تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۱۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰
مدیرکل محیط زیست استان تهران آزمون و خطا را یکی از عوامل عدم موفقیت دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید از نتایج پژوهش دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استفاده کنند.
تدبیر24: دکتر محمدهادی حیدرزاده در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی با دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و افتتاح همزمان ایستگاه سنجش آلاینده‌ها در این دانشکده و افتتاح ساختمان سبز دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران افزود: در 30 روز گذشته تنها یک روز شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط «سالم» بود و 29 روز دیگر در شرایط «ناسالم» بودیم.

وی با اشاره به این که آلودگی هوا باعث بروز مشکلاتی فراتر از مسایل زیست‌محیطی در جامعه می‌شود اظهار کرد: یک شهروند تهرانی در آغاز روز با آلودگی هوا، آلودگی صوتی و بصری مواجه می‌شود و پس از تحمل این آلودگی با خستگی روز کاری خود را آغاز می‌کند که این خستگی آغاز کار باعث کاهش راندمان کاری و کاهش تولید ناخالص ملی می‌شود بنابراین اثرات آلودگی هوا تنها یک مشکل زیست‌محیطی نیست.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان این که دیپلماسی محیط زیست مهمترین فرایند در دیپلماسی امروز جهان است، افزود: موضوع آلودگی هوا بر همه جوانب می‌تواند اثرات منفی و یا مثبت داشته باشد؛ اما علی‌رغم اهمیت آن در سال‌های اخیر، حتی یکبار هم در جلسات مشترک قوای سه گانه به عنوان موضوع اصلی، مبحث "محیط زیست" مطرح نشده است.

وی با اشاره به رد طرح دوفوریتی کاهش آلودگی هوا در جلسه سال گذشته مجلس افزود: در عین حال با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا برای دولت، شورای عالی محیط زیست بزودی جلسه‌ای را با محوریت آلودگی هوا به ریاست رییس‌جمهوری برگزار خواهد کرد که امیدواریم این همکاری از سوی مجلس نیز صورت گیرد و در کنار دولت به موضوعات محیط زیست بپردازد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به پیشنهاد مجلس برای تغییر "طرح کاهش آلودگی هوا" به "قانون هوای پاک" گفت:‌ در صورت تصویب نهایی این قانون اختیار برخورد با دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند به سازمان محیط زیست داده می‌شود به این معنی که خودروسازها دیگر تصمیم‌گیرنده برای انتخاب استانداردها نیستند. در عین حال ارتقای کیفیت سوخت نیز باید در کنار ارتقای کیفیت خودروها انجام شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به این که بر اساس قانون پیشنهادی مجلس در خصوص هوای پاک باید هر یک از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند تصریح کرد: در عین حال باید بگوییم سازمان حفاظت محیط زیست از قانون پیشنهادی مجلس با وجود سختگیری‌هایی که دارد استقبال می‌کند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان این که خدمات خودپالایی یکی از خدمات اکوسیستم است، افزود: تخریب اکوسیستم موجب می‌شود که طبیعت قدت خودپالایی خود را از دست بدهد.

وی به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران اشاره کرد و این امر را یکی از عوامل تخریب اکوسیستم دانست و افزود: برابر دستور استاندار تهران در مناطقی که ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می‌شود ارایه خدماتی مانند آب، برق و گاز ممنوع است در غیر این صورت مدیران دستگاه‌های متخلف در این زمینه که نسبت به ارایه این خدمات اقدام کنند عزل می‌شوند.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان تهران اعمال محدودیت‌های زوج و فرد و یا تعطیلی در روزهای «ناسالم» هوا به هیچ وجه نسخه‌ای برای کاهش آلودگی نیست و نمی‌توان به طور مستمر از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اعمال چنین محدودیت‌های مقطعی به دلیل شرایط آلودگی هوا و قانونی است که در این زمینه مصوب شده نه راه‌حلی برای کاهش آن. قطعا در کنار این امر باید محدودیت‌هایی شامل جریمه، هزینه پارکینگ و ... برای افراد در نظر گرفته شود تا شهروندان خود را مقید به استفاده از حمل و نقل عمومی بدانند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران آزمون و خطا را یکی از عوامل ناموفق بودن در عملیات اجرایی دانست و اظهار کرد: این مشکل به دلیل ارتباط نداشتن دستگاه‌های اجرایی و پژوهشی با یکدیگر است.

وی با اشاره به این که دستگاه‌های اجرایی باید از نتایج دانشگاهها و مراکز پژوهشی استفاده کنند افزود: این در حالیست که بعضا دیده می‌شود دستگاه‌های اجرایی انرژی خود را برای ایجاد و توسعه پژوهشگاه‌های مستقل و زیرمجموعه خود صرف می‌کنند و از توان دستگاه‌های پژوهشی بهره نمی‌گیرند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها