تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۲۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
پس از سپری شدن چند سال از خداحافظی غیرمنتظره حسین رضازاده از دنیای پولاد سرد، گویا روزگار، سرنوشت مشابهی برای همشهری او یعنی سجاد انوشیروانی در همان دسته فوق سنگین رقم زده است.
تدبیر24: خاطرات خوش فریادهای «یا ابوالفضل» حسین رضازاده در بازیهای المپیک 2000 سیدنی و 2004 آتن که دو مدال طلای دسته فوق سنگین را برای کشورمان به ارمغان آورد، از خاطر هیچ ایرانی نخواهد رفت.
 
اما چیزی که بیش از همه موجب ناراحتی شد خداحافظی اجباری رضازاده در آستانه بازیهای المپیک 2008 پکن به دلیل چربی خون بالا بود که پزشکان انجام این ورزش سنگین را برای سلامتی این قهرمانی نامی ایران خطرناک اعلام کردند و او مجبور به کناره گیری از میادین وزنه برداری شد.
 
اینک پس از چند سال سجاد انوشیروانی یک اردبیلی دیگر که تا پله دوم بازیهای المپیک 2012 لندن پیش رفته است، به وضعیت مشابه حسین رضازاده دچار شده است و پزشکان از ضرورت کناره گیری وی از دنیای قهرمانی سخن می گویند.
 
روز هفتم اردیبهشت فدراسیون وزنه برداری خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه «سجاد انوشیروانی نایب قهرمان دسته فوق سنگین بازیهای المپیک 2012 لندن و دارنده مدال نقره رقابت های 2011 بزرگسالان جهان در پاریس فرانسه با تشخیص پزشکان و نظر کادر فنی اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان را ترک کرد.»
 
انوشیروانی که در کنار بهداد سلیمی، بهادر مولایی و رشید شریفی برای به دست آوردن دوبنده تیم ملی در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی و رقابتهای جهانی آلماتی قزاقستان تلاش می کرد، به دلیل بالا بودن چربی خون و خطرات ناشی از انجام تمرینات پرفشار در چنین شرایطی اردوی تیم ملی را ترک کرد تا زیر نظر پزشکان به مداوا بپردازد.
 
سرمربی تیم ملی وزنه برداری در این باره گفت: برای کادر فنی تیم ملی سلامتی ورزشکار از هر چیز دیگر مهم تر است.
 
بهمن زارع افزود: پس از آنکه مشاهده شد روند تمرینات سجاد انوشیروانی به خوبی گذشته نیست، از او خواستیم تا آزمایش خون بدهد، اما متاسفانه جواب این آزمایش ها حکایت از چربی خون بالای این قهرمان داشت. به همین خاطر از سجاد خواستیم با پزشک معالجش مشورت کند تا در صورت صلاحدید پزشکان دوباره به اردوی تیم ملی برگردد.ˈ
 
انوشیروانی در اردبیل زیر نظر دکتر صادقی زاده پزشک معالجش چندین آزمایش تکمیلی دیگر نیز انجام داد و نتایج همچنان نا امید کننده بود، چربی خون سجاد تا مرز 700 میلی گرم و قند خون ناشتای او به بالای 400 رسیده بود.
 
پزشک انوشیروانی که وی را از چند سال پیش زیر نظر دارد می گوید: در این شرایط وزنه برداری برای او بسیار خطرناک است.
 
دکتر صادقی زاده با صراحت می گوید که بازگشت انوشیروانی به دنیای وزنه برداری بسیار بعید است و دست کم در سنگین وزن امکان پذیر نیست.
 
به گفته وی، وزنه برداری به ویژه در سنگین وزن نیاز به تامین کالری زیاد دارد و با وضعیت جسمی انوشیروانی، بلند کردن وزنه های سنگین برای او بسیار خطرناک است.
 
سجاد هر روز در زمین چمن ورزشگاه اردبیل به دویدن ملایم مشغول است در فضای بیم و امید قرار گرفته و باید یکی از سخت ترین تصمیم های زندگی خود را بگیرد.
 
دل کندن از دنیای قهرمانی برای او سخت است و ماندن نیز می تواند بهای گرانی برای او داشته باشد.
 
او در مرز دیابت قرار گرفته، فشار خونش بالاست و چربی های خونش همچنان بالا می رود، ورزش قهرمانی این بار می تواند برایش نه شادی و شعف بلکه خسران جسمی ببار آورد.
 
در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر دوپینگ انوشیروان سجادی به دلیل حضور افسران نادو به گوش رسید که موجب آزرده خاطر این قهرمان را فراهم کرد تا جایی که خودش اعلام کرد با وجود ترک اردوی تیم ملی حاضر است در فدراسیون پزشکی ورزش تست دوپینگ از او گرفته شود.
 
سجاد انوشیروانی در بازیهای المپیک 202 لندن، رقابت های جهانی 2011 بزرگسالان جهان در پاریس فرانسه و در مسابقه های قهرمانی 2012 بزرگسالان آسیا در شهر پیونگ تائک کره جنوبی مدال نقره گرفت و در بازیهای آسیایی 2010 گوانگژو چین هم صاحب مدال برنز شد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها