تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۱۴۰۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
استارت آرام گروه های سیاسی برای انتخابات مجلس
با توجه به شرایط فعلی تنها عاملی که ممکن است باعث وحدت تاکتیکی و موقتی اصولگرایان شود، حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس است که احتمال آن می‌رود. . .

تدبیر24 : کشورها را به لحاظ کمیت احزاب می‌توان به سه دسته عمده تقسیم کرد. کشورهایی چون کره‌شمالی و چین که تک حزبی هستند؛ به نحوی که دولت و حکومت در اختیار یک حزب است و تغییر رویه‌های حکومتی صرفا با تغییر دیدگاه‌ها از درون آن حزب میسر است که این امر را دشوار و زمان‌بر می‌سازد. برخی دیگر مانند ایالات متحده کشورهای دو حزبی هستند که هرچند تاسیس احزاب جدید در آنها ناممکن نیست اما دو حزب مطرح به نحوی از باقی احزاب فاصله گرفته و پایگاه اجتماعی‌شان را تقویت کرده‌اند که دولت صرفا میان آن دو دست به دست می‌شود. برخی دیگر نیز مانند ایران و بیشتر کشورهای جهان چند حزبی هستند. البته شاید بتوان گفت که ایران به لحاظ تحزب از بسیاری از این کشورها ضعیف‌تر باشد و تحزب در آن هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده باشد اما در این شرایط این ائتلاف‌ها و جبهه‌های سیاسی هستند که پدید می‌آیند و انتخاب را برای مردم واقعی‌تر و با معنا می‌کنند. جبهه اصلاح‌طلب و جبهه اصولگرا دو ائتلاف مهم در کشور ما هستند که طی سال‌های اخیر دچار تحولاتی شده‌اند. البته این تغییرات بیشتر در جبهه اصولگرا رخ داده به نحوی که اختلافات بسیاری در آن ایجاد شده و به انشقاق‌های اساسی منجر شده است.

 این اختلافات تا حدی پیش رفت که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته اصولگرایان در نهایت با 4 کاندیدا در انتخابات باقی ماندند و شکست سنگینی به خود تحمیل کردند. عمق این مساله تا جایی خود را نشان داد که بزرگان اصولگرا احساس خطر کرده و برای ایجاد همدلی و وحدت بین گروه‌های اردوگاه خودی دست به کار شدند. پیش از این در انتخابات مجلس نهم این تلاش صورت گرفته و آیت‌ا... مهدوی‌کنی و آیت‌ا... یزدی جبهه متحد اصولگرایان را به انتخابات مجلس فرستادند اما این تلاش هم کاملا کامیاب نبود به نحوی که جبهه پایداری حول آیت‌ا... مصباح یزدی و جبهه ایستادگی نیز توسط اطرافیان محسن رضایی ایجاد شدند. اما اخیرا حجت‌الاسلام تقوی وارد این کارزار شده و جلساتی را با هدف وحدت اصولگرایان برگزار می‌کند. قابل پیش‌بینی بود که یاران آیت‌ا... مصباح مانند سابق تن به وحدت با دیگر اصولگرایان ندهند و از همین رو هم از ابتدا جبهه پایداری به این جلسات دعوت نشد. اما این بار گروه‌های بیشتری منتقد شده و به این جمع ائتلافی نپیوسته‌اند. جمعیت رهپویان، جمعیت ایثارگران، طیف حداد عادل و طیف احمد توکلی از جمله گروه‌های اصولگرا هستند که در جلسات وحدت اصولگرایان شرکت نمی‌کنند.

غایبین وحدت

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا احزاب رهپویان و ایثارگران و همچنین طیف نزدیک به حدادعادل و احمد توکلی در جلساتی که برای وحدت اصولگرایان با محوریت حجت‌الاسلام تقوی تشکیل شده شرکت نمی‌کنند؟ گفت: فارغ از آن جلسه هر کاری که برای انسجام اصولگرایان صورت بگیرد مطلوب است اما وحدت باید بر محور اصول باشد. نماینده تهران در مجلس به مهر گفت: اصلی‌ترین اصل هم ولایت‌پذیری عناصر است. عضو هیات‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به این سوال که اگر وحدت در محور افراد مطلوب شما نیست چرا در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری با محوریت آیت‌ا... مهدوی‌کنی و آیت‌ا... یزدی برای وحدت تلاش کردید؟ تصریح کرد: در آن زمان هم آیات‌ مهدوی و یزدی به‌دنبال تفاهم و وحدت بر محور اصول بودند نه تفاهم برای وحدت بر شخص خودشان. وی تصریح کرد: لذا هیچ‌وقت آیت‌ا... یزدی و آیت‌ا... مهدوی‌کنی دخالتی نکردند به جز اینکه بستری را فراهم کردند که گروه‌های اصولگرایی بر محور اصول وحدت کنند. زاکانی به این سوال که فکر نمی‌کنید اگر با راست سنتی وحدت نکنید امکان دارد که این احزاب و گروه‌ها به کارگزاران متمایل شوند؟ پاسخی نداد. سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری هم با بیان اینکه به طور رسمی از جبهه پایداری برای شرکت در جلسات آقای تقوی دعوت نشده است، گفت: آقایان شخصیت‌هایی را که از نظر آنها مناسب آن جلسه بودند را دعوت کردند. وی اظهار داشت: اگر هم دعوتی صورت گرفته باشد اینطور بوده که خودشان دونفر از جبهه پایداری که فکر می‌کردند برای این جلسه مفید هستند را دعوت کرده‌اند. قاضی‌زاده با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسات هم اندیشی اصولگرایان برای رسیدن به روشی برای وحدت است، تصریح کرد: این اقدام خوب بوده و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم چراکه هر اقدامی باعث نزدیک‌شدن اصولگرایان به یکدیگر شود اقدام مثبتی است. عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه تصمیم جبهه پایداری این است که از هر لیست، جریان و هر کسی که در راستای دفاع از انقلاب عملکردی دارد دفاع کند حتی اگر عضو جبهه پایداری نباشد، افزود: این جبهه جدیدا با یک نگاه انبساطی روی وحدت تاکید کرده است.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: یعنی در شرایط مساوی اگر کسی در بیرون جبهه شرایطش با نیروی ما مساوی باشد، ما از فرد بیرون از جبهه حمایت می‌کنیم. اما اینکه در سازوکار وحدت باشیم و نباشیم به شرایط بستگی دارد. در این رابطه غلامعلی حدادعادل نیز در پاسخ به این سوال که آیا از شما برای شرکت در جلسه ای که به منظور همگرایی و وحدت اصولگرایان تشکیل شده دعوت شده است؟ به اول نیوز گفت: آقای تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز تلفنی بنده را دعوت کردند اما تاکنون موفق نشدم در این جلسه شرکت کنم. وی در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسات شرکت خواهید کرد؟ تاکید کرد: فعلا در این خصوص تصمیمی نگرفتم.

حسینیان: به وحدت می‌رسیم

درحالی که طیف اکثریت اصولگرایان برای طرح وحدت خود از جبهه پایداری حتی دعوت هم نکرده‌اند، روح‌ا... حسینیان یکی از نمایندگان این جبهه در مجلس اعلام کرد که اصولگرایان برای انتخابات مجلس به وحدت می‌رسند. عضو جبهه پایداری از جلسات جداگانه جریان‌های اصولگرایی برای آسیب‌شناسی اقدامات اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری و پیش‌بینی آسیب‌هایی که ممکن است در انتخابات مجلس آینده گریبان اصولگرایان را بگیرد، خبر داد. روح‌ا... حسینیان به مهر گفت: تمامی جناح‌های اصولگرا به خاطر مسائل و مشکلاتی که با روی کار آمدن دولت جدید درحال شکل‌گیری است قطعا در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به اجماع خواهند رسید. نماینده تهران در مجلس در تشریح این مسائل و مشکلات اضافه کرد: نحوه مدیریت کشور، حرکت کشور به سمت سازش و تلاش در راستای تشنج مجدد فتنه‌گران مسائلی است که موجب وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده خواهد شد زیرا این آسیب‌ها در کمین کشور، انقلاب و نظام قرار گرفته است. عضو جبهه پایداری با اشاره به جلسات جداگانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز و جبهه پیروان اظهار کرد: آسیب‌شناسی اقدامات این جریان‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گذشته و پیش‌بینی آسیب‌هایی که ممکن است در انتخابات مجلس آینده گریبان اصولگرایان را بگیرد، محور اصلی این جلسات است.

حسینیان با تاکید بر اینکه هرچه به انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم این وحدت شکل عملی‌تری به خود می‌گیرد، تاکید کرد: ضرورت‌های سیاسی اصولگرایان را به سمتی هدایت می‌کند که فهرست واحدی از اصولگرایان برای انتخابات آینده مجلس شکل بگیرد؛ هرچند که فعلا برنامه‌ریزی در این زمینه وجود ندارد. به گزارش مهر، پیش از این میرتاج‌الدینی از جلسات اصولگرایان برای شکل‌گیری وحدت خبر داده بود. با توجه به شرایط فعلی تنها عاملی که ممکن است باعث وحدت تاکتیکی و موقتی اصولگرایان شود، حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس است که احتمال آن می‌رود. البته در این بین مشخص نیست اصولگرایان با وجود اصولی که مدعی آن هستند چگونه نمی‌توانند در کوچک‌ترین مسائل درونی خود به وفاق برسند.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
دکترحاتمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
0
2
انسجام درجبهه اصلاحات واصولگراباعث رقابتی شدن انتخابات ودوری ازدیکتاتوری می شود.
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
0
1
موفقیتی که باآرزویاامیدبه شکست دیگران همراه باشدازآن شکست بدتراست.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها