تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
فدراسیون فوتبال به‌دنبال «اسپانسر» جدید
، بعد از صعود به جام‌جهانی بار دیگر یک اسپانسر مالی پیدا شد که وارد‌کننده اتومبیل آمریکایی به ایران بود و پولی را به فدراسیون تزریق کرد، اما حالا به‌نظر می‌رسد، این اسپانسر ...
تدبیر24: فدراسیون فوتبال چند سالی می‌شود که مشکلات مالی دارد، علی کفاشیان با اینکه حدود شش‌سال است بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال نشسته، اما در طول این مدت نتوانسته از نظر مالی، فدراسیون را مستقل کند. در این میان مشکلاتی که تحریم‌ها هم برای فدراسیون به‌وجود آورده وضعیت مالی فدراسیون را بدتر از هر زمان دیگری کرده است.

بی‌پولی فدراسیون بارها باعث لغو اردوهای تیم‌ملی شده و به‌طورکل برنامه‌ریزی کادرفنی تیم‌ملی را مختل کرده است، هرچند مدتی با فشار دولت دهم، شرکت خودروسازی سایپا به‌عنوان اسپانسر تیم‌ملی معرفی شد، اما این همکاری هم دستاورد قابل‌توجهی نداشت. بعد از مدت‌ها بی‌پولی، بعد از صعود به جام‌جهانی بار دیگر یک اسپانسر مالی پیدا شد که وارد‌کننده اتومبیل آمریکایی به ایران بود و پولی را به فدراسیون تزریق کرد، اما حالا به‌نظر می‌رسد، این اسپانسر به تعهدات خود عمل نکرده تا فدراسیون فوتبال که در آستانه جام‌جهانی برزیل است به مشکل جدی بخورد. کی‌روش اردوهای زیادی را برای تیم‌ملی در نظر گرفته که تمام آنها احتیاج به منابع مالی دارد و به‌نظر می‌رسید با اسپانسر جدید، مشکل اردو‌های تیم‌ملی حل می‌شود، اما شاید با مشکل جدید بازهم اردوهای تیم‌ملی لغو شود.
 در ابتدا قرار بود فدراسیون با دریافت مبلغ دومیلیارد‌تومان به‌عنوان پیش‌قسط، قراردادش با شرکت وارد‌کننده خودرو را امضا کند اما این شرکت به‌خاطر مشکلات مالی درخواست کرد تا در ازای پرداخت یک‌میلیاردتومان، قرارداد امضا شود و فدراسیون هم نهایتا پذیرفت. همچنین طبق قرارداد قرار بود این شرکت مبلغ 750میلیون‌تومان بابت تامین هزینه‌های برگزاری همایش علم و فوتبال، فستیوال فوتبال پایه و... بپردازد اما آنها فعلا هیچ پولی بابت این موضوع پرداخت نکرده‌اند. درحال‌حاضر هم با وجود تبلیغات این شرکت در کمپ تیم‌های ملی و اماکن در اختیار فدراسیون، مرحله دوم پرداختی آنها به مبلغ دومیلیاردتومان صورت نگرفت و چک شرکت وصول نشد.
علی کفاشیان هم در این‌باره می‌گوید: سررسید قسط بعدی اسپانسر رسیده اما آنها از ما فرصت خواسته‌اند که قسطشان را بپردازند. البته توان مالی فدراسیون هم آنقدر نیست که صبر کنیم و اگر نتوانند به تعهداتشان عمل کنند، شرکت دیگری جایگزین می‌شود. متقاضیان دیگری هم هستند اما واقعا چشمان ما از اسپانسرها ترسیده است.  رییس فدراسیون در حالی چنین واکنشی دارد که اکنون بیش از 15روز از سررسید تاریخ چک فوق می‌گذرد. کفاشیان هم نهایتا اولتیماتوم یک‌هفته‌ای داده و تاکید کرده است اگر تا آخر این هفته قسط دومیلیاردتومانی پرداخت نشود، قرارداد 15میلیاردتومانی دوطرف به‌طور یک‌طرفه فسخ شده و فدراسیون اسپانسر دیگری را جایگزین می‌کند.
کمبود منابع مالی، مدت زیادی است که صدای کی‌روش را هم درآورده و او بارها به نبود امکانات مناسب برای آماده‌سازی تیم‌ملی در جام‌جهانی اعتراض کرده است، او معتقد است به‌جای اینکه به فکر نیجریه و آرژانتین باشیم، باید به‌فکر حل مسایل مالی باشیم، او دراین‌باره به شبکه جهانی جام‌جم می‌گوید: «اکنون داستان تیم‌ملی و فدراسیون فوتبال مثل رابطه پدر و پسر است. درست مثل اینکه پسری از پدرش بستنی بخواهد و پدر باید آن را تهیه کند، کفاشیان و نبی هم باید مسایل مالی تیم را حل کنند. این دونفر بهترین مهاجمان تیم‌ملی هستند که در مرکز میدان کار را پیش می‌برند. این دو برای من حکم مسی و رونالدو را دارند. اکنون مسی و آرژانتین و نیجریه مشکل ما نیستند؛ باید راه‌حل خوبی برای فوتبال ایران پیدا کنیم.»

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها