تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۱۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
«دستور شناسایی ویژه خواران»، «نسخه ولایتی برای موفقیت مذاکرات هسته ای» و «ترمز دلار کشیده شد» موضوع هایی است که روزنامه دنیای اقتصاد روز یکشنبه به آنها پرداخت.
به گزارش تدبیر24 روزنامه دنیای اقتصاد تیتر نخست را به موضوع دستور شناسایی ویژه خواران، اختصاص داد.

حسن روحانی رییس جمهوری در دستوری به معاون اول خود، خواستار اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه خواری و درآمدهای غیرموجه را فراهم کرده اند، شد.

روحانی روز گذشته اسحاق جهانگیری را مامور کرد تا در فرصتی یک ماهه، «موارد سوء استفاده از شرایط تحریم» را مورد رسیدگی قرار دهد و برای حراست از حقوق مردم و بیت المال، تدابیر فوری بیندیشد.

در این نامه آمده است که مبارزه با مفاسد اقتصادی، لازمه پیشرفت و عدالت است و دولت تدبیر و امید برای خروج اقتصاد کشور از رکود و ایجاد رونق اقتصادی، تامین امنیت برای فعالیت های سالم اقتصادی را در اولویت کار خود قرار داده است. این دستور رییس جمهور با واکنش های متفاوتی از سوی برخی از اقتصاد دانان و چهره های سیاسی کشور روبه رو شد و هر کدام از آنان تحلیل خود را در این رابطه عنوان کردند.

نسخه ولایتی برای موفقیت مذاکرات هسته ای، تیتر دیگر این روزنامه است. علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل که 16 سال زمامداری وزارت خارجه ایران را در کارنامه فعالیت سیاسی خود دارد، می گوید: ایران باید با کشورهای 1+5 از جمله آمریکا جداگانه و دو به دو مذاکره کند، زیرا این 6 کشور در بسیاری از موارد اختلاف نظر دارند و اگر بر سر مخالفت با ایران به اشتراک برسند، در کار ما عیبی وجود دارد.

روزنامه دنیای اقتصاد عنوان ترمز دلار کشیده شد، را بازتاب داد. نزدیک شدن دلار به سطح سه هزار تومان، سرعت افزایش آن تعدیل شد و نرخ دلار در آستانه سطح قیمتی سه هزار تومان، به ثبات رسید.

نرخ دلار که هفته گذشته پس از چند هفته باثبات و بعضا کاهشی، تغییر جهت داده و مسیر صعودی را در پیش گرفته بود، روز گذشته را با کاهش قیمت شروع کرد و در نهایت، با پایان روز کاری، افزایشی جزئی را ثبت کرد. برخی از کارشناسان، عمده دلیل افزایش نرخ دلار در هفته پیش را تحولات اخیر در ترکیه عنوان کرده اند.

رعایت حقوق شهروندی در ساخت و ساز، تیتر دیگر این روزنامه است. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور در جمع صاحب نظران رشته شهرسازی و معماری دانشگاه تهران، ضمن تشریح کمبود ها و عارضه هایی که طی سال های اخیر به واسطه کم توجهی به اصول شهرسازی، در مناطق مسکونی تازه شکل گرفته، به وجود آمده است، اعلام کرد: برنامه ها و طرح های ساخت و تامین مسکن نیازمند الزامات و پیوست هایی همچون رعایت حقوق شهروندی و پرهیز از نگاه صرف کالبدی و فنی به شهر است تا ساخت وسازها به جای آنکه بر ساکنان شهر غلبه پیدا کنند، در خدمت شهر و شهروندان قرار گیرند.

روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع ناگفته هایی از پرونده ستار بهشتی، پرداخت. وب سایت «جوان آنلاین» بازرس رسیدگی کننده به پرونده سه هزار صفحه ای ستار بهشتی، وبلاگ نویسی را که از سوی پلیس فتا بازداشت شد و در زندان درگذشت، شخصی به نام «محمد شهریاری» معرفی کرده و نوشته است: «شهریاری پیش از این پرونده برخی از جانباختگان حوادث سال 88 نظیر ندا آقاسلطان، سهراب اعرابی و همچنین دو دانشمند هسته ای ترور شده داریوش رضایی نژاد و مجید شهریاری را در اختیار داشته است.»

این وب سایت اضافه کرده است: «برای متهم پرونده ستار بهشتی به اتهام توهین، ضرب و جرح، شکنجه، قتل شبه عمد و جرایم نظامی شامل لغو دستور، سهل انگاری در انجام وظیفه و ایجاد جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح قرار مجرمیت صادر شده است.»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها