تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۱۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
امروز چهارشنبه برابر با بیست و پنجم دی 1392هجری خورشیدی، سیزدهم ربیع الاول 1435 هجری قمری و پانزدهم ژانویه 2014 میلادی است. 26 سال پیش در چنین روزی، عملیات بیت المقدس 2 با رمز یازهرا( س) درمنطقه عمومی قمیش و سلیمانیه آغاز شد.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:



25 دی 1377

آیت ‏اللّه محمد علی حقی سرابی از بزرگان حوزه علمیه قم و صاحب آثار ارزنده ای چون رساله فی العداله، رسالة فی اعجازِ القرآن، شرح دعای افتتاح و تفسیر برخی سوره‏های قرآن در 70 سالگی درگذشت.



25 دی 1366

عملیات بیت المقدس 2 با رمز یازهرا(س) درمنطقه عمومی ارتفاعات قمیش و سلیمانیه آغاز شد. در این عملیات 785 تن از نیروهای دشمن به اسارت درآمدند.



25 دی 1358

کاخ سفید، وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت از جانب شوروی را یک وقاحت سیاسی خواند. آمریکا در شورای امنیت خواستار تحریم اقتصادی ایران شده بود.



25 دی 1357

نظامیان رژیم پهلوی به مردم مسلمان و مبارز ایران پیوستند. پس از راهپیمایی‏های فراوان مردم علیه رژیم دیکتاتوری محمد رضا پهلوی، درگیری‏های وسیعی بین نظامیان و مردم به وقوع پیوست. در این حال، برخی از نظامیان که به حقانیت مبارزات مردم پی برده بودند، در پی فرمان امام خمینی(ره) پادگان‏ها را ترک کرده به مردم پیوستند.



25 دی 1357

مجلس سنای ایران به دولت شاپور بختیار رای اعتماد داد. این دولت آخرین دولت رژیم پهلوی در ایران بود که با 38 رای موافق در برابر یک رای مخالف آغاز به کار کرد، اعضای کابینه در 21 دی به مجلس معرفی شده بودند.



25 دی 1357

ارتشبد قره باغی رییس ستاد مشترک ارتش در یک گفت و گوی مطبوعاتی اعلام کرد: پس از رفتن شاه از ایران ارتش کودتا نخواهد کرد و هرگز چنین فکری در ارتش وجود ندارد و بی گمان در هنگام مسافرت شاه نیز اگر احتمالاً فردی از افراد ارتش کمترین تخلف یا اشتباهی بکند سرو کارش با مقررات و قوانین ارتش است.



25 دی 1357

جامعه روحانیت تهران در اعلامیه ای با سرزنش کردن اقدام های دولت در سرکوبی جنبش ملت ایران، به مردم هشدار داد که از نفوذ عوامل و نفوذی های دشمن به داخل صف ها جلوگیری کنند و اجازه ندهند با شایعه پراکنی و مورد اتهام قرار دادن افراد بی گناه و آتش زدن اماکن عمومی قیام مقدس ملت از مسیر واقعی خارج شود.



25 دی 1357

با اوج گیری تظاهرات مردمی مطبوعات اعلام کردند، اعضای خاندان سلطنتی، تهران را به قصد آمریکا ترک کردند.



25 دی 1356

بنابر گزارش سفارت ایران در واشنگتن، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره سیاست تسلیحاتی این کشور گزارشی را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: قسمت اعظم وجوهی که می توانست صرف عمران و آبادی ایران شود برای تهیه جنگ افزارهای مدرن هزینه شد و در نتیجه بودجه نظامی ایران که در سال 1350 در 2/1 میلیارد دلار بود در سال 1355 به 5/9 میلیارد دلار رسید.



25 دی 1356

همزمان با دیدار فرح پهلوی از نیویورک، یک بمب در مقابل دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل منفجر شد.





25 دی 1338

اردشیر زاهدی به عنوان سفیر کبیر ایران در آمریکا انتخاب شد، وی تا سال 1341 در این مقام باقی ماند.



25 دی 1324

طرح چاپ فرهنگ دهخدا در مجلس شورای ملی تصویب شد. تهیه مواد این لغت نامه در مدت 40 سال، بزرگ ‏ترین کاری بود که علامه دهخدا آن را به انجام رسانید.



25 دی 1318

کابینه جنگی انگلیس در دستور العمل دوباره ای به دولت هند، خواستار تدوین طرحی جهت فرستادن سه لشکر برای آنچه که دفاع از مناطق نفت خیز ایران خوانده می شود، شد.



25 دی 1302

هیات دولت از وزیر مالیه خواست نظر میلسپو را به منظور استخراج و بهره برداری از معادن غیر نفتی جلب کند تا به تجار محلی طرحی برای سازماندهی یک تشکیلات ایرانی جهت بهره برداری از معادن ارایه دهد.



25 دی 1299

سپهدار رشتی رییس الوزرا، یک ماه بعد از تشکیل کابینه در برابر مشکلات کشور مقاومت نکرد و استعفای خود را تقدیم احمدشاه کرد.



25 دی 1296

سلطان عبدالمجید میرزا عین الدوله کمتر از 2 ماه بعد از تشکیل کابینه استعفا کرد. وی 26 آبان به رئیس الوزرایی منصوب شده بود و 30 آبان کابینه خود را تشکیل داد.



25 دی 1294

جنگ های پراکنده در شهرهای مرکزی و شمالی ایران، بین نظامیان روسیه و نیروهای ژاندارم با برتری روس ها ادامه پیدا کرد.



25 دی 1288

مجلس شورای ملی، علاءالسلطنه وزیر امورخارجه را به دلیل تمرکز قوای روسیه در ایران استیضاح کرد و در همان جلسه رای به برکناری او داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها