بختیاری که دارای پیشینه‌ای تاریخی و معروف به تلاش هستند، پیش آورده است. در مستند «نفت سیاه» می‌بینیم که مسجد سلیمان به سخن در می‌آید و از مشکلات و تاریخ 105 سال گذشته خود می‌گوید.

علی خسروی(کارگردان)، حسین افشار(تهیه کننده) و روزبه رایگان (تصویر بردار) این فیلم هستند.

فیلم کوتاه «آینه» از جمله ساخته‌های علی خسروی است.

«خونه»

این فیلم درباره‌ی عمارت قدیمی میرزاحسن مستوفی (از سیاستمداران خوشنام ایران) در محله «چاله حصار» است که هم اکنون بیش از یکصد و بیست سال قدمت دارد، همچنان برای زندگی مدرن و پیچیده جامعه شهری تهران، با وجود تغییر موقعیت‌های طبقاتی و جغرافیای شهری، ویژگی‌های قابل کشف و معرفی دارد.

خدایار قاقانی (کارگردان)، مرکز گسترش سینمای مستند تجربی (تهیه کننده) و داوود عباسی (تصویر بردار) فیلم «خونه» هستند.

به گزارش ایسنا، هفتمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت تا 26 آذرماه 1392 در شهر تهران برگزار خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها