تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۱۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰
همزمان با برگزاری ششمین نشست بین المللی وزیران کشاورزی جهان در برلین،دهها هزار نفر از کشاورزان و دست درکاران تولید موادغذایی از تولیدات بخش کشاورزی در اعتراض به سیاست های اتحادیه اروپایی در بخش کشاورزی و تولید مواد غذایی،دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند.
تدبیر24: در این راهپیمایی گسترده اعتراضی که برای چهارمین سال پیاپی برگزار می شود، از میدان پوتسدام شهر برلین آغاز و به تجمع در مقابل کاخ صدراعظم آلمان ختم شد.

راهپیمایان دراعتراض به سیاست های دولتی حاکم برفعالیت های کشاورزی و فرآیندتولیدمحصولات غذایی دراتحادیه اروپایی شعارمخالفت سر داده و خواستارتجدید نظر مسوولان در این سیاست ها شدند.

این راهپیمایی اعتراض آمیز درحالی روز شنبه درشهر برلین و با حضور کشاورزان،دامداران،مرغداران،زنبورداران و همه دست درکاران تولید مواد غذایی از شهرهای مختلف آلمان برگزار شدکه همزمان با این راهپیمایی اعتراضی،وزیران کشاورزی 72 کشور جهان ازجمله جمهوری اسلامی ایران در ششمین نشست بین المللی خود درمحل وزارت امور خارجه آلمان به بحث و تبادل نظر برای تقویت بخش کشاورزی و بهبود تولید مواد و محصولات غذایی در جهان مشغول بودند.

راهپیمایان دراعتراض های خود به طورمشخص مخالفت خود را با عملکرد شرکت های بزرگ تولیدکننده مواد غذایی اعلام کردندکه به عقیده آنها،این شرکت ها با استفاده از مواد افزودنی و هورمون های شیمیایی در تولیدات خود موجب کاهش کیفیت موادغذایی و درنتیجه بروز بیماری های مختلف در بین مردم شده و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته اند.

معترضان درشعارهای خود خواستار تحریم استفاده از محصولات غذایی تولید در مراکز صنعتی از سوی مردم شدند و با هشدار به دولت آلمان خواستار اعمال یک سیاست معقول و مسوولانه در بخش کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی شدند.

سخنران های این مراسم که علاوه برآلمان ازکشورهای مختلفی همچون ایتالیا،اسپانیا،فرانسه و حتی آمریکا انتخاب شده بودند به طور یکپارچه در سخنان خود نسبت به آنچه جهانی سازی امورکشاورزی عنوان شد،اعتراض کردندبویژه اینکه درشرایطی هستیم که براساس آمارهای جهانی نزدیک به یک میلیارد نفر در جهان از گرسنگی رنج می برند.

نمایندگان کشاورزان معترض همچنین در سخنان خود بر این نکته تاکید داشتند که تولیدمحصولات کشاورزی و مواد غذایی باکیفیت خوب و قیمت عادلانه با شیوه های غیرصنعتی و سنتی امکان پذیر بوده و لازم نیست با صنعتی کردن بیش از حد این بخش سلامت مردم به خطر افتد.

سخنرانان این مراسم همچنین نسبت به ورشکستگی هزاران نفر از کسانی که ازبخش کشاورزی فعالیت می کنند بویژه زنبورداران و تولیدکنندگان عسل طبیعی دراین کشور هشدار داده و خواستار رسیدگی به وضعیت این اقشار شدند.

در این مراسم همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات پارلمان اروپا ( اواخر اردیبهشت ماه ) از اینکه اتحادیه اروپا درمورد استفاده از مواد شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی سکوت کرده بشدت انتقاد شده و خواستار توضیح نمایندگانی داوطلب برای عضویت در پارلمان اروپایی در این زمینه شدند.

آنچه درسال های اخیر در آلمان مشاهده شده افزایش قابل توجه قیمت محصولات کشاورزی و مواد غذایی همچون نان،شیر، کره و بویژه میوه و سبزیجات بوده که منجر به گرایش شهروندان به غذاهای آماده و یخ زده تولید شده در مراکز صنعتی شده که قیمت به مراتب ارزان تری از محصولات طبیعی دارند.

کارشناسان مواد غذایی و بهداشتی مصرف مواد غذایی آماده و تولید صنعتی را موجب افزایش بیماری ها از جمله سرطان روده دانسته اند که این بیماری یکی از شایع ترین بیماری ها در آلمان شناخته می شود.

یکی از نکات قابل توجه در راهپیمایی اعتراضی امروز درشهر برلین،حضور صدها کشاورز با تراکتورهای خود از شهرهای مختلف و دور آلمان بود که برای رساندن خود به این راهپیمایی،سختی نزدیک به 14 ساعت رانندگی را به جان خریده بودند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها