تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۱۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۷
مهدی مازنی
تدبیر24 : چندی پیش رییس محترم جمهور که اگر عزم جزم جوانان نواندیش و تحول خواه نبود امروز به چنین جایگاهی تکیه نمی زد گزارش یکصدروزه خود را ارائه کرد و در این گزارش که پس از آن وزرای دولت نیز یک به یک به ارائه گزارش پرداختند خبری از جوانان نبود و حتی وزارت ورزش وجوانان که متولی امور جوانان کشور است نیز در گزارش خود تنها به شرح ماوقع این وزارتخانه در ارتباط با ورزش کشور پرداخت وآنقدر اوضاع فدراسیون ها برای او مهم بود که در گزارش ارائه شده جز در نام وزارتخانه خبری از جوانان نبود.

تاخیر در نشر این یادداشت هم به دو دلیل بود اول اینکه تصور بر این بود که انتقاد در شرایط فعلی را به مصلحت دولت نوپا نمی دیدم ودلیل دوم این بود که شاید صدایی از جوانانی که در ستاد انتخاباتی متولی امورجوانان و دانشجویان بودند شنیده می شد که البته نشد.

همه بر این باوریم که جوانان تاثیرگذار ترین اعضاء پیکر جامعه هستند و با ادراک درست جایگاه آنها و حساسیت ها و نیاز های آنان در جهت رشد معنوی و علمی و بالندگی توسط دولت باید یاریشان کنند تا از این راه سلامت و رشد جامعه خود را فراهم سازند.
 
امیرالمومنان علی (ع) فرمودند: هرگاه درامری که براین پیش آمده نیازمند مشورت بودی ابتدا با جوانان مشورت کن زیرا آنان تیزهوش ترند و سریع تر حدس می زنند سپس آن را به اندیشه پیران و بزرگان واگذار تا فرجام آنرا شناسایی و انتخاب نیکو کنند زیرا تجربه آنها بیشتر است.
 
دولت تدبیر و امید نیز با عنایت به جایگاه ویژه این قشر بر حمایت از آنها اصرار ورزید و به ویژه در ایام انتخابات همه توان جوانان نو اندیش وتحول خواه متوجه جریان اصلاحات گردید و حسن روحانی را که شعارهای ویژه ای برای جوانان مطرح کرده بود را به ریاست جمهور رساند.

جوانان چه در قالب تشکیلات و سازمان و چه در قالبهای دیگر در این انتخابات منشاء اثر بودند چه اینکه حوادث تلخ سال 88 باید این نسل نگران از تکرار آن حوادث را در لاک بی تفاوتی فرو می برد.

جوانان اما با عزمی جزم و با این باور که قهر با سیاست و صندوق های رای ره به ناکجا آباد خواهد برد پای در ره نهادند و کشور را از هشت سال جهنمی که احمدی نژاد و یارانش بر کشور ایجاد کرده بودند رهانیدند.

متاسفانه اما باید بپذیریم که بار دیگر توان وعزم جوانان برای دولتمردان بی ارزش بود و بعد از رسیدن به قدرت این پتانسیل عظیم را به فراموشی سپردند. بخشنامه قابل ملاحظه حذف جایگاه مشاوران جوان توسط کابینه دکتر روحانی نشان دهنده این موضوع است که دولت پیران، به طور قطع نه مشاوره پذیرند  و نه به نظزات واعتقادات جوانان اعتنایی می کنند و این رفتار امید را از دل جوانان ربوده و آنرا به بیم و ناامیدی تبدیل کرده است.


دولتی که با شعار تدبیر و امید به عرصه انتخابات وارد شد و با جلب اعتماد جوانان توانست رای بالایی از این قشر به دست آورد، با این عملکرد عضو جدایی ناپذیر جامعه و شاید هم از ارکان اصلی و اساسی شاید بتوان گفت با شتابزدگی از صحنه مدیریتی و اجرایی کنار می زند.


ذکر این نکته ضروری است که این اقدام دولت هم به نوعی قابل پیش بینی بود، چرا که عدم حضور حتی یک وزیر کمتر از 50 سال در کابینه دولت نوعی بی اعتمادی آقای روحانی به جوانان این مرز و بوم را نشان داد و حال با صدور این بخشنامه این امر را به یقین تبدیل کرده است.

جوانان نیز همواره در شرایط سخت یاریگر کشور بودند هر چند سیاستمداران این این قشر پر انرژی و پر توان تنها به عنوان سربازان صفحه شطرنج بهره بردندو چه در دوران ریاست جمهوری خاتمی و چخ امروز که عنان دولت در اختیار دولت مدعی اعتدال گرایی است که با حمایت اصلاح طلبان به قدرت رسیده است.

جوانان اگر چه از نگاه دولتمردان ابزار دستیابی به قدرت هستند اما قطعا در شرایط سخت آتی که انتخابات مجلس را پیش رو داریم در صورت تداوم بی مهری دولتمردان شاهد حضور متفاوت جوانان  در عرصه خواهیم بود و قطعا این بار جوانان نه تنها دنباله رو نخواهند بود که قطعا و یقینا نقشی موثر تر وویژه ایفا خواهند کرد.


به هر حال امیدواریم نگاه مسئولین دولت به جوانان، کسانی که موجب اقتدار و اهتزاز پرچم سه رنگ ایران در جهان می گردند تغییر کند و شاهد رفتاری اصولی با جوانان باشیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها