تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۱۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
اشرف بروجردی
در حالی که شرایط گذشته اجازه نداده که زنان تجربه‌ای برای خود کسب کنند. با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی جامعه زنان از دولت انتظار داشت که در انتخاب وزرا . . .

تدبیر24 : در دولت دکتر روحانی بر این گفته بسیار تاکید شده که باید فرصت‌های برابر برای زنان فراهم کرد تا زنان نیز همانند مردان، بتوانند پست‌ها،مقام‌های اجرایی و مدیریتی را در دست گیرند. بیان این گفته که باید برای همه فرصت برابر ایجاد شود، عملا به معنی کنار گذاشتن زنان است زیرا فرصت برابر تاکنون برای زنان فراهم نشده و اگر قرار است با همان شرط‌هایی که نیازمند سوابق گذشته است پیش رفت، نتیجه‌ای جز کنار گذاشتن زنان همراه نخواهد داشت. در گذشته شاهد تندروی‌های فراوانی بودیم که باعث حذف زنان از عرصه‌های مختلف شد.

 برخی قوانین تبعیض‌آمیز توسط برخی تندروها وضع شد که تبعیض‌های مختلف را در حوزه اشتغال و آموزش و... با خود به همراه داشت. تصمیم‌گیری‌هایی ناکارآمد که در حوزه آموزش وجود داشت باعث حذف زنان از زمینه‌هایی شد که در آن می‌توانستند برای گرفتن پست‌های مدیریتی و اجرایی نامزد شوند. اگر اکنون عده‌ای معتقدند تعداد زنانی که می‌توانند پست‌های مدیریتی را برعهده بگیرند، به نسبت مردان کمتر است، باید دقت داشته باشند که شرایط کنونی محصول تصمیم‌گیری‌های برخی تندروی‌ها در گذشته است.

زمانی که بیان می‌شود برای پست‌های مدیریتی باید بین زنان و مردان با شرایط یکسان، زنان انتخاب شوند، باید به سوابق مدیریتی و تحصیلات افراد توجه ‌شود. در حالی که شرایط گذشته اجازه نداده که زنان تجربه‌ای برای خود کسب کنند. با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی جامعه زنان از دولت انتظار داشت که در انتخاب وزرا، استانداران و معاونان تا جایی که ممکن است از حضور زنان استفاده شود اما در عمل همگان شاهد بودند که این انتظار و مطالبه از دولت عملی نشد. اما اگر دولت نسبت به تصمیم‌گیران حوزه‌های مختلف نظارت بیشتری داشته باشد و با صدور بخشنامه‌ها و تلاش‌های فراوان که تا حدودی مشاهده می‌شود، باعث حضور زنان و مهیا کردن شرایط برای رشد و بالندگی آنها شود، موجب امیدواری نیمی از بدنه جامعه خواهد شد.

 روز چهارشنبه شنیده شد که قرار است خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته جاری به سخنرانی بپردازند. در آن زمان برداشت این بود که چنین رویدادی به علت توانایی‌های شخصی و عملکرد خوب ایشان در پست‌های خود بوده است و ایشان با سمت و جایگاهی که دارند در مقام سخنران قرار خواهند گرفت. بحث محیط زیست، موضوعی بسیار مهم در کشور است که مستقیما با سلامت روح و روان افراد جامعه در ارتباط می‌باشد. ابتکار نیز در سطوح مختلف مدیریتی در این حوزه بسیار خوب اقدام کرده‌اند اما روز پنجشنبه خبر رسید قرار نیست این بانوی اصلاح‌طلب در پشت تریبون نمازجمعه حضور یابد که این مساله خود باعث نگرانی‌هایی درباره اهمیت نقش زنان شد. امید است رویکردها نسبت به توانایی زنان رو به پیشرفت باشد و همگان اعتراف کنند که زن ایرانی لایق بهترین جایگاه است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها