تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۲۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
سیدرحمان موسوی-مسئول شاخه گیلان سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار

تدبیر24 : ضرورت و اهمیت فرهنگ وکار فرهنگی در کشور سبب شد که رهبر انقلاب اسلامی در نام گذاری سال 93 این مهم را در دستور کار کشور قرار دهد. در ذیل به برخی از نگرانی های رهبر معظم انقلاب پیرامون مسئله فرهنگ اشاره می کنیم :

نگران مسئله فرهنگ هستم (رهبر معظم انقلاب اسلامی- 15 اسفند 92 درجمع اعضای مجلس خبرگان)

فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است چون فرهنگ به معنای هوایی است که تنفس می کنیم اگر هوا تمیز باشد آثاری دارد و اگر کثیف باشد آثار دیگری دارد (رهبرمعظم انقلاب اسلامی اول فروردین 93 حرم قدس رضوی)

دو مفهوم فرهنگ و برنامه ریزی فرهنگی با وجود آنکه از شایع ترین مفاهیم کلیدی هستند از صراحت مفهومی لازم برخوردار نیستند و این ابهام معمولا زمینه سوء تعبیر و نتایج سوء را فراهم می آورد.

مفهوم برنامه ریزی فرهنگی ، قابلیت بالابردن نظام مندی عرصه های نرم افزاری جامعه را داراست که این امر می تواند به بستر سازی فرهنگی مناسبی برای عرصه های سخت افزاری جامعه همچون سیاست و اقتصاد منجر شود.

فرهنگ، جهت دهنده تصمیمات کلان کشور ازجمله تصمیم های اقتصادی، سیاسی و مدیرتی است. چنان که ساختمان سازی و شهرسازی می تواند نمودی از تولید، ترویج یا اشاعه ی نوعی فرهنگ تلقی شود فرهنگ روحی است که در کالبد عموم امور کشور، جاری و ساری است.

با تکیه بر این مقدمات، سوال این است که فرهنگی که باید در تولید، خدمات، ساختمان سازی، کشاورزی، صنعت ، سیاست خارجی و تصمیمات امنیتی کشور رعایت شود و حدود را معین و جهت را مشخص کند چیست ؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

جامعه اسلامی ایران,جامعه ای است که انتظار میرود فرهنگ سالم و صحیح اسلامی و انسانی در تمامی مراتب و روابط اجتماعی آن از محوریت ویژه ای برخوردار باشد و این امر یکی از دغدغه های مهم و مورد توجه مسئولان نظام,اندیشمندان و متفکران و محققان جامعه اسلامی بوده است.

با نگاهی به آثار ومتون برجای مانده در کشور,شاهد آن هستیم که بزرگان و ارکان عرصه علم و اندیشه,پیوسته تمامی توان علمی خویش را به کار گرفته اند تا جامعه زمان خویش را مصلح وار برسرمنزل مقصود که همان رشد و تعالی و حرکت به سوی مبدا هستی و سرمنشا کمال و منتهای آمال است,رهنمون سازند به همین خاطر در آثار خود,فرهنگ را به مثابه ی تمامی اصول اخلاقی و انسانی,محور و کانون توجهات خود قرار داده اند.

اهمیت فرهنگ و تاثیر آن بر جامعه,بر آگاهان به مسائل اجتماعی و انسانی هرگز پوشیده نیست,بنابرتحقیقات و پژوهش های انجام شده از سوی محققان و پژوهشگران علوم انسانی,بسیاری از مصائب و معضلات به بار آمده در جهان معاصر به خاطر درحاشیه قرار گرفتن حقیقتی به نام فرهنگ بوده است.ما شاهد تولید و رشد گسترده و سریع رویکرد کاملا نوینی به مسائل فرهنگی در جوامع گوناگون هستیم.این حکایت از این حقیقت دارد که انسان به عنوان موجود اجتماعی و متعالی در جهت رشد و شکوفایی و نیل به آرامش روحی و روانی و به سامان شدن امور مختلف اجتماعی خود,همواره به حقیقتی به نام فرهنگ نیازمند است.فرهنگ و تکامل فرهنگی بدون برنامه ریزی فرهنگی,خیالی بیش نیست.برنامه ریزی فرهنگی یعنی تنظیم روندی از پیش طراحی شده و زمان بندی شده برای رسیدن به اهداف مشخص.

مفهوم فرهنگ و اهمیت آن

برای رسیدن به همه چیزهایی که آرزوی ماست و در چشم اندازها و افق های دوردست تصور میکنیم,باید فرهنگ کشور,صحیح و پالایش شده در مجرای درست قرار بگیرد,نقایصش تکمیل و ویرانی هایش ترمیم شود,جاهای معیوبش اصلاح گردد و کندی در حرکت فرهنگی برطرف شود تا بتوان به آن مقاصد رسید.(رهبرانقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سال 1383)

در کشورهای مختلف تعاریف متفاوتی از فرهنگ ارائه شده است که در آینده ضمن پرداخت به این موضوع اشاره ای به مقوله فرهنگ به عنوان زیربنای اصلی توسعه پایدار خواهیم کرد......

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها