تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۳۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
نشست مشترک چهارشنبه شب رئیس جمهوری با هنرمندان، با تاکید ˈحسن روحانیˈ بر فضای باز فرهنگی و هنری در کشور و بیان انتظارهای هنرمندان از دولت تدبیر و امید، در خبرگزاری ها و سایت های خبری داخلی بازتاب گسترده ای پیدا کرد.
به گزارش تدبیر24 تالار وحدت تهران، چهارشنبه شب (18 دی ماه)، میزبان نخستین نشست مشترک رئیس دولت تدبیر و امید با هنرمندان و فعالان فرهنگی در کشور بود؛ نشستی که یک طرفه نبود و در آن هم رئیس جمهوری با ایراد سخنانی، سعی کرد تا نگاه دولت یازدهم در عرصه ی فرهنگ و هنر را تشریح کند و هم هنرمندان به بیان دغدغه ها و انتظارهای خود از دولتمردان پرداختند.

این رویداد فرهنگی بازتاب گسترده ای در محافل خبری کشور از جمله روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت های خبری داشت.

نحوه ی بازتاب نشست دیشب در روزنامه ها، در گزارش بررسی روزنامه های امروز پنجشنبه با عنوان ˈبایدها و نبایدهای فرهنگ و هنر از زبان روحانیˈ از سوی گروه پژوهش های خبری ایرنا مورد توجه قرار گرفت. از این رو، در گزارش پیش رو، به بررسی نحوه ی انعکاس نشست دیشب در خبرگزاری ها و سایت های خبری پرداخته شده است.



-ˈروحانی: در عرصه فرهنگی و اقتصادی باید تصدی گری دولت به حداقل برسدˈ، عنوان خبری بود که خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در پوشش سخنان رییس جمهوری در نشست دیشب منتشر کرد.

افزون بر این، ایسنا، سخنان برخی از شرکت کنندگان در این نشست را مورد به مورد در قالب خبرهای مجزا، منتشر کرد. عناوین این خبرها عبارت است از: ˈنغمه ثمینی: آقای رییس جمهور،حذف شده گان را فرابخوانیدˈ، ˈاعلام برائت عبدالجبار کاکایی در حضور رییس جمهورˈ، ˈدغدغه های ابراهیم حقیقی در دیدار با رییس جمهور چه بود؟ˈ، ˈامیرخانی: اعضای وزارت ارشاد را از لشگر اجنه انتخاب نفرمایید!ˈ، ˈعسگرپور: آقای روحانی تدبیر کنید تا اهل هنر به شما اعتماد کنندˈ.

ایسنا گزارش هایی را نیز در ارتباط با حاشیه ی نشست دیشب رییس جمهوری با هنرمندان منتشر کرد. ˈدیدار هنرمندان با روحانی تحت تاثیر کارت زرد مجلسی ها!ˈ عنوان یکی از گزارش های ایسنا در این ارتباط بود که در بخشی از آن آمده است: در حالی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی کارت زرد از مجلس شورای اسلامی گرفته است، حسن روحانی، ریاست جمهوری اولین دیدار رسمی خود را با هنرمندان برگزار کرد و به آنها گفت که دولت او اصلا از کارت زرد نمی ترسد.

ایسنا در گزارشی دیگر با عنوانˈجمله هایی که روحانی گفت و هنرمندان کف زدندˈ، نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در دیدار با هنرمندان هم نشان داد سخنران چیره دستی است و خوب می تواند نبض جمع را در دست بگیرد و سخنانی بگوید که با تشویق حاضران روبرو شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران همچنین به بازتاب سخنرانی ˈعلی جنتیˈ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست دیشب پرداخت و از قول وی نوشت:ˈاعتماد را به جامعه هنری بازمی گردانیمˈ.



- خبرگزاری فارس هم 9 خبر در پوشش نشست دیشب منتشر کرد که هشت مورد آن مربوط به سخنان رییس جمهوری و وزیر ارشاد و هنرمندان اختصاص پیدا کرد و یک خبر نیز به عنوان حاشیه نگاری نشست، منتشر شد.

ˈارکستر سمفونی را احیا می کنیم و از کارت زرد نمی ترسیمˈ و ˈکاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی راهی برای پویایی فرهنگ استˈ، عناوین دو خبر مربوط به سخنرانی های روحانی و جنتی بود.

ˈرفع مشکلات موسیقی با تشکیل اتاق فکر در معاونت هنری یا مرکز موسیقی ارشادˈ، ˈحقیقی: سیر نزولی موزه هنرهای معاصر، دولت از احداث گالری در شهرستان ها حمایت کندˈ، ˈعسگرپور: سینما می تواند یار خوبی برای دیپلماسی فعال دولت یازدهم باشدˈ، ˈکاکایی: سرو برومند ادبیات انقلاب در عرصه ای برابر با رقیب خود به چالش ادبی می پردازدˈ، ˈثمینی: ضعف تئاتر شهرستان ها، کمبود نشریات، زیرساخت های سست از مطالبات تئاتری هاستˈ، ˈامیرخانی: داور و ممیز ارشاد را از لشگر اجنه انتخاب نکنیدˈ و ˈارشاد پایگاه دارد، سرگاه نداردˈ، عنوان های خبرهای مربوط به سخنان هنرمندان در نشست بود.

فارس گزارشی را با عنوان ˈ دلجویی دکتر از وزیرش برای کارت زرد تا دست خط جنتی برای یک نویسندهˈ در ارتباط با حاشیه های دیدار دیشب منتشر کرد.



-خبرگزاری تسنیم نیز 10 خبر و گزارش درباره ی نشست هنرمندان با رییس جمهوری منتشر کرد.

ˈگفته هایی از سرگاه نداشتن ارشاد تا کنایه های روحانی به کارت های زرد کابینه یازدهمˈ، عنوان گزارش کامل تسنیم از نشست دیشب بود که در آن هم به بازتاب سخنان رییس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد و هم به سخنان هنرمندان اشاره شده بود.

تسنیم در پوشش خبر سخنرانی روحانی این تیتر را انتخاب کرد: ˈروحانی: هنرمند نه زینت المجالس است و نه اوپوزیسیون/ کارت زرد نگرانی دولت نیستˈ.



-وبسایت ˈخبرآنلاینˈ جزو سایت های خبری ای بود که در چند گزارش مجزا به بررسی دیدار روحانی و اهالی فرهنگ و هنر و حاشیه های آن پرداخت.

این پایگاه در گزارشی که تیتر آن به اظهارات روحانی مبنی بر ˈنگران نبودن از کارت زردهای مجلسˈ، ˈشنیده نشدن صدای مردم از سوی عده ای خاصˈ و ˈتصمیم دولت برای انزوای افراطیونˈ اختصاص داشت، ضمن اشاره به صمیمانه بودن این دیدار، آن را برای هر دو طرف به یادماندنی دانست.

خبرآنلاین، سخنان رییس جمهوری را به چند دسته فرعی تقسیم بندی کرد که عبارت است از: ˈهنر مرده را زنده می کندˈ، ˈتقسیم هنر به ارزشی و غیر ارزشی بی معناستˈ، ˈهنرمند نه زینت المجالس است و نه اپوزیسیونˈ، ˈهنر فرمایشی در دستور کار ما نیستˈ.

این وبسایت خبری همچنین در گزارشی با عنوان ˈهنرمندان و نویسندگان به رییس جمهور چه گفتند؟/ ممیزان را از لشگر اجنه انتخاب نکنیدˈ، به بازتاب سخنان هنرمندان در حضور رییس جمهوری پرداخت.

خبرآنلاین همچنین در مصاحبه ای با ˈفرهاد توحیدیˈ رییس هیات مدیره ی خانه ی سینما، از قول وی این دیدار را مثبت ارزیابی کرد و نوشت: ما اهالی فرهنگ و هنر واقعا انتظار معجزه نداریم اما همینقدر که با ما با زبان احترام صحبت می شود خوب است و امیدوارم هنرمندان ما آزادی بیان، پس از بیان و آزادی خلاقیت را بدست آورند چرا که فرهنگ می تواند چهره کشور را متحول کند.



- گزارش وبسایت خبری ˈفراروˈ از دیدار روحانی و هنرمندان که تیتر آن ˈارکستر سمفونیک را احیا می کنیم حتی اگر کارت زرد بگیریمˈ بود، جایگاه نخست ستون ویژه های این وبسایت را به خود اختصاص داد. متن این گزارش به سخنان روحانی در محورهای مختلف اختصاص داشت.



-ˈجمله هایی که روحانی گفت و هنرمندان کف زدندˈ، تیتر گزارش وبسایت خبری ˈپارسینهˈ بود. این گزارش به بازتاب بخش هایی از سخنان روحانی که در آنها به لزوم آزادی هنر، تقسیم نکردن آن به ارزشی و ضدارزشی، بازگشایی انجمن های صنفی، حمایت از هنرمندان و ... اشاره کرده بود، اختصاص داشت.



-وبسایت خبری ˈالفˈ در گزارشی که عنوان آن نقل قولی از روحانی مبنی بر ˈنگران نبودن دولت از کارت زرد مجلس و بی معنی بودن هنر بدون آزادیˈ بود، سخنان روحانی را به طور کامل بازتاب داد.



-وبسایت خبری ˈرجانیوزˈ اما رویکردی منفی نسبت به نشست دیشب هنرمندان با رییس جمهوری داشت. این وبسایت، در گزارشی، سخنان روحانی مبنی بر دفاع از رویکرد فرهنگی دولت و بی اعتنایی به کارت زرد مجلس، آن را تامل برانگیز توصیف کرد و سخنان رییس جمهوری در جمع هنرمندان را مملو از تعابیر کلی دانست.

این پایگاه همچنین در گزارش خود با نقد بخشی از سخنان روحانی مبنی بر بی معنی دانستن تقسیم بندی هنرمندان به ارزشی و غیرارزشی و سخنان او خطاب به مجلس شورای اسلامی که از سوی رجانیوز تهدیدآمیز و تحقیرآمیز توصیف شد، نوشت: در اندیشه دینی و انقلابی هیچ گاه نمی توان به تمام هنرمندان به یک دیده نگریست و بدیهی است روش و عملکرد هنرمندی که دغدغه و تلاشش در جهت تعالی ارزش های دینی و بشری است با هنرمند دیگری که به اسم هنر به دنبال ترویج اباحه گری و ابتذال در این عرصه است، تفاوت های آشکاری دارد. همچنین ادبیات رییس جمهور و جبهه گیری در قبال کارت زرد روزهای گذشته نمایندگان مجلس به وزیر ارشاد به خاطر بی توجهی به ترویج اباحه گری در عرصه فرهنگ و سیاست های لیبرالی، و تاکید بر اینکه ˈکارت زرد برای این دولت نگرانی نیستˈ می تواند روند تعامل قوا را مختل کرده و منجر به کشمکش های بیهوده میان قوای مقننه و مجریه شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
0
1
یه بازتابی هم بعد از صبح تا الان از سخنرانیه اقای خامنه ای میزاشتید بد نبود همه سایتا گذاشتند غیر از شما نکنه شما جدا بافته اید
ماهیت خودتون را بیشتر از این نشون ندید
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها