تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۲۲۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
امید به ایستگاه جریان ها رسید
بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، احیای خانه احزاب بار دیگر در دستور کار احزاب کشور قرار گرفت. احزاب اصلاح‌طلب که در چهار دوره از پنج دوره فعالیت خانه احزاب اکثریت کرسی‌های آن را در دست داشتند . . .

تدبیر24 : یکی از نهادهایی که در دوران اصلاحات مورد توجه ویژه قرار گرفت اما با روی کار‌ آمدن دولت نهم ‌آرام‌آرام به حاشیه رفت و کم‌کم فعالیت‌هایش متوقف شد، خانه احزاب بود. خانه احزاب ایران در دولت اول اصلاحات تاسیس شد و به‌عنوان یک نهاد غیردولتی برای ایجاد وفاق بین احزاب و گروه‌های سیاسی آغاز به‌کار کرد. اولین مجمع عمومی خانه احزاب در سال1379 در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد و آیت‌ا... موسوی‌تبریزی، دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان رئیس شورای مرکزی خانه احزاب انتخاب شد. اما در دومین مجمع عمومی خانه احزاب در سال82 حسن غفوری‌فرد، که در سال 80 کاندیدای ریاست‌جمهوری بود و سابقه عضویت در شورای مرکزی موتلفه اسلامی را دارد به‌عنوان رئیس شورای مرکزی انتخاب شد. سومین مجمع عمومی خانه احزاب در سال 84 تشکیل شد و بار دیگر اصلاح‌طلبان توانستند ریاست این تشکیلات سیاسی را به دست بگیرند و موسوی‌تبریزی بار دیگر به‌عنوان رئیس شورای مرکزی خانه احزاب انتخاب شد.

در شورای چهارم نیز این انتخاب تکرار شد اما با تشکیل پنجمین مجمع عمومی در تاریخ شانزدهم مهر سال 88 ‌و انتخاب حسین کاشفی به‌جای موسوی‌تبریزی که دیگر علاقه‌ای به ریاست خانه احزاب نداشت، فصل جدید این نهاد مدنی شروع شد. پیروزی اصلاح‌طلبان و انتخاب کاشفی که عضو یکی از احزاب سیاسی منتقد بود، نقطه شروع رفتارهایی شد که به توقف فعالیت خانه احزاب انجامید. وزارت کشورانتخابات مجمع عمومی پنجم را زیر سوال برد و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب اعلام کرد که این کمیسیون، مجمع عمومی خانه احزاب را به رسمیت نمی‌شناسد. چند ماه پس از آخرین جلسه مجمع عمومی خانه احزاب، به‌دلیل عدم تمدید پروانه این تشکل سیاسی و به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی آن، فعالیت‌های خانه احزاب به محاق رفت.

این سناریویی بود که در این چند سال بارها درباره تشکیلات دیگری که اصولگرایان در آن در اقلیت بودند، انجام شده بود. از خانه سینما تا دفتر تحکیم وحدت و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران.

زمزمه امید

با این حال بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، احیای خانه احزاب بار دیگر در دستور کار احزاب کشور قرار گرفت. احزاب اصلاح‌طلب که در چهار دوره از پنج دوره فعالیت خانه احزاب اکثریت کرسی‌های آن را در دست داشتند، خیلی زود از بازگشایی خانه احزاب استقبال کردند. در این میان احزاب میانه‌رو نیز همواره از ضرورت بازگشایی خانه احزاب سخن به میان ‌آوردند. از اميرعلي اميري، رئيس شوراي مركزي حزب توسعه و عدالت تا حجت‌الاسلام يدا... حبيبي، دبیرکل جبهه ایستادگی در اظهارنظرات خود از اهمیت این نهاد صنفی صحبت می‌کردند.

اظهارات غفوری‌فرد

فارس دیروز نوشت که حسن غفوری‌فرد، عضو سابق شورای مرکزی خانه احزاب با اشاره به وضعیت فعلی خانه احزاب اظهار کرد: مهلت قانونی خانه احزاب دو سال است که به پایان رسیده است. غفوری‌فرد که در دوره دوم رئیس خانه احزاب بوده ادامه داده: باید هر دو سال یک‌بار در خانه احزاب مجمع عمومی برگزار شود تا طی آن اعضای شورای مرکزی مشخص شوند که فعلا اقدامی صورت نگرفته و عملا خانه احزاب منحل شده است. این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: برخی اصلاح‌طلبان هم‌اکنون درخانه احزاب جلساتی را دایر می‌کنند اما هیچ رسمیتی ندارد. غفوری‌فرد خبر داد که طی دو ماه آینده از معتدلان دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب برای احیا و برگزاری مجمع خانه احزاب دعوت خواهیم کرد. خبر از دعوت از احزاب معتدل درحالی مطرح می‌شود که بر اساس اساسنامه کسی حق دعوت از بعضی احزاب و عدم دعوت از بعضی دیگر را ندارد. با این حال این اولین اظهارنظر مثبت یک اصولگرا نسبت به بازگشایی خانه احزاب است و شاید با حمایت احزاب بزرگی مثل موتلفه، این نهاد دوباره در دولت یازدهم جان بگیرد.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
عسکرزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
0
0
حزب درست کنید ولی اینطور نباشد که مثلا آقای الف هم در مشارکت باشد هم در سازمان مجاهدیناتقلاب باشد هم در اعتدال باشد و هم هم هم و همه را بهم بریزید حزب باید داای افرادی ثبت شده فقط در یک حزب و. مرامنامه بالشد و مثلا دبیر کل حرز ک باشد ازآقای ک حمایت و موقتا از حزب برود پس به اساسنامه حزب حتیاگر دبیر کل هم باشد اعتقادی ندارد هم از .... میخوره هم از....میخوره این که نشد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها