تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
حزب مجلس وحدت مسلمین متعلق به شیعیان پاکستان در پی شهادت شماری از زائران شیعی در انفجار تروریستی روز چهارشنبه در حومه شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، مقامات پلیس پاکستان اعلام کردند: انفجار بمب در کنار یک اتوبوس حامل زائران شیعه که از مرز ایران (تفتان) به سمت شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور در حرکت بود، سه شهید و 31 زخمی برجای گذاشت.

علامه ناصر عباس جعفری دبیر کل حزب سیاسی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با محکوم کردن این اقدام تروریستی، سه روز عزای عمومی در سراسر این کشور اعلام کرد.

مقامات پلیس کویته افزودند: این انفجار عصر چهارشنبه در بخش قمبرانی منطقه اخترآباد در حومه شهر کویته به وقوع پیوست که در این حادثه تروریستی چند زن و کودک (20 نفر) بشدت آسیب دیدند.

ˈعبدالرزاق چیمهˈ رییس پلیس کویته در این خصوص گفت: اتوبوس حامل 50 مسافر شیعه که از مرز تفتان بازمی گشتند، بوده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امدادی زخمی های این انفجار تروریستی را به بیمارستان مدنی کویته و مراکز درمانی بولان منتقل کردند.

مسؤولان بیمارستانی وضع جسمانی تعدادی از این زخمی ها را نامساعد اعلام کرده و گفتند: احتمال افزایش تعداد قربانیان این حادثه تروریستی وجود دارد.

تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است،

بر اساس گزارش پلیس، این انفجار در حالی رخ داد که نیروهای ضد تروریسم این اتوبوس را اسکورت (همراهی) می کردند.

مسافران این اتوبوس زائران عتبات عالیات بودند که از خاک ایران وارد پاکستان شده و مورد حمله تروریستی هدفمند و فرقه ای مهاجمان ناشناس قرار گرفتند.

کارشناسان پلیس در کویته اعلام کردند در این انفجار حدود 80 کیلوگرم مواد منفجره مورد استفاده قرار گرفته است.

مردم ایالت بلوچستان همواره با حملات گسترده افراط گراها و خشونت های فرقه ای از سوی گروههای تروریستی و نیروهای جدایی طلب مواجهند.

در ماههای ژانویه و فوریه سال 2013 (دی و بهمن) در دو اقدام جداگانه تروریستی بمبگذاری در مناطق شیعه نشین اعضای جامعه هزار در شهر کویته بیش از 200 تن کشته و دست کم 350 نفر زخمی شدند.

در تیرماه گذشته نیز بمب گذاری انتحاری گروه تروریستی لشکر جهنگوی علیه حسینیه شیعیان در محله شیعه نشین علی آباد شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان 30 کشته و بیش از 70 زخمی برجای گذاشت.

ممنون حسین رییس جمهوری و محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان با انتشار بیانیه هایی این انفجار تروریستی را بشدت محکوم کرده و ضمن صدور دستور به منظور رسیدگی به وضع زخمی های این حادثه و بازماندگان کشته شدگان، نیروهای امنیتی را مأمور کردند تا هرچه سریعتر جوانب این اقدامات تروریستی را پیگیری کرده و عاملان آنرا شناسایی کنند.

همچنین سید منور حسن رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان و گروههای مذهبی و سیاسی، این اقدام تروریستی را شدیداً محکوم کرده و خواهان شناسایی و مجازات عاملان این حملات شدند.

عبدالمالک بلوچ سر وزیر ایالت بلوچستان نیز با دستوری خواستار رسیدگی به زخمی های حادثه و شناسایی عاملان مقصر در این حمله ترویستی شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها