تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۱۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
سطح بدهی دولتی منطقه یورو در سه ماهه سوم سال 2012 برای نخستین بار در شش سال گذشته کاهش یافت.
تدبیر24: طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان آمار اتحادیه اروپا (یورواستات)، بدهی در 17 کشوری که در سال 2013 عضو منطقه یورو بودند، به 8.842 تریلیون یورو در سه ماهه سوم سال گذشته رسید که اندکی کمتر از 8.875 تریلیون یورو در سه ماهه دوم بود.

لتونی از اول ژانویه سال جاری میلادی به یورو پیوست و شمار اعضای این بلوک ارزی واحد را به 18 کشور رساند اما سطح بدهی‌اش در این محاسبات لحاظ نشده است.

سطح بدهی در منطقه یورو از 93.4 درصد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم به 92.7 درصد رسید ولی با این همه همچنان بالای 60 درصد محدودیت تعیین شده در مقررات اتحادیه اروپا است. کمیسیون اروپا پیش بینی کرده است بدهی منطقه یورو از 95.5 درصد در سال 2013 به 95.9 درصد در سال 2014 افزایش پیدا می‌کند.

این کمیسیون اعلام کرده این آمار مطابق با انتظار بوده با اینهمه سطح بدهی در مقایسه با مدت مشابه سال 2012 که به 90 درصد رسیده بود، اندکی بالاتر بوده است.

نسبت بدهی دولتی به تولید ملی در سه اقتصاد بزرگ منطقه یورو شامل آلمان، فرانسه و ایتالیا و همچنین پرتغال که یکی از پنج کشور دریافت کننده بسته نجات مالی در این بلوک بوده است، کاهش یافت. اما نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در یونان که بحران بدهی از این کشور آغاز شد و اسپانیا افزایش یافت.

بدهی آلمان که با 2.12 تریلیون دلار از نظر ارزش بزرگ‌ترین بدهی به شمار می‌رود، به 78.4 درصد تولید ناخالص داخلی و بدهی فرانسه به 92.7 درصد رسید. بدهی ایتالیا به 132.9 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش یافت اما بدهی یونان پس از دو بار دریافت کمک مالی خارجی، به 171.8 درصد صعود کرد. سطح بدهی اسپانیا نیز به 93.4 درصد افزایش یافت اما بدهی پرتغال از 131.3 به 128.7 درصد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، سطح بدهی بیشتر کشورهای منطقه یورو بالاتر از سقف 60 درصد تولید ناخالص داخلی تعیین شده در اتحادیه اروپا بوده و تنها سطح بدهی استونی، لتونی و لوکزامبورگ پایین‌تر از این میزان است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها