تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۱۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
امروز شنبه برابر با بیست و هشتم دی 1392هجری خورشیدی، شانزدهم ربیع الاول 1435 هجری قمری و هجدهم ژانویه 2014 میلادی است. 35 سال پیش در چنین روزی، 20 نماینده از نمایندگان مجلس شورای ملی در حمایت از قیام ملت ایران علیه رژیم پهلوی استعفا کردند.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:



28 دی 1391

همایون خرم آهنگساز و صاحب آثار ارزشمندی چون تو ای پری کجایی، غوغای ستارگان، رسوای زمانه و...درگذشت.



28 دی 1371

مجتمع بزرگ پتروشیمی اصفهان گشایش یافت. با راه اندازی این طرح، 13 هزار تن به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شدند و همه واردات روغن موتور کشور قطع شد و ایران از آن پس از واردات این محصول بی‏نیاز شد.



28 دی 1357

شاپور بختیار نخست وزیر رژیم پهلوی در نامه‏ای به امام خمینی(ره) پیشنهاد کرد تا برای تغییر حکومت به یک رژیم جمهوری، شورای سلطنت وقت به شورای حکومت ملی تغییر نام دهد و سپس این شورا، اختیارات خود را به شورای اسلامی منتخب امام، منتقل کند. اما به سبب این که پذیرش طرح بختیار موجب به رسمیت شناختن شورای سلطنت بود، امام خمینی(ره) آن را نپذیرفت.



28 دی 1357

امام خمینی(ره) خواستار استعفای وزرای کابینه شدند و فرمودند شاه مخلوع است و محاکمه خواهد شد.



28 دی 1357

سیدجلال الدین تهرانی رییس شورای سلطنت به پاریس رفت تا در مورد شرایط ایران و برنامه های آینده شورای سلطنت با امام خمینی(ره)گفت و گو کند. در پاریس بعد از تقاضای دیدار، امام 2 شرط برای دیدار تعیین فرمودند، استعفا از شورای سلطنت و غیر قانونی اعلام کردن شورای سلطنت.



28 دی 1357

رضا پهلوی فرزند 18 ساله محمدرضا پهلوی مدعی شد که اگر مردم بخواهند حاضر است کشور را اداره کند!



28 دی 1357

20 نماینده از نمایندگان مجلس شورای ملی، استعفا کردند.



28 دی 1357

یک روز بعد از اعتصاب غذای پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول 2 هزار و 800 تن از افسران، درجه داران و همافران پایگاه سوم شکاری همدان در حمایت از امام خمینی(ره) اعتصاب غذا کردند.



28 دی 1357

در پی اعتصاب سراسری کارکنان صنعت نفت که خواستار آزادی زندانیان سیاسی، لغو حکومت نظامی و اخراج کارشناسان خارجی شده بودند، همه کارکنان خارجی صنعت نفت اخراج شدند.



28 دی 1357

آیت الله سید محمود طالقانی در بیانیه ای درباره ی راهپیمایی اربعین حسینی یادآور شد که صاحبان هرگونه آرا و عقاید موظفند برای پیروزی انقلاب ، مظهر یک حرکت و داخل یک صف بشوند.



28 دی 1357

ستاد ارتش اعلام کرد که به مناسبت راهپیمایی روز اربعین حسینی فرودگاه مهرآباد به مدت 24 ساعت بسته می شود.



28 دی 1357

سفارت آمریکا در تهران به اتباع خود توصیه کرد که روز اربعین از خانه های خود خارج نشوند.



28 دی 1357

محمدرضا پهلوی، انور سادات رییس جمهوری مصر و جرالد فورد رییس جمهوری پیشین آمریکا در جزیره کوچکی در ساحل نیل، مذاکره طولانی سه جانبه داشتند. در این دیدار علاوه بر مذاکره درباره ی موضوع اقامت محمدرضا پهلوی، جرالد فورد بدون نام بردن از جیمی کارتر رییس جمهوری وقت آمریکا گفت: دولت کنونی حزب دمکرات به دلیل ناپختگی در امور بین الملل در 2 سال طول عمر خود مسایل متعدد روی دست آمریکا گذارده است.



28 دی 1357

جیمی کارتر رییس جمهوری آمریکا بار دیگر از امام خمینی(ره) خواست به دولت بختیار شانس موفقیت دهد. امام این تقاضا را با اعلامیه ای قاطعانه رد کردند و فرمودند: در صورتی که دولت های دیگر بخصوص ابرقدرت ها در اوضاع داخلی ایران مداخله نکنند آرامش و ثبات به کشور باز خواهد گشت.



28 دی 1353

عباسعلی خلعتبری و سعدون حمادی وزیران امور خارجه ایران و عراق در استانبول برای رفع اختلاف های 2 کشور مذاکره کردند.



28 دی 1344

علمای شیعه عراق، از حکومت بغداد به دلیل ادامه دشمنی با ایران انتقاد کردند.



28 دی 1331

آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی در نامه ای به مجلس شورای ملی، تمدید لایحه اختیارات محمد مصدق نخست وزیر را خلاف قانون اساسی دانست. مصدق در 18 دی ماه لایحه تمدید اختیارات قانونگذاری را برای یک سال دیگر به مجلس ارایه داد.



28 دی 1294

قراردادی محرمانه به نام قرارداد 1915 میان روسیه تزاری و انگلیس بسته شد. به موجب این قرارداد روسیه حق داشت که در منطقه نفوذ خویش (شمال ایران) تعدادی قوای ایرانی قزاق را زیر نظارت و فرماندهی افسران روسی تشکیل داده و به نام سرپرست دولت ایران از قوای مزبور به هر ترتیبی که صلاح بداند استفاده کند و هزینه های آن را نیز جزو بدهی های دولت ایران منظور دارد. به همین ترتیب، دولت انگلیس نیز مجاز بود که همین عمل را در جنوب کشور به نام پلیس جنوب انجام دهد.



28 دی 1291

میرزا محمدعلی خان علاءالسلطنه، کابینه خود را با تلگرافی به ناصرالملک، نایب السلطنه که در لندن به سر می برد، معرفی کرد.



28 دی 1285

محمدعلی شاه قاجار در مراسمی تاجگذاری کرد. به دستور وی در مراسم تاجگذاری هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای ملی دعوت نشده بودند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها