تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۱۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
جواني كه در جريان درگيري مرگبار جوان ديگري را با شليك گلوله به قتل رسانده بود در حالي كه پيش از اين به قصاص محكوم شده بود با اعلام گذشت اولياي دم از قصاص نجات پيدا كرد و به تحمل هفت سال حبس محكوم شد.
تدبیر24: شامگاه 14 بهمن ماه سال 85 وقوع جنايتي در كوي، آزادي بازپرس ويژه قتل تهران را همراه با تيم ويژه بررسي صحنه جرم به محل حادثه كشاند. مردي ميانسال به نام مسعود به دليل اصابت گلوله به گردنش به قتل رسيده بود و بررسي‌ها نشان مي‌داد عامل اين شليك مرگبار مردي به نام حسين است. هرچند تنها مظنون پرونده بعد از ارتكاب جرم گريخته بود اما 7 ماه بعد رديابي‌ها براي دستگيري‌اش به نتيحه رسيد و او روز 26 شهريور 86 در كهريزك دستگير شد.

او سعي داشت با ارائه اطلاعات ضد و نقيض، تحقيق كارآگاهان را به بيراهه بكشاند اما پس از مواجه شدن با مداركي كه همگي عليه او بود جنايت را بر عهده گرفت و انگيزه‌اش را از ارتكاب قتل اختلاف مالي اعلام كرد. او گفت: دوستش محمد با برادر مقتول به نام محسن اختلاف داشت و در جريان درگيري او شليك كرد و باعث مرگ مسعود شد.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده متهم صحنه جنايت را بازسازي كرد و سپس پرونده اتهامي‌اش براي صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسيدگي به اين پرونده كه در شعبه 71 به رياست قاضي نورالله عزيزمحمدي برگزار شد ابتدا متن كيفرخواست توسط نماينده دادستان قرائت شد. در كيفرخواست آمده بود: تحقيقات انجام شده در دادسرا نشان مي‌دهد «محمد» دوستش «حسين» را براي تسويه حساب مالي اجير كرده بود. اتهام حسين مباشرت و اتهام محمد معاونت در قتل عمدي است. بنابراين خواستار مجازات آنها هستم.

در ادامه اولياي دم خواسته‌شان مبني بر قصاص متهم را مطرح كردند و در ادامه نوبت به «حسين» رسيد تا از خود دفاع كند. او اتهامش را پذيرفت و گفت: «محمد» از دوستان قديمي‌ام بود. يك روز او سراغم آمد و گفت به خاطر فروش لوازم يدكي بنز 700 هزار تومان از «محسن» طلب دارد و نمي‌تواند طلبش را وصول كند. به همين دليل روز حادثه براي گرفتن پولش همراه «منصور» و «محمد» به مغازه «محسن» رفتيم اما فقط برادرش «مسعود» آنجا بود. «محمد» داد و فرياد كرد و پولش را خواست اما «مسعود» او را آرام كرد و گفت پدرش، «محسن» را به خاطر بدحسابي از مغازه بيرون كرده اما قول داد بدهي را بپردازد. ما چند دقيقه در آنجا بوديم اما وقتي مي‌خواستيم بيرون برويم ناگهان «محسن» سر رسيد و با او درگير شديم. «محسن» با سر به صورت «منصور» كوبيد و در ادامه سراغ من آمد و مي‌خواست من را هم بزند. من برايش چاقو كشيدم اما چاقو از ترس از دستم افتاد. همان لحظه محمد يك اسلحه به دستم داد تا «محسن» را بترسانم و اما دستم به ماشه خورد و گلوله شليك شد و به گردن مسعود برخورد كرد. من نمي‌خواستم اين اتفاق بيفتد و شليك گلوله اتفاقي بود. من مشكلي با «مسعود» نداشتم و از طرفي كار با اسلحه را هم نمي‌دانستم.

در ادامه اين جلسه نوبت به محمد رسيد تا راجع به اتهام معاونت در قتل از خود دفاع كند. او اين اتهام را نپذيرفت و گفت: براي هواخوري با حسين و منصور به حوالي فرحزاد رفته بوديم كه با محسن و برادرش روبه‌رو و با آنها درگير شديم. ما قصدي براي درگيري يا حتي كشتن كسي نداشتيم اما اين اتفاق افتاد و دستگير شديم.

به دنبال دفاعيات دو متهم 5 قاضي عاليرتبه دادگاه وارد شور شدند و «حسين» را به قصاص و «محمد» را به تحمل 15 سال حبس محكوم كردند. هرچند اين راي با اعتراض متهمان به ديوانعالي كشور فرستاده شد اما قضات ديوان اين راي را تاييد كردند تا حسين به چوبه‌دار نزديك‌تر شود. در شرايطي كه شمارش معكوس براي اجراي حكم قصاص آغاز شده بود، اولياي دم با مراجعه به دادسرا اعلام كردند از خونخواهي فرزندشان گذشته‌اند. به اين ترتيب پرونده بار ديگر به دادگاه فرستاده شد تا اين بار حسين به لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه

شد. در دومين دور از محاكمه كه صبح ديروز در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد حسين بار ديگر جزييات اين حادثه را شرح داد و گفت: من در اين ماجرا قرباني شدم. قرار نبود درگيري اتفاق بيفتد اما بي جهت پايم به ماجرايي كه ربطي به من نداشت باز شد. با اين حال از خانواده مقتول به خاطر اينكه من را بخشيده‌اند ممنونم. من از كاري كه انجام داده‌ام پشيمانم و از قضات دادگاه مي‌خواهم در مجازاتم تخفيف قايل شوند.

به دنبال دفاعيات حسين قضات دادگاه وارد شور شدند و او را به تحمل هفت سال حبس محكوم كردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها