تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۱۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۰
محققان در مطالعه ژن باقیمانده یک زن دوران نئاندرتال و آنالیز ژنتیکی این نکته را به اثبات رساندند که این زن نئاندرتال، انسان و یک نوع دیگر « ناشناخته» انسان از اجداد مشترکی برخوردار بوده‌اند.
به گزارش تدبیر24، تاکنون فرض می شد که این نوع از انسان های اولیه « باهم مخلوط نشده بودند» بدین معنا که تبادل ژن در بین آنها صورت نگرفته بود.

محققان انستیتوی آکادمیک باستان شناسی و قوم شناسی نوسیبیرسک در سیبری و همکاران آنها از آلمان، چین و آمریکا « دی. ان. اِی» را از تکه ای از استخوان پاشنه زن نئاندرتال که 40 هزار سال پیش می زیست مورد مطالعه قرار دادند.

باقیمانده جسد این زن در زمان کارهای حفاری در غار « دنیسوف» آلتای یافت شد که در جنوب سیبری غربی واقع است.

این غار در سال 2010 میلادی پس از پیدا شدن استخوان های نوع ناآشنای انسان معروف شد که فعلا این انسان ها را « دنیسوفی» می نامند. اما به علاوه « دنیسوف» ها انواع بخوبی شناخته شده انسان های اولیه – نئاندرتال و کرومگنونزها نیز در آنجا می زیستند. به طور کلی هنگام کارهای حفاری در غار بیش از 20 لایه فرهنگی دوران مختلف یافت شد.


اما معمای اصلی برای دانشمندان احتمال تلاقی انواع ژن ها بود. مدت طولانی این اعتقاد وجود داشت که انواع مختلف انسان های اولیه جدا از یکدیگر می زیستند و تبادل ژن ها در بین آنها صورت نگرفته بود.

اما تعدادی از دانشمندان، مثلا بوریس مالیارچوک، رئیس آزمایشگاه ژنتیک انستیتوی آکادمیک مسائل بیولوژی با شدت تمام به بحث در باره تئوری باصطلاح « پیوندی» می پرداختند. آنها نظریه ای را مطرح کردند که انسان معاصر می تواند از ترکیب چند نوع انسان باشد – انسان عاقل و خویشاوندان او – نئاندرتال و دنیسوف ها.

پاییز سال جاری، مولیارچوک یکی از اولین کسانی بود که تناوب « دی. ان. اِی» را کشف کرد که گواه « پیوند خوردگی» انسان و نئاندرتال هاست.

اینک گروه بین المللی دانشمندان که ژن زن – نئاندرتال را با کمک آنالیز مولکولی – ژنتیک کشف کرد پیوند تمام انواع مستقر در غار «دنیسوف» را مورد تأیید قرار داد.

گروه دانشمندان در مجله «طبیعت» نوشتند که تبادل ژنتیک در بین انواع مختلف « انسان»ها جریان داشت. به زبان دیگر، نمایندگان انواع مختلف نه تنها یکی بعد از دیگری طی بیش از10هزار سال در یک غار می زیستند، بلکه کودکان مشترکی داشتند.

به این ترتیب این نوع از انسان های اولیه که حدود 400 هزار سال پیش زندگی می کردند به طور کامل در انزوا قرار نداشتند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها