تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۱۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
شبکه خبری المیادین گفت که اقدام « بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل در پس گرفتن دعوت از ایران باعث شد تا نخستین ملاقات بین « سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس ژنو 2 طوفانی شود.
تدبیر24:  منبعی آمریکایی به المیادین گفت که نمی توان پذیرفت یک نظام تکفیری جایگزین نظامی شود که «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه آن را رهبری می کند.

وی با بیان اینکه در این خصوص با طرف های روسی وفرانسوی توافق شده است ، افزود : واشنگتن درخصوص سرنوشت بشار اسد، بیشتر به واقعیت ها توجه خواهد کرد.

این منبع آمریکایی وجود ارتباطات بین آمریکا ونظام سوریه را رد نکرد واضافه کرد که چه کسی گفته است که این ارتباطات وجود ندارد؟

براساس این گزارش، خبرنگار المیادین در مونترو سوئیس همچنین اطلاع یافته است که دولت یونان بطور رسمی از هیات سوری بخاطر جلوگیری از پرواز حامل هواپیمای این هیات به مدت 5 ساعت درفرودگاه آتن عذرخواهی کرده است.

« صالح مسلم محمد» رییس اتحادیه دموکرات کرد هم به المیادین گفت که « هیچکس دراجلاس ژنو 2 به نمایندگی از کردهای سوریه شرکت نکرده است».

وی افزود:دولت خودگردان درمناطق کردنشین سوریه به کار خود تا حل سیاسی بحران سوریه وثبات در کارها ادامه خواهد داد وبه نظر می رسد که این کار طولانی باشد.

صالح مسلم اضافه کرد: هیچ گزینه ای پیش روی ترکیه بجز اجرای توافق های با کردها باقی نمانده است.

آنچه را که خبرنگار المیادین به نقل از منبع آمریکایی درباره تفاهم روسیه و آمریکا واعلام آن به فرانسه گزارش داد، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان کنفرانس خبری مشترک با «اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه، بیان کرد.

بان کی مون گفت که سرنوشت آینده بشار اسد رییس جمهوری سوریه را مردم این کشور رقم می زنند وعناصر خارجی درحالیکه ملت یکپارچه سوریه حضور دارد، هرگز جایگاهی برای خود در سوریه نخواهند یافت.

وزیر امور خارجه روسیه که از او به عنوان مهندس اجلاس ژنو2 برای حل سیاسی بحران سوریه یاد می شود، ابراز اطمینان کرد که مذاکرات مستقیم بین دو طرف سوری روز جمعه شروع می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت.

سرگئی لاوروف درباره نقش ایران تاکید کرد که اغلب کشورها معتقدند که حضور ایران در روند مذاکرات ضروری است.

وزیر امورخارجه آمریکا نیز بعداز نشست افتتاحی روز چهارشنبه تاکید کرد که حل سیاسی تنها راه پایان بحران سوریه است ومذاکرات زمان زیادی طول خواهد کشید.

جان کری گفت که حضوراین همه تروریست در سوریه قابل قبول نیست و بزرگتر از قدرت هر دولتی است که می خواهد از شهروندانش حمایت کند.

« بثینه شعبان» مشاور رسانه ای رییس جمهوری سوریه در گفت وگو با المیادین به بندهایی از بیانیه اجلاس ژنو یک اشاره کرد وگفت که واقعیت های امروز بحران سوریه، تغییر اولویت ها را قطعی کرده است ونخستین اولویت ، بازگشت امنیت وتوقف ارسال سلاح برای تروریست ها است.

شعبان گفت: کشورهایی که خواستار خوبی برای سوریه هستند بر سر این اولویت ها توافق دارند اما کشورهای توطئه گر آنها را رد می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها قانع شوند تفکر وهابی واندیشه تکفیری خطری بزرگ برای همه جهان ازجمله سوریه است.

« عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز بدون اشاره به نبود روابط مستقیم وغیرمستقیم با واشنگتن گفت که ارتباط امنیتی قبل از ارتباط سیاسی است.

وی درگفت وگو با برنامه ˈ بازی امت هاˈی شبکه المیادین بر وجود ارتباط امنیتی بین سرلشکر« علی مملوک» مدیر دفترامنیت ملی سوریه با کشورهای اروپایی تاکید کرد وگفت که سوریه به نیابت ازهمه جهان با تروریست ها می جنگد.

وزیر امور خارجه لبنان هم با شرکت در این برنامه گفت که اگر مخالفان سوری بر درخواست خود برای کنار رفتن بشار اسد رییس جمهوری سوریه از قدرت اصرار کنند، اجلاس ژنو 2 شکست خواهد خورد.

« عدنان منصور» اتهام تروریسم برخی کشورها علیه حزب الله لبنان را بشدت رد کرد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها