تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۲۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
شاید بیشتر از هر کسی برای خود عزت الله ضرغامی مشخص است که بزودی اتاق مدیریتش را در «جام جم» تحویل جانشینی خواهد داد که از میان گزینه های متعدد موجود، برگزیده خواهد شد.
تدبیر24: در ادامه مطلبی که روز شنبه «فرزانه ابراهیم زاده» در روزنامه شرق نوشت: این فضا باعث شده، انگیزه مدیران کنونی، کاهش یابد و تلاشی جدی در معاونت ها مشاهده نشود.

مهم ترین چالش امروزین سازمان صدا و سیما؛ کمبود بودجه برنامه سازان است. بسیاری از برنامه سازان در چندسال گذشته، هنوز نتوانسته اند طلبشان را از صداوسیما بگیرند.

در یکی، دوسال گذشته به برخی از برنامه سازان به خصوص در حوزه سیما گفته شده که دنبال «اسپانسر» در خارج از سازمان باشند.

نمونه این سیاست هم اتفاقی بود که در نوروز 93 برای سریال «پایتخت» افتاد و تبلیغات گل درشت یک شرکت خصوصی صدای بسیاری از مخاطبان را درآورد.

از سوی دیگر، عملکرد صداوسیما به خصوص در یک سال گذشته- بعد از تغییر دولت در خرداد 92- با انتقادات زیادی روبه رو بوده است.

عمده این انتقادها به نحوه پخش برخی مسابقات ورزشی، پخش گزینشی اخبار فرهنگی و جریان سازی در برابر برخی برنامه های فرهنگی و البته سیاسی دولت یازدهم و نیز عملکرد صداوسیما در گفت وگوهای زنده با ریاست جمهوری، بخشی از کارنامه رسانه ملی در مقابل جریانات مختلف بوده است که باعث شده تا بسیاری در درون و بیرون سازمان، از رفتن احتمالی ضرغامی از این سازمان، استقبال کنند.

ضرغامی که رکورد طولانی ترین دوران مدیریتی را بر رسانه ملی دارد در خرداد سال 93 ماموریت پنج ساله دوم مدیریتش تمام خواهد شد و بر اساس قانون باید این سازمان را ترک کند.

بر اساس اصل یکصدوهفتادو پنجم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، رییس صداوسیمای ایران مستقیما توسط رهبر جمهوری اسلامی منصوب می شود.

مدت ریاست این فرد منصوب به طور سنتی پنج سال است؛ اما مقام معظم رهبری بر اساس اختیارات تفویض شده توسط قانون اساسی، می توانند در پایان یک دوره پنج ساله آن را تمدید کنند؛ اتفاقی که در سال 88 افتاد.

ماموریت ضرغامی خردادماه به پایان می رسد اما خودش می گوید که تا آبان در سازمان خواهد ماند.

حالا اگر این ماموریت خرداد یا حتی آبان به پایان برسد ضرغامی رفتنش از «جام جم» قطعی است.

اما اینکه چه کسی به جای او خواهد آمد هم موضوع دیگری است که بیشتر در حد شایعات باقی مانده است.

در ماه های گذشته نام کسانی چون محمدباقر قالیباف شهردار تهران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، غلامعلی حدادعادل رییس سابق مجلس شورای اسلامی، مصطفی میرسلیم، محمدحسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده است.

در میان این گزینه ها شایعه حضور دو گزینه یعنی محمدباقر قالیباف و رحمانی فضلی بیشتر از سایرین به گوش می رسد.

قالیباف که سال گذشته حضورش به عنوان شهردار تهران بار دیگر تمدید شد تا چندماه پیش جدی ترین گزینه ریاست سازمان صداوسیما بود.

حتی شایعه هایی از حضور او در «جام جم» هم به گوش می رسید.

رحمانی فضلی هم در میان سه گزینه اصلی سابقه حضور در صداوسیما را دارد.

او در دوره لاریجانی معاون سیاسی سازمان بود. البته شاید گزینه نهایی از میان کسانی باشند که اکنون نامشان در فهرست نامزد ها دیده نمی شود.

با این حال؛ سکاندار بعدی «جام جم» هرکس که باشد باید با انبوهی از مسایل به جامانده از دوران ضرغامی دست وپنجه نرم کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها