تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۲۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
یونسکو در حوزه فعالیت خود در ایران بیشتر از جنبه میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان آگاه است و نیاز است این سازمان بین المللی در زمینه علوم و فناوری و آموزش و پرورش که جزئی از ماموریت یونسکو است، با ایران همکاری داشته باشد.
تدبیر24: دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ملاقات با مدیر کل یونسکو با اشاره به ظرفیت های بسیار ایران در حوزه علوم و فناوری خواستار ارتقای روابط بین ایران و یونسکو شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر فرجی دانا با اشاره به اینکه ایران یکی از قدیمی ترین اعضای یونسکو از سال ۱۹۴۸ بوده است، گفت: اطمینان می دهیم که در گسترش و تعمیق روابط با یونسکو صادق و جدی هستیم.

وزیر علوم در ادامه افزود: سرمایه ما در این زمینه، جوانان تحصیلکرده در آموزش عالی و بویژه حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی ایران است.
دکتر فرجی دانا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶۰ در صد دانشجویان را در ایران زنان تشکیل می دهند، گفت: این آمار مایه افتخار و غرور ایران است زیرا مشارکت زنان باعث ارتقای جامعه در ایران شده است.
وزیر علوم افزود: یونسکو در حوزه فعالیت خود در ایران بیشتر از جنبه میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان آگاه است و نیاز است این سازمان بین المللی در زمینه علوم و فناوری و آموزش و پرورش که جزئی از ماموریت یونسکو است، با ایران همکاری داشته باشد.

دکتر فرجی دانا با اشاره به بخش هایی از سخنرانی خود در مجمع عمومی یونسکو گفت: علم بدون مرز است و یونسکو باید در زمینه رفع سلطه برخی از اعضای آن سازمان در حوزه علوم و فناوری تلاش کند.

وزیر علوم افزود: یونسکو باید از اعمال تحریم هایی که سبب جلوگیری از دسترسی مردم به علوم و فناوری و آموزش و پرورش می شود جلوگیری کند و در این زمینه جدیت نشان دهد.

مدیر کل یونسکو: ایران با چالش منابع طبیعی رو به روست

همچنین در ادامه این نشست،مدیرکل سازمان یونسکو ضمن ابراز خوشحالی از حضور خود در دانشگاه تهران ضمن اشاره به قدمت و اعتبار دانشگاه تهران گفت : در این دوران پیچده و پرچالش، باور من این است که باید بررسی و بازنگری نهادهایی که تا به حال ساخته ایم بپردازیم تا روند صلح و توسعه را سرعت بخشیم .

وی به سخنان دکتر فرجی دانا وزیر علوم کشورمان در کنفرانس عمومی سال گذشته یونسکو اشاره کرد که ” وحدت فکری و فرهنگی انسان پیش نیازی غیر قابل انکار برای صلح پایدار است . ما آموخته ایم که ترتیبات سیاسی و اقتصادی نمی تواند جامعه را در مقابل آسیب ها ، تضادها و جنگ محافظت کند”.

خانم بوکوا افزود: این بینش بعد از ۷۰سال از تاسیس یونسکو به دلایل متعدد همچنان پابرجاست که من به دو مورد از ضرورت این نگاه اشاره می کنم ، اولین نکته ، ضرورت نوآوری است ، ما به عصر جدیدی از محدویت ها از نظر منابع و محدویت های زمین وارد شده ایم که مدل های توسعه پایدار را به خطر انداخته است: تغییرات آب و هوایی به تمام جوامع فشار آورده ، ایران با افزایش کویرها و کاهش منابع طبیعی روبه روست و چالش دریاچه ارومیه که ۹۲ درصد آب خودرا در ۲۰سال گذشته از دست داد از جمله این موارد است.
مدیرکل یونسکو تاکید کرد : ما باید منابع انرژی های تجدید پذیر را تقویت کنیم ودر جهت حمایت از محیط زیست راه حل های فراگیر و جامع پیشنهاد کنیم که این رسالت برعهده دانشگاه هاست که به عنوان نهاد پیش برنده علم در خط مقدم همکاریهای بین المللی باشند.

وی گفت: منظور سازمان یونسکو از مفهوم «سواد میان فرهنگی» این است که با هم در صلح زندگی کنیم و تنوع فرهنگی را به رسمیت بشناسیم.

مدیرکل یونسکو اظهار داشت: وظیفه دانشگاه این است که آگاهی در مورد سایر فرهنگ ها را تقویت کند ؛ ماباید ابزار و نهادها را مهندسی مجدد کنیم و حتی واژگان و مفاهیم را از نو تعریف کنیم و ما امروز به قدرت نرم نیاز داریم برای اینکه آموزش ، علم و ارتباطات را در خط مقدم توسعه قرار دهیم.

وی افزود: ما باید هدف از آموزش را بازتعریف کنیم و آموزش فنی حرفه ای زنان و مردان را که مهمترین سرمایه های کشورها هستند فراهم کنیم.
خانم بوکوا با اشاره به اینکه جوانان باید راه حل هایی برای داشتن شهر های سبز و پایدار و خلاق داشته باشیم. وی تاکید کرد :دستور کار ما بعداز ۲۰۱۵ باید این باشد که فعالیت های ما رنگ و بوی فرهنگی داشته باشد.

مدیرکل یونسکو با اشاره به اینکه میراث فرهنگی ایران چشمه ای است برای سعه صدر و خرد دانش گفت: باید راه حل های جدیدی ابداع کنیم و ثابت کنیم یک خانواده بزرگ انسانی هستیم.

وی افزود: میراث و فرهنگ و تمدن اسلامی بر سایر فرهنگ تاثیر زیادی داشته است و ایران میراث فرهنگی و تنوع فرهنگی زیادی دارد و بسیاری از آثار فرهنگی ایران در یونسکو به ثبت رسیده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها