تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۲۱۳۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
مهم ترین حوادث ایران در سال گذشته / قسمت دوم
جیش العدل و شهادت 14 مرزبان/بازگشت به زندگی پس از اعدام/شلیک مرگبار به معاون وزیر/دستگیری خواننده پاپ/هفت تیر کشی مداح معروف/قتل خواهر شهید لاجوردی...

تدبیر24 : در شش ماهه دوم سال 92 حوادث مختلفی در کشور رخ داد که قطعا نمی توان هیچ یک از آنان را کم اهمیت عنوان کرد، اما در این گزارش به برخی حوادث طبیعی و غیر طبیعی که فراگیری بیشتری در سطح رسانه ها و افکار عمومی داشته پرداخته شده است، حوادثی که به نوعی با جنایت جیش العدل در سراوان آغاز شده و با ربودن پنج مرزبان از سوی آنان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار تدبیر 24 ، در نخسین روز از نیمه دوم سال 92 ، چهار عضو اصلی باندی که پس از ربودن زنان آنان را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند در زندان کرمان اعدام شدند و یازدهم این ماه نیز نشست 40 متری زمین در شهرک غرب تهران و وارد شدن خسارت به شماری از خانه های اطراف توجه رسانه ها را به خود جلب کرد ساعاتی پس از وقوع این حادثه مشخص شد که این زمین متعلق به بابک زنجانی بوده و وی در جریان یکسری روابط خارج از چارچوب اداری جواز ساخت و ساز در این زمین را اخذ کرده است.

نخستین تحرک جیش العدل و شهادت 14 مرزبان

دوم آبان سال 92 همسر دوم یکی از پزشکان عمومی سر‌شناس پس از ۱۸ سال از وقوع جنایت و کشف جسد در سال 74 ، به عنوان متهم به قتل دستگیر شد.

مرزبانی در نخستین روزهای آبان ماه با خبر شهادت چهارده مرزبان به صدر اخبار رسانه ها آمد ، ساعات پایانی سومین روز از این ماه گروهکی تروریستی که خود را جیش العدل نامید بود ، در عملیاتی 14 تن از مرزبانان کشورمان را در منطقه مرزی سراوان به شهادت رساند.

در پنجم این ماه نیز قاضی عزیزمحمدی ،قاضی جنایی ایران، در جریان محاکمه قاتل پدرش در دادگاه کیفری استان تهران از خون پدر 88 ساله اش که در سال 89 به دست پسری 20 ساله به نام آرش به قتل رسیده بود گذشت کرد..

بازگشت به زندگی پس از اعدام

در این ماه همچنین یک قاچاقچی بجنوردی که به جرم حمل یک کیلوگرم مخدر صنعتی شیشه به اعدام محکوم شده بود، یک روز پس از اجرای حکم در سردخانه به زندگی بازگشت، زنده شدن وی گمانه زنی های فراوانی درباره اجرای دوباره حکم اعدام و مجازات وی را به دنبال داشت اما در حال حاضر گفته می شود این مرد به اعدام محکوم شده است.

درحالی که پانزدهمین روز آبان آغاز شده بود در حوالی ساعت 7:30 این روز موسی نوری، دادستان عمومي‌ و انقلاب زابل و راننده اش در مسیر محل کارش از سوی مهاجمان نا‌شناس ترور شدند، جیش العدل اصرار داشت خود را به عنوان عامل این جنایت معرفی کند که بعدها مشخص شد این گروهک تنها قصد بزرگنمایی خود را داشته است.

شلیک مرگبار به معاون وزیر

در نوزدهم این ماه نیز، صفدر رحمت آبادی معاون پارلمانی وزیر صنعت در میدان سبلان تهران به ضرب گلوله فردی ناشناس به قتل رسید و در حالی که برخی شایعات از سیاسی بودن این قتل حکایت داشت جانشین فرمانده ناجا پس از شناسایی عاملان قتل اعلام کرد که انگیزه سیاسی درکار نبوده است.

در حالی که هفت روز از آذر ماه سپری شده بود زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر برازجان در استان بوشهر را لرزاند، و موجب کشته شدن هشت تن و زخمی شدن 45 تن دیگر شد و خسارات زیادی را نیز به مناطق زلزله زده وارد کرد، حسن روحانی در مقام رییس جمهور پیگیر مستقیم این زلزله بود.

خواننده معروف پاپ دستگیر شد

در دوازدهم آذر ماه سال 92 خبری روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که از دستگیری امیر تتلو یکی از خوانندگان زیرزمینی و پرطرفدار کشور حکایت داشت ، چندروز پس از انتشار این خبر این خواننده با قرار وثیقه آزاد شد.

در نخستین ساعات روز پنجشنبه 21 آذرماه نیز تصادف و آتش سوزی چهار دستگاه خودرو در ورودی شهرستان نایین استان اصفهان سبب مرگ 15 تن و جراحت و 14 تن دیگر شد. علت وقوع این حادثه که بین چهاردستگاه خودرو شامل پژو 405، زانتیا، مینی‌بوس و پراید رخ داد، سوار کردن بیش از حد مجاز سرنشین در خودرو پژو که حامل افغان های غیرمجاز بود سرعت غیر مجاز و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی راننده پژو اعلام شد.

در چهارمین روز از دی ماه 92 یکز تریلر هوو با 30 دستگاه خودروی سواری در تبریز برخورد کرد و خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشت، در ساعت 23:40 دهم دی ماه هم تصادف یک دستگاه اتوبوس بنز با کامیون حامل چسب و مواد شیمیایی در کیلومتر 24 محور دامغان به شاهرود سبب مرگ 12 تن و مصدومیت 20 تن دیگر شد.

شب هفت تیر کشی مداح معروف

در نیمه اول دی ماه ، حادثه ای عجیب دهان به دهان در میان مردم پیچید و پس از آن رسانه ها نیز وارد این موضوع شدند، محمود کریمی از مداحان مشهور کشور در اتفاقی عجیب به روی خودروی یک زوج جوان در اتوبان بابایی تیراندازی کرد، در ابتدای این حادثه رسانه های اصولگرا این زوج جوان را اوباش و افراد مستی اعلام کردند که قصد حمله به محمود کریمی را داشتند اما چندی بعد پلیس اوباش بودن این افراد را تکذیب کرد و پس از آن نیز در ماجرای حضور دو طرف در دادسرا ، شاکی بخاطر محبت به اهل بیت از شکایتش از محمود کریمی صرف نظر کرد .

مرگبارترین فیلم ایران

در میانه این ماه انفجار مواد منفجره در پشت صحنه فیلم معراجی ها آخرین ساخته مسعود ده نمکی سبب مرگ پنج تن از مسئولان سینمایی و عوامل فیلم این کارگردان در شهرک سینمایی دفاع مقدس شد تا لقب مرگبارترین پروژه سینمایی نیز به این کارگردان داده شود.

روز بیست و چهارم دی ماه با جنایت یک مرد معتاد آغاز شد و وی که معتاد به شیشه بود ظهر این روز در شورآباد تهران اقدام به کشتن همسر و فرزندش کرد و پس از آن خود را حلق آویز کرد. در روز بیست و هشتم نیز یکی از دست فروشان مترو در ایستگاه گلبرگ به زیر قطار مترو افتاده و جان خود را از دست داد مسئولان مترو از این حادثه به عنوان خودکشی یاد کردند اما برخی دیگر از جمله مسافران مترو روایت متفاوتی از آنچه که بیان شد ارائه کردند.

در میانه روز یست و نهم دی ماه سال 92 حادثه ای در پایتخت رخ داد که یکی از دردناک ترین حوادث سال های اخیر بود ، در جریان آتش سوزی گسترده در طبقه آخر ساختمانی در خیابان جمهوری دو زن به نام های آذر حق نظری و نسرین فروتنی از طبقه پنجم این ساختمان ساختمان به پایین پرتاب شده و جان خود را از دست دادند، علت این حادثه نقص فنی در سیستم نردبام آتش نشانی تشخیص داده شد و چند روز بعد نیز فرمانده ایستگاه یک و راننده نردبام دستگیر شده و تحقیقات از آنان آغاز شد با این وجود هیچ یک از مسئولان شهرداری از جمله مدیرعامل آتش نشانی و شهردار تهران حاضر به عذرخواهی بخاطر وقوع این حادثه نشده و حتی پاسخی نیز به خبرنگاران ندادند. حادثه جمهوری از سوی سه قوه و شهرداری تهران بطور ویژه و جداگانه پیگیری شد.

در میانه بهمن ماه ، بحرانی سرد دو استان شمالی کشور یعنی گیلان و مازندران را در بر گرفت و علیرغم هشدار سازمان هواشناسی هیچ یک از مسئولان گمان نمی کردند که بارش بارف تا به این حد سبب ایجاد بحران برای حدود یک و نیم میلیون تن از ساکنان شهرهای شمالی شود اما بارش برف که ارتفاع آن در بعضی از شهرها تا یک و نیم متر نیز می رسید سبب قطع برق ، جریان گاز و آب در برخی ار نقاط این استان و حاکم شدن وضعیت بحرانی در این دو استان شد، برابر آمار غیر رسمی چندین تن و برابر آمار رسمی دو تن در پی برف جان خود را از دست دادند.

پنج مرزبان را دزدیدند

هفدهم بهمن ماه به آخرین ساعات خود نزدیک می شد که گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل ، یک گروه پنج نفره از مرزبانان کشورمان را در منطقه مرزی جکیگور واقع در استان سیستان بلوچستان ربوده و به خاک پاکستان منتقل کرد اما تا امروز تمامی اقدامات برای آزادی این افراد بی نتیجه مانده است

قتل خواهر شهید لاجوردی

در بیست و هفتم بهمن ماه نیز 57 دانش آموزان دختر یک مدرسه شبانه روزی در شهرستان شازند به علت استنشاق گاز سمی منوکسید کربن دچار مسمومیت شدند و در آخرین روزهای این ماه نیز جسد خواهر ساله شهید لاجوردی در دماوند کشف شد که پس دستگیری عامل قتل این زن مشخص شد که، اختلافات خانوادگی و مخافت مقتول با ازدواج یکی از اقوام علت این جنایت بوده است.

سقوط مرگبار ولوو به دره

روز سه شنبه ، 29 بهمن نیز سقوط اتوبوس مسافربری "ولوو" به عمق چهل متری دره‌ای واقع در منطقه پلور جاده هراز سبب مرگ 18 تن و زخمی شدن 25 تن دیگر شد، عدم توجه به جلو از سوی راننده اتوبوس ولوو و صحبت با تلفن همراه ، علت وقوع حادثه اعلام شد.

صبح روز یکشنبه ، 18 اسفند مدرسه‌ای در منطقه چوکای شهرستان رضوانشهر طعمه حریق و صد درصد تخریب شد اما خوشبختانه به هیچ یک از دانش آموزان آسیبی وارد نشد.

در میان حوادث نیمه دوم سال، بدون شک حادثه جمهوری و ماجرای شهادت 14 مرزبان و ربودن پنج مرزبان دیگر تسوط جیش العدل حواشی و تاثیر زیادی در جامعه داشت که همچنان نیز ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
0
1
به غرور چه ربطی داره ?
سما
|
UNITED STATES
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
0
1
تلخی حادثه جمهوری هنوز در کام ما حس می شود. شهردار تهران باید بعد از این حادثه استعفا می داد اما با کمال اعتماد به نفس حتی حاضر به عذر خواهی هم نشد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها