تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۱۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
شاهین طبع:
مربی تیم ملی بسکتبال ایران با تاکید بر این موضوع که نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی به بسکتبال بی‌توجهی شده است،‌ بیان کرد: بسکتبال برای موفقیت در جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی نیاز به توجه دارد. شاهین‌طبع معتقد است ورزشکاران ایران از نظر فنی و فیزیکی شرایط خوبی دارند و اگر حمایت شوند و بتوانند با پشتوانه کار کنند، از بسیاری از کشورهای جهان چیزی کم نداشته و می‌توانند در جام‌جهانی موفق باشند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران سال آینده باید در جام جهانی و بازی‌های آسیایی رقابت کند. فدراسیون و کادرفنی تیم ملی نیز در این مسیر برنامه‌هایی برای تیم ملی دارد اما تمام آنها به بعد از لیگ برتر موکول شده است. با این شرایط همه بازیکنان درگیر لیگ هستند و مطمئنا این فصل از رقابت‌ها بسیار اهمیت دارد که می‌تواند در آمادگی بهتر تیم ملی تاثیرگذار باشد. با این حال باید دید برنامه‌های تیم ملی زیر نظر مهمد بچیروویچ چطور است و بسکتبال بهتر است چه راهی را زیر نظر بگیرد.

مهران شاهین طبع درباره وضعیت این فصل از لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: به نظر من از ملاک‌هایی که باعث رشد یک لیگ می‌شود حضور بازیکنان فنی داخلی و خارجی است. زمانی که بازیکنان خوب داخلی و خارجی در لیگ باشند به عنوان الگو محسوب می‌شوند و در کیفیت لیگ تاثیر دارند. در این فصل بازیکنی چون اسپنسر در ایران بود که از نظر فنی الگوی مناسبی برای ما به حساب می‌آمد. حالا در این فصل با توجه به شرایط اقتصادی بازیکن‌های خارجی خوبی نداریم، از طرفی بازیکنان ایرانی نیز به خارج از کشور رفته‌اند و باشگاه‌ها نیز کارشان را دیر آغاز کرده‌اند که تمام این‌ها به کیفیت لیگ ضربه زده است.

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با اشاره به کیفیت این فصل بیان کرد: به نظر من نیم فصل نخست لیگ برتر بسکتبال به نوعی فیزیکی بود و تیم‌هایی که سهم دویدن بیشتری در بازی داشتند موفق‌تر کار کردند. در دور اول تیم‌هایی که بار دویدن بیشتری از بار فنی داشتند، خوب بودند و نتیجه گرفتند. جدا از پتروشیمی که با توجه به مهره‌های فنی و خوبی که دارد توانست با مهارت فنی تیمش پیش برود، در دیگر تیم‌ها دوندگی بیشتر تاثیرگذار بود. پتروشیمی تعادل بیشتری در بحث فنی و فیزیکی داشت و باقی باشگاه‌ها در بحث فیزیکی کار می‌کردند. اینجا سوالی پیش می‌آید که چرا برخی تیم‌های پایین جدولی که فیزیکی کار کردند نتیجه نگرفتند که معتقدم همان‌ها نیز با همین دوندگی بیشتر توانستند چند حریف‌شان را نیز شکست دهند.

او افزود: به نظر من در این فصل کمتر شاهد کارهای فنی و مهارت‌های فردی هستیم. کمتر سنتری را می‌بینیم که پشت به حلقه همانند حامد سهراب نژاد باشد. کمتر فورواردی دیدیم که دید محیطی و بازی گروهی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در هر حال لیگ برتر جایی است تا بازیکنان خودشان را نشان دهند و بتوانند با استفاده از توانایی‌هایشان به تیم‌های خود کمک کنند.

مربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که غیبت ملی‌پوشان ایرانی در لیگ چه تاثیری بر بسکتبال خواهد داشت تصریح کرد: شکی نیست این اتفاق بر بسکتبال ایران تاثیر خواهد گذاشت. زمانی که چنین مهره‌هایی نباشند ما الگوهایی نداریم که جوانترها در کنارشان رشد کنند. نگرانی اینجاست که باید بتوانیم برای آن‌ها جایگزین‌هایی پرورش دهیم. مطمئنا زمانی که ما این ملی‌پوشان را داشته باشیم در لیگ ایجاد انگیزه می‌شود. مطمئنا تاثیری که یک رقیب برای رشد بر ورزشکار دارد یک مربی ندارد.

شاهین طبع در پاسخ به این سوال که در این فصل حضور جوانان در لیگ بیشتر بوده و شما عملکرد جوانان را چطور ارزیابی می‌کنید بیان کرد: نظر من این است که آموزش و تقویت ورزشکاران باید پیوسته باشد. با یک سال و 6 ماه بازی کردن رشد ایجاد نمی‌شود. در طول این مسیر بازیکن به آن رشد نهایی نمی‌رسد. همیشه بازیکنان بزرگ در یک پروسه بلند مدت تحت آموزش بودند و به جایگاه خود رسیده‌اند. به نظر من بسکتبالیست‌های جوان انگیزه خوبی دارند و اگر در یک سیستم مشخص وارد آموزش شوند موفق خواهند بود. ایران از نظر فنی و فیزیکی کمبودی ندارد و یک سری عوامل آموزشی هستند که اگرعملی شوند موفق می‌شوند.

شاهین طبع در پاسخ به این سوال که آیا فشردگی لیگ بحث آموزش را در سایه خود قرار نمی‌دهد، بیان کرد: یک سری عوامل است که در بسکتبال باعث رشد می‌شود که بازی جزو اولویت‌هایش محسوب می‌شود. بازی کردن از عوامل مهم پیشرفت بسکتبالیست‌ها است. به نظر من جای آموزش در لیگ نیست و باید قبل فصل انجام شود. یک جمله‌ای است که می‌گوییم ورزشکار قبل از فصل ساخته می‌شود و در فصل تیم ایجاد می‌شود. به نظر من باید شرایط در مسیری باشد که ورزشکاران قبل از آغاز مسابقه‌ها آموزش ببینند و در لیگ بازی کنند. باید در جریان لیگ تیم شکل خودش را پیدا کند و ورزشکار وارد میدان شود.

او ادامه داد: همان طوری که گفتم هر باشگاهی مجموعه داشته باشد می‌تواند بهتر عمل کند. در همین مسیر پرورشی نیز باشگاهی که سازماندهی خوبی داشته باشد نتیجه می‌گیرد. خود من در تیم‌هایی بودم که در طول سال فعال بود. پیکان و صبا نمونه‌های خوبی هستند که پیش و پس از لیگ فعالیت داشتند و تمرین‌هایشان ادامه داشت. تا زمانی که این عادت آغاز کار یک هفته قبل لیگ در بسکتبال باشد رشد آموزشی توسعه نخواهد داشت. هم‌اکنون تفکرات من با تمرین و برنامه‌ای که داریم یکی نیست و به همین دلیل است نوسان داریم و مصدومیت ایجاد می‌شود. در این جا است که نمی‌توان کار مربی و ورزشکار را سنجید. با این وضعیت اگر یک مربی سطح پایین در یک باشگاه سازمان یافته باشد موفق می‌شود. پس قضاوت و کارشناسی فنی دشوار می‌شود. شما از همیاری زنجان چه انتظاری دارید وقتی 24 ساعت قبل از مسابقه‌ها تیمش را بسته است؟

شاهین طبع در پاسخ به این سوال که دلیل این اتفاق‌ها چیست، بیان کرد: متاسفانه ورزش ما درگیر مسائل سیاسی اجتماعی شده است. یک استاندار حامی است و هزینه می‌کند اما یک استاندار حمایت نمی‌کند. وقتی باشگاه ثبات نداشته باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد. باشگاه بعد از لیگ بسته می‌شود، می‌خورد و می‌خوابد و در آستانه مسابقه‌ها دوباره باز می‌شود. امروز ما می‌گوییم حتی وضعیت تیمی که دو ماه قبل لیگ آغاز به کار کرده خیلی خوب است. مشکل ما عدم ثبات باشگاه‌ها است که متاسفانه جایگاهی هم در وزارت ورزش ندارند. باشگاه‌ها تنها بنگاه‌های اقتصادی هستند و بدون برنامه کار می‌کنند. با این حال شنیده‌ام وزارت ورزش کارهایی برای باشگاه‌ها انجام داده است. با این شرایط فصل تمرین و مسابقه‌ها یکی می‌شود.

مربی تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه به وضعیت برنامه‌های ملی‌پوشان برای جام جهانی اشاره کرد و گفت: همیشه بهترین بسکتبالیست‌ها وارد تیم ملی می‌شوند. تیم‌های خوب دنیا هم دونده هستند و هم از نظر فنی در شرایط مطلوبی قرار دارند. ما توانمندی خوبی داریم و مطمئنم بسکتبالیست‌های خوبی داریم که بتوانند جایگزین ستاره‌ها شوند. باید تنها این ورزشکاران از نظر آموزش تحت نظر باشند و به طور مستمر کار کنند. از طرف دیگر باید حمایت شوند. باید از نظر انگیزشی رشد کنند. به طور مثال عدم توجه بعد از قهرمانی آسیا انگیزه بسکتبال را کاهش داد. ما شاهد بودیم که بین رشته‌ها فرق گذاشتند و این به روحیه بسکتبال ضربه زد. باید متوجه باشیم بسکتبال ایران ورزشکارانی دارد که باید به آن‌ها توجه شود تا بتوانند در آینده با بهترین شرایط کار کنند.

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد درباره وضعیت تیم ملی در جام جهانی گفت: ما در المپیک و جام جهانی قبل عملکرد خوبی داشتیم. هم‌اکنون نیز بچیروویچ برنامه خوبی برای جام جهانی 2014 دارد. رایزنی‌هایی انجام داده اما تا زمانی که قرعه‌کشی انجام نشود نمی‌توان به طور قطعی درباره تورنمنت‌های تدارکاتی حرف زد. بسیاری از تیم‌ها علاقه دارند با ایران بازی کنند، برخی با آسیایی‌ها هم‌گروه می‌شوند و ایران را حریفی خوب می‌دانند و از طرف دیگر با روابط می‌توان تورنمنت‌های خوبی برگزار کرد. عرف جهانی است تا زمانی که قرعه‌کشی انجام نشود چیزی قطعی نخواهد بود. بچیروویچ ارتباط خوبی دارد و فدراسیون هم بیکار نبوده و نامه‌هایی به کشورهای مختلف ارسال کرده است. مطمئنا بعد از 14 بهمن و گروه‌بندی جام جهانی فضا بهتر می‌شود.

شاهین طبع در پاسخ به این سوال که هزینه این تدارکات چه خواهد شد، تصریح کرد: نکته مهمی است که وزارت ورزش باید کمک کند. باید از بسکتبال حمایت شود تا برنامه‌هایمان اجرایی شود. هم‌اکنون تیم ملی ب نیز که پشتیبان بسکتبال است برنامه‌هایی دارد. باید حمایت شود تا بتواند رشد کند. مسئولان بدانند هر وقت بسکتبال تیم پشتیبان داشته نتایج مناسبی گرفته است. همین بسکتبالیست‌ها هم که در قالب تیم ملی کار کرده‌اند رشد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. در هر حال وزارت ورزش باید برای برنامه‌های بسکتبال حمایت خوبی داشته باشد.

مربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان در این مدت اسپانسر جذب کرد، گفت: در سال گذشته بسیاری از هزینه‌ها توسط اسپانسرها پرداخت شد. با این حال معتقدم پس از آن بی‌توجهی‌ها دولت باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد. دکتر گودرزی و دکتر سجادی ورزشی و استاد برنامه‌ریزی هستند. شناخت دارند و به خوبی از جام جهانی‌ها، بازی‌های آسیایی و المپیک خبر دارند. باید بدانند که امروز ورزشکاران در بسکتبال به انگیزه نیاز دارند. به نظر من جدا از بحث اسپانسر یکسری بخش‌های ورزش کلان هستند و دولت باید در آن ورود کند. چیزی که روشن است همانند دو رشته تیمی دیگر به بسکتبال توجه نشد و وزارت ورزش باید در آستانه جام جهانی و بازی‌های آسیایی به این مسئله توجه کند.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال جوانان در پاسخ به این سوال که آیا در صورت قرعه خوب احتمال صعود به مرحله دوم جام جهانی را داریم یا نه بیان کرد: بله، عملکردی که تیم ملی در قهرمانی آسیا داشت به خصوص در بخش دفاع بالاتر از سطح آسیا بود. تیم ملی ما به شعور بالایی از بسکتبال رسیده و می‌بینیم که دیگر راحت گل نمی‌خورد. با توجه به برنامه‌هایی که بچیروویچ برای تیم ملی دارد و در صورت حمایت از بسکتبال مطمئنا چیزی از بسیاری از کشورهای جهان کم نداریم. البته اگر ما به دور دوم صعود کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها