تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۱۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست های مخالف دولت سوریه روز دوشنبه ستاد و نیروهای گروهک ˈداعشˈ مرتبط با القاعده را در رقه در شمال این کشور به محاصره درآوردند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، این گروه ناظر بر اوضاع سوریه افزود: تروریست ها همچنین 50 تن از افرادی را که به دست نیروهای گروهک تکفیری داعش اسیر شده بودند، آزاد کردند.

رقه از روز یکشنبه به جبهه جدیدی در نبرد میان گروه های تروریستی ضد حکومت سوریه تبدیل شده است به گونه ای که گروههای تروریستی علیه گروهک تکفیری موسوم به دولت عراق و شام ˈداعشˈ مرتبط با القاعده متحد شده اند.

این گروه ناظر بر اوضاع سوریه افزود: تروریست ها از یکشنبه شب ستاد مرکزی داعش را در شهر رقه به محاصره درآورده و 50 زندانی سوری را که در ساختمان دیگری در اسارت این گروهک بودند، آزاد کردند.

رقه تنها مرکز استانی در سوریه است که از هنگام شروع درگیری های این کشور در مارس 2011 از تسلط نیروهای دولتی خارج شده است.

این شهر اندکی پس از خروج از تسلط نیروهای دولتی به دست نیروهای تکفیری داعش افتاد و گفته می شود این گروهک صدها زندانی را در ستاد مرکزی خود در مرکز شهر رقه که اکنون به محاصره درآمده است، در اسارت خود دارد.

در میان زندانیان داعش، دهها تن ار نیروهای گروه های تروریستی رقیب ، کنشگران و روزنامه نگاران از جمله غربی ها وجود دارند.

حمله روز دوشنبه گروه های تروریستی مخالف دولت سوریه به رقه سه روز پس از آن صورت گرفت که سه ائتلاف تروریست ها از جمله گروه های میانه رو و تکفیری به مواضع نیروهای داعش وابسته به القاعده در استان های حلب در شمال و ادلب در غرب آن حمله کردند.

درگیری های درون گروهی تروریست های سوریه روز یکشنبه به استان حما در مرکز سوریه و همچنین رقه گسترش یافت که به گفته گروه دیده بان حقوق بشر در این درگیری ها ده ها تن از نیروهای دو طرف کشته شده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: گروه اصلی که مقر داعش را در رقه محاصره کرده است

گروه تروریستی ˈجبهه النصرهˈ است که به رغم داشتن ارتباط با القاعده همانند داعش با نیروهای این گروه درگیری دارد.

درگیری های داعش و النصره در ماه های احیر پس از آن شروع شدن که داعش خود را نماینده القاعده در سوریه معرفی کرد. اما النصره که از مدت ها پیش از گروه یادشده در سوریه فعال بوده است، فرماندهی داعش را نپذیرفت.

ˈایمن الظواهریˈ رییس القاعده در آن هنگام به ˈابوبکر البغدادیˈ رییس داعش دستور داد که با النصره همکاری کند اما وی از اجرای این دستور خودداری کرد.

از آن هنگام روابط این دو گروهک تکفیری به تیرگی گراییده، به گونه ای که به نبرد آشکار با یکدیگر پرداخته اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها