تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۲۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
اراده ملی در عراق؛
گروهی از رهبران جریان های اصلی عراق به منزل ˈابراهیم جعفریˈ نخست وزیر سابق این کشور رفته و ضمن بحث درباره اوضاع بحرانی اخیر، بر اتحاد و یکپارچگی همه جریان های سیاسی و گروههای قومی و مذهبی عراق تاکید کردند .
تدبیر24: منابع عراقی می گویند، در این نشست ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر، ˈصالح مطلکˈ معاون سنی وی، ˈخضیر خزاعیˈ معاون رییس جمهوری، ˈعمار حکیمˈ رهبر مجلس اعلای اسلامی ، ˈاسامه النجیفیˈ رییس پارلمان، ˈبرهم صالحˈ از سران ˈاتحادیه میهنیˈ، ˈحسین شهرستانیˈ و چند شخصیت دیگر حضور داشته اند.

رهبران جریان های سیاسی عراق در این نشست راههای مقابله با تروریسم، دفع فتنه گروه تروریستی ˈداعشˈ و رویارویی با شرایط ویژه اخیر کشور را بررسی کرده و بر اتحاد همه گروههای سیاسی در این کشور تاکید کرده اند.

ابراهیم جعفری درباره این دیدار گفت که حاضران همچنین از پیام مراجع بویژه آیت الله ˈعلی سیستانیˈ به نیروهای سیاسی مبنی بر وحدت همه گروهها و اجتناب از اختلاف در نبرد با تروریسم، قدردانی کردند.

در همین حال گزارش های رسیده از عراق حاکی است که حملات داعش به استان های شمالی ˈنینواˈ، ˈصلاح الدینˈ و شهر ˈکرکوکˈ، موجی از روحیه و حس میهن پرستی در میان عراقی ها ایجاد کرده و آنان را به سمت مراکز نظامی کشانده است.

گزارش ها از ˈبصرهˈ حاکی است که تاکنون 13 هزار جوان داوطلب برای جنگ با داعش به مراکز نظامی مراجعه و ثبت نام کرده اند.

همچنین در استان های ˈواسطˈ، ˈبابلˈ، ˈدیوانیهˈ و ˈکربلاˈ و شهر ˈنجفˈ نیز مقابل مراکز آموزش نظامی ، صفوف داوطلبان جنگ با داعش تشکیل شده است.

ˈیحیی الناصریˈ استاندار ˈذیقارˈ نیز در این ارتباط گفت که برای جنگ علیه داعش یک ˈتیپ مردمیˈ در این استان تشکیل شده است.

فرماندهان نظامی در استان کربلا هم با تشکیل یک ˈتیپ ویژهˈ (نیروی مخصوص) موافقت کرده اند و استاندار کربلا هم گفته که تلاش می شود، عشایر داوطلب را نیز در این تیپ سازماندهی کنیم.

از شمال عراق نیز گزارش رسیده که ترکمن های مناطق موصل و کرکوک خود را برای مقابله و نبرد با داعش و تروریست های پراکنده در این مناطق آماده کرده اند.

در همین ارتباط ˈارشد صالحیˈ و ˈحسن تورانˈ از رهبران گروههای ترکمن منطقه برای بررسی اوضاع دیدار کرده و بعد از این دیدار اعلام کردند که ترکمن ها آماده همکاری با ارتش در مقابله با داعش هستند. آنها همچنین گفته اند که در این راه با اتحادیه میهنی کردستان عراق هم هماهنگی های لازم را انجام خواهند داد.

موج نگرانی ها به استان ˈدیالهˈ در شرق عراق هم رسیده است. عشایر این منطقه اعلام کرده اند که در بحث یکپارچگی عراق هرگز کوتاه نخواهند آمد.

ˈشیخ عدنان غضبان الملا جوادˈ از رهبران عشایر استان دیالی گفته که عشایر تحت امر وی آماده جنگ با داعش هستند.

ˈشیخ خوام مطنیˈ از دیگر شیوخ منطقه هم خواستار اتحاد همه اقوام و عشایر و احزاب عراقی شده و ˈشیخ یوسف کاملˈ نیز گفته که استان دیالی ˈخط قرمزˈ ما است و اگر تروریست ها پا به آن بگذارند، با آنان خواهیم جنگید.

تحرکات و تحریکات یک هفته گذشته داعش، اگرچه دولت و ارتش جوان عراق را در مسیر دشواری قرار داد و استان هایی مانند موصل و صلاح الدین را به اشغال خود در آورد، اما پیروزی بزرگی برای ملت این کشور به ارمغان آورد و آن ˈبازتولید یکپارچگیˈ و عنصر مغفول مانده این سالها یعنی ˈوحدت ملیˈ بود.

ناظران با اشاره به موج بسیج داوطلبان برای جنگ با داعش در عراق معتقدند که این وحدت و یکپارچگی به معنای همراهی با یک جریان سیاسی نیست، بلکه پاسخی است به نیاز کشور به وحدت و همبستگی و یکپارچگی .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها