تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...

شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
باستان‌شناسان، استخوان‌های یک انسان را که مربوط به ۴۰۰ هزار سال گذشته است، در اسپانیا کشف کردند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از یورونیوز، یک گروه بین‌المللی باستان شناسی، استخوانهای انسان متعلق به 400 هزار پیش را  در منطقه «آتاپوئرکا» در نزدیکی شهر «بورگوس» در شمال اسپانیا کشف کردند.

این نمونه‌های کشف شده مربوط به دوره «پلیستوسن» یا دوران چهارم زمین‌شناسی است و گفتنی است که DNA بدست آمده از استخوانها، قدیمی‌ترین DNA انسانی است که تا کنون کشف شده است.

قرار گرفتن این یافته در شجره نژاد انسان، نشان می‌دهد، این درخت ممکن است شاخه هایی متنوع‌تر از آنچه تصور می‌شد داشته باشد.

یکی از مسئولان سایت «آتاپوئرکا» گفت: تا کنون هیچ دانشی درباره این دوران زمین شناسی در دست نبوده است. با شیوه های جدید و موقعیت ویژه این سایت، حال می‌توانیم در باره این دوران بسیار بسیار دور اطلاعاتی به دست آوریم.

پس از مقایسه DNA بدست آمده از «آتاپوئرکا» با نمونه‌های مشابه از نژاد انسان یا «هوموساپین»، روشن شد که انسان «آتاپوئرکا» از لحاظ ژنتیک بسیار مشابه گونه‌ای از نژاد انسان موسوم به «دنیسوان» است که تا 40 هزار سال پیش در سیبری زندگی می‌کرده است.

بنا به گفته مسئولان سایت «آتاپوئرکا»، اطلاعات بسیار کمی درباره این گونه از نژاد انسان در دست است.

این یافته به دانشمندان امکان می‌دهد چگونگی تکامل انسان «نئاندرتال» و ویژگی‌های نژادی را بهتر بفهمند و رابطه تکاملی بین گونه‌های مختلف نژاد انسان و تکامل اجدادی آن را در زمانی به قدمت حدود 500 هزار سال پیش، بهتر درک کنند.

سایت «آتاپوئرکا» دارای بیشترین تعداد بقایای نژاد انسان است و در فهرست مکانهای محافظت شده توسط یونسکو قرار دارد.