تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۱۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان:
معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به مذاکرات اخیر خود با مقامات کشور پاکستان گفت: مسوولان و نیروهای انتظامی و امنیتی دو کشور ایران و پاکستان با جدیت پیگیر آزادی پنج مرزبان ربوده شده ایرانی هستند.
تدبیر24: ˈعلی اصغر میرشکاریˈ روز پنجشنبه نتایج نشست مشترک مسوولان ایران و پاکستان در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان را در مجموع مثبت ارزیابی کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هیات ایرانی به سرپرستی اینجانب و هیات پاکستانی به سرپرستی ˈبابر یعقوب فتح محمدˈ دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان در هفدهمین اجلاس مشترک مرزی پیرامون مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

وی اظهار داشت: بررسی مسائل مشترک امنیتی و مرزی دو کشور از طریق دو استان همجوار و پیگیری ربایش پنج مرزبانی ایرانی ربوده شده توسط گروهی از خرده اشرار منطقه و انتقال آنان به پاکستان، از مهمترین مباحث این اجلاس بود که خوشبختانه به موفقیتهای خوبی نیز منجر شد.

وی ادامه داد: در این اجلاس تلاش بر کنترل مرزها از سوی مرزبانان دو کشور، مبارزه با تروریسم، مقابله با مواد مخدر، قاچاقچیان و سوداگران مرگ و مبارزه با عناصر و عواملی که در حاشیه مرزها ناامنی ایجاد می کنند مورد تاکید قرار گرفت و تصمیمات و توافقات قابل توجه و موثری انجام شد.

رییس هیات ایرانی شرکت کننده در هفدهمین اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان افزود: توسعه فعالیتهای تجاری، مقابله با قاچاق کالا، رونق تجارت قانونی و فعالسازی بازارچه های مرزی از دیگر توافقهای به عمل آمده از سوی طرفین در این اجلاس بود.

میرشکاری اظهار داشت: همچنین طرف پاکستانی از رییس هیات ایرانی تقاضا کرد پاسگاههای مرزی پاکستان همجوار با ایران از انرژی برق جمهوری اسلامی ایران بهره مند شوند که طرف ایرانی قول داد موضوع از طریق مبادی ذیربط پیگیری شود.

هفدهمین اجلاس و کمیسیون مشترک مرزی دو کشور ایران و پاکستان از روز شنبه گذشته به مدت سه روز در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان واقع در جنوب غربی پاکستان برگزار شد.

هیات پاکستانی متشکل از وزیر مشاور دولت در ایالت بلوچستان، رییس پلیس بلوچستان، رییس سپاه مرزی پاکستان در این ایالت و مقامات ارشد دولتی بلوچستان همراه هیات ایرانی متشکل از مسوولان سیاسی، نظامی، امنیتی و انتظامی در این نشست شرکت کردند.

هیات ایرانی علاوه بر دیدار و مذاکره با همتایان خویش با سروزیر، فرماندار و وزیر کشور ایالت بلوچستان پاکستان نیز ملاقات و گفت و گو کرد.

طرفین در این دیدارها درباره فعالیتها و تحرکات گروهکهای تروریستی و شرور به ویژه موضوع ربوده شدن پنج مامور مرزبانی ایران به تبادل نظر و گفت و گو پرداختند.

در این اجلاس دوطرف بر مبارزه با پدیده شوم تروریسم در تمامی ابعاد تاکید کرده و به توافق رسیدند که مرزبانان دو کشور با انجام دیدارهای منظم با فواصل زمانی مشخص یکدیگر را از آخرین وضعیت تحرکات گروههای شرور و تروریست مطلع کنند.

مبارزه جدیتر با معضل شوم قاچاق و جنایات سازمان یافته، استرداد مجرمین، تجدید و تعمیر علائم مرزی، رفع مشکلات ماهیگیران در مرزهای دریایی و توسعه مبادلات تجاری قانونی از دیگر مسائل مطرح شده و توافقهای دو طرف در این اجلاس بود.

موارد دیگری از جمله افزایش تجارت مرزی، مرمت و بازسازی دیوارهای حائل مرزی، افتتاح پایانه جدید در منطقه مکران، انتقال برق، استرداد اتباع، صدور گذرنامه و گشتهای مشترک مرزی در طول نشست مقامات مورد بحث بررسی قرار گرفت.

همچنین میرشکاری رییس هیات ایرانی شرکت کننده در این اجلاس، در دیدار با مسوولان ایالت بلوچستان دعوتنامه رسمی ˈعلی اوسط هاشمیˈ استاندار سیستان و بلوچستان برای سفر به ایران را به دکتر مالک بلوچ سروزیر و محمدخان اچکزایی فرماندار ایالت بلوچستان پاکستان تسلیم کرد.

شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک مرزی دو کشور ایران و پاکستان چهار سال پیش در زاهدان برگزار شد و هجدهمین نشست این کمیسیون قرار است اول شهریور 1393 در شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار شود.

همچنین متعاقب این نشست سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان پس از سفر هیات ایرانی به کویته با ارسال پیام کتبی به استاندار سیستان و بلوچستان خواستار تقویت و توسعه روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به ویژه دو استان همجوار شد.

ˈمالک بلوچˈ در این پیام همچنین انتصاب ˈعلی اوسط هاشمیˈ به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان را تبریک گفت و خطاب به وی ابراز اطمینان کرد: در طول دوره مسوولیت جنابعالی به عنوان استاندار روابط دوستانه موجود بین دو کشور دوست و همسایه به ویژه دو استان همجوار بیشتر تقویت شود.

ˈبلوچستانˈ به عنوان پهناورترین ایالت پاکستان حدود نیمی از خاک کشور همسایه را تشکیل می دهد.

دو استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان افزون بر هزار کیلومتر مرز مشترک زمینی و دریایی دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها