تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۲۴۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
علیرضا حسینی /امام جمعه شهرستان خوسف
تدبیر24:  پایان ماه رجب است و بنا به نظر مورخین شیعه و تنی چند از علمای اهل سنت، مبعث نبی مکرم اسلام در بیست و هفتم این ماه عزیز صورت گرفته است. این عید بزرگ را به ابنای بشر و تشنگان محبت و اخلاق بویژه مسلمانان جهان تبریک عرض می کنم، امیدوارم امت اسلام بویژه ملت سربلند ایران در سایه ی سرو اعتدال و اتحاد ، زندگی همراه با آرامش و صلح داشته باشند.
نبی اکرم (ص) در سال ششم هجری با مشرکین مکه مذاکره و مصالحه نموده و برخی از شروط آنان را نیز پذیرفتند که به صلح حدیبیه معروف است و پس از اطمینان خاطر از خطر مشرکان مکه، به خاطر نفاق و نقض پیمان یهودیان مدینه و اطراف آن به مبارزه ی مسلحانه با آنان پرداختند . این ماجرا در سال هفتم هجرت با رشادتهای امیر المومنین (ع) که مولود ماه رجب و خانه خداست به فتح خیبر انجامید...
یک سال بعد آنان که در جریان صلح حدیبیه تندروی نموده و نسبت به موضع پیامبر (ص) پرخاشگری و بداخلاقی کردند ، با فتح مکه و رأفت و رحمت پیامبر نسبت به اهل آن دیار عاقبت شیرین صبر و گذشت ، تدبیر و بردباری را به چشم خود نظاره گر بودند و ... انا فتحنا لک فتحا مبینا.
به این بهانه خواستم از اعضای محترم تیم مذاکره کننده هسته ایی تشکر کنم هم به خاطر اینکه موضع منطقی جمهوری اسلامی را که همان گفت و گو و ارتباط براساس احترام متقابل است به نمایش گذاشته و بهانه جویان بین المللی را خلع سلاح کردند و هم بدین جهت که در مقابل زیاده خواهی های طرف آمریکایی با شجاعت و درایت ایستادگی کرده و کوتاه نیامدند . باشد که در آینده پیشرفت های خوبی در نوشتن متن نهایی توافق نامه ژنو براساس قاعده «بردـ برد» صورت پذیرد.اما در بخش سیاست های داخلی و در مواجهه با تحریم ها و تهدیدهای درونی چه باید کرد؟
در مورخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه امسال یادداشتی از جناب آقای دکتر محسن رضایی تحت عنوان «فروپاشی جناح های سیاسی ایران ؛ به خود بیاییم » منتشر شد که بسیار روشنگرانه و قابل استفاده بود . نظر به اینکه اخیراً مفاهیمی چون: تکیه بر ظرفیت های درونی نظام، اقتصاد مقاومتی ، نگاه به درون، تعامل سازنده با دنیا و ... جزء کلید واژه های بیانات رهبر معظم انقلاب هستند بر کسی پوشیده نیست که یکی از ظرفیت های درون نظام تنوع سلیقه ، اندیشه و روش در جریانات مختلف سیاسی کشور است که تقریباً همه این گروه ها در سال های اخیر تحت دو عنوان اصول گرایی و اصلاح طلبی فعالیت می کردند.
آنچه این سالها موجب دغدغه خاطر دکتر محسن رضایی و همفکرانش شده است یعنی« فروپاشی جناح های سیاسی در ایران » روش غلط رقابت سیاسی است . اگر عرصه سیاست را به میدان ورزش تشبیه کنیم متأسفانه ما بیش از حد از ضربه های خطا استفاده می کنیم . فرض کنید اگر دوندگان در یک مسابقه ، حین رقابت همدیگر را هل داده و یا به زمین بزنند ، آیا این میدان قهرمان و پیروز واقعی خواهد داشت ؟ چقدر زشت است که گروه های رقیب هر مسئله ای را دستاویز و بهانه برای تخریب ، توهین و انتقام گرفتن از همدیگر قرار می دهند.
ما معتقدیم نباید به جناح ها نگاه حذفی داشت زیرا هر اندیشه و روش سیاسی اگر در چارچوب قانون باشد ، در زمان خودش برای کشور و نظام مفید خواهد بود . این که در سال های اخیر هم در عرصه مذهب و هم در عرصه سیاست تفرقه نابجا بین ما رخنه کرده ، بسیار خطرناک است . بنظرم عامل این تهدید (اختلافات شدید) در هر دو حوزه «مذهب وسیاست» تندروها هستند که بعضاً اگر چه قلبی سوزان و دلی علاقه مند به ارزش ها دارند اما به خاطر انحرافات فکری نیاز به جراحی مغز دارند ! شاید اگر آفت افراط نبود اسلام عالم گیر و ایران قدرت برتر جهان می شد.
اما در حوزه مذهب : باید به تندروهای شیعه و سنی بگویم: چه بپذیرید و چه نخواهید بپذیرید این واقعیت تاریخ است که سلمان و عمار« رحمة الله علیهما » که اسوه و شاخص هستند، هم یار وفادار علی (ع) بودند و هم با حکم خلیفه دوم و رضایت امیرالمومنین امارت دار مدائن و کوفه ! پس هیچ توجیه و تفسیری پذیرفته نیست .
و همچنین در حوزه سیاست : باید به تندروهای راست و چپ بگویم : چه بپذیرید و چه نخواهید بپذیرید مردم به همان مقدار که از هنجارشکنی و برگزاری جشن سرور در ایام وفات و شهادت بزرگان دین ناراحت می شوند ، از حرکت های غیر قانونی و افراطی اعم از پخش فیلم ، تجمع و ... علیه رقیب و استفاده ابزاری و مغرضانه از مقدسات برای ضربه زدن به طرف مقابل، متنفرند .
دوستان! عقلانیت ، مدنیت و حتی مسلمانی نیاز به تمرین دارد. بیایید رقابت سالم و زندگی پاکیزه را تمرین کنیم . به همدیگر توهین نکنیم ، به صورت هم چنگ نزنیم ، مچ گیری نکنیم، سخنرانی ها را بهم نزنیم ، بلکه بشنویم و احسن آن را تبعیت کنیم . در نهایت بیاییم با تقویت هر دو جناح تحت لوای رهبری عزیز و نظام اسلامی برای آینده این مرز و بوم کادر سازی کنیم و مدیرانی کارآزموده پرورش دهیم.
 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
0
1
دم حاج آقا گرم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها