تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۲۶۶۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
انتقام از سردار به سبک بیست و سی
تدبیر24:در حالیکه همه چیز آرام و بی سر و صدا در چند هفته اخیر سپری می‌شد ناگهان بخش خبری بیست و سی و قبل تر از آن بخش خبری بیست شبکه خبر یک بار دیگر با شیطنت های ویژه خود فضای رسانه ای را ملتهب کردند.
ماجرا از آن جا شروع شد که آیتم «حساس نشو» پنجشنبه شب ابتدا به بهانه حفظ آرامش به حامیان رئیس جمهوری حمله کرد و به آنها تهمت برهم ریختن فضای جامعه را زد. همین بخش خبری در حالی ابتدا از رسانه ها می خواست آرامش جامعه را حفظ کنند و از پرداختن به فضای دوقطبی خودداری کنند که چند ثانیه بعد یک بار دیگر بخشی از جامعه را به بهانه سالگرد حوادث بعد از انتخابات به فتنه‌گری متهم کرد.
ماجرا به این جا ختم نشد نوبت رسید به بخش «صرفاً جهت اطلاع» خبر بیست و سی، در این بخش ابتدا با یک ادبیات زشت، زننده و خارج از عرف رسانه ای مرعشی یکی از حامیان دولت تدبیر و امید با افراد کوچه بازاری مقایسه شد و سپس دکتر مطهری، نماینده مجلس به اظهارنظرهای عجیب و صادق زیباکلام به فردی که نظرات دور از واقعیت می‌دهد متهم شدند. 
همه این ها یک طرف اما تعجب همه زمانی برانگیخته شد که مجری شهرت طلب «صرفاً جهت اطلاع» ناگهان با پخش منقطع و بریده سخنان سردار فیروزآبادی به او انگ جلوگیری از تفکر در میان بسیجیان زد.
جالب است بدانید همین چند وقت پیش سردار فیروزآبادی که بعد از مقام معظم فرماندهی کل قوا دومین مقام ارشد نظامی کشور است، با خطاب قرار دادن برخی رسانه ها از آنها خواسته بود در جهت منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند و از اتهام زنی به دولت بپرهیزند.
سردار همچنین با تمجید از دکتر حسن روحانی به رسانه هایی که نزدیک به برخی نهادهای نظامی هستند نیز تذکرات جدی و شدیدی داده بود. از همان موقع بخش طیف جبهه پایداری صداوسیما که این اظهارنظر دکتر فیروزآبادی به مذاقشان خوش نیامده بود تصمیم می گیرند همه سخنرانی ها و رفتارهای سردار فیروزآبادی را زیر ذره بین خود قرار دهند. 
نتیجه این رفتار همان می شود که روز پنجشنبه در «صرفاً جهت اطلاع» علیه سردار فیروزآبادی پخش شد. بنابر اخبار رسیده به برنا از بدنه سازمان صداوسیما، تیم خبری متمایل به جبهه پایداری در یک هفته گذشته بیش از 45 ساعت از فیلم های سخنرانی‌های دکتر فیروزآبادی را زیر ذره بین برده اند تا شاید بتوانند یک اشتباه لفظی یا یک اظهارنظر مورددار را پیدا کنند و وقتی این صحبت های سردار فیروزآبادی را دیده‌اند گویی که کشف بزرگی داشته اند به سرعت آیتم مورد نظر را برای تخطئه رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح تولید کرده اند.
انتقام بخش خبری بیست و سی از سردار فیروزآبادی البته ظاهراً قرار نیست به این زودی پایان یابد چرا که براساس آنچه که از داخل صداوسیما به ما می رسد برخی خبرنگاران مخالف دولت در حال رصد سخنرانی های سردار هستند تا به گمان خود انتقام بگیرند غافل از اینکه مردم با اقدامات اینچنینی احترام به جایگاه، شخصیت و فداکاری های سردار بزرگ روزهای جنگ و همراه بزرگ روزهای صلح و ثبات را فراموش نخواهند کرد. 
بخش دیگری از انتقام گیری طیف متمایل به جبهه پایداری مربوط به بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. در حالیکه رئیس جمهوری اسبق و رئیس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاطره نویسی صداقت و راستگویی را پیشه کرده و برخلاف بسیاری از مردان محبوب این طیف (تندرو) هرگز برای اثبات خود دست به دامان دروغ نویسی به جای درست نویسی نشده است «صرفاً جهت اطلاع» در یک اقدام حیرت انگیز و تعجب آور به جای تقدیر از راستگویی و دوری از ریاکاری و تزویر، رئیس جمهوری اسبق را متهم به فرار از بحران کرد.
این در حالی است که همه آگاهان و کسانیکه برخلاف این خبرنگاران جوان، سنشان به دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی می رسد معترف هستند که در آن دوره دولت با مدیریت درست در حال پیشبرد اهداف بود و هر کسی وظیفه ای بر دوش داشت که در شرایط بحران به صورت خودکار به وظیفه خود عمل می‌کرد. 
البته صدوا وسیما  در چند سال گذشته هرگز در مواردی مثل خاطرات آقای هاشمی در دوران مبارزات، شکل گیری انقلاب، و 8سال دفاع مقدس و بحران های دیگر هیچگاه سراغ وی نمی رود و به هر شکلی که بتواند او را می خواهد از تاریخ انقلاب حذف کند. این در حالیست که نقش بی بدیل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ معاصر ایران و انقلاب با چنین اقداماتی نه قابل حذف است و نه قابل تحریف.  
البته این ماجرا از صفحه فیس بوک عبدالرضا داوری یار رسانه ای محمود احمدی نژاد آغاز شد. او ابتدا با طرح این مساله در صفحه شخصی خود به تشکیک افکنی پرداخت و سپس سایت های تندرو با خطی که این عضو رسانه ای جریان انحرافی داده بود به تهمت افکنی و تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند. چند خبرگزاری و سایت تندرو در همین زمینه مطالب تندی منتشر کردند و بالاخره نوبت به بخش رسانه ای این طیف تندرو رسید تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را با یک اظهارنظر کودکانه تخریب کنند. 
نکته جالب اینکه در چند وقت گذشته هر کسی را بخش خبری بیست و سی صداوسیما تخریب می کند، نزد مردم آن فرد صاحب محبوبیت و جایگاه بالاتری می‌شود. 
همین بیست و سی در انتخابات سال گذشته چندبار به شکل شیطنت آمیزی با پخش برخی تصاویر و برخی اظهارنظرها دکتر حسن روحانی را تخریب کرد اما نتیجه این اقدامات کودکانه آن شد که در بیست و چهار خرداد 1392 پای صندوق های رای اتفاق افتاد. 
صداوسیما در چندین سال گذشته جایگاه خود به عنوان رسانه ملی را به جایگاهی برای رسانه بخش تندرو تغییر داده است. این اتفاق از آن روزی رخ داد که مرحوم کردان روزی مدعی شد برخی جوانان را جذب صداوسیما کرده است. همان موقع بدنه سازمان صداو سیما و کارشناسان رسانه هشدار دادند که تمایلات جناحی و عدم وجود تخصص در میان این جوانان آینده صداوسیما را با مشکل مواجه خواهد کرد و در چند سال گذشته این معضل چنان به چشم آمد که امروز اگر آمارگیری صحیحی از فضای اطلاع رسانی کشور به دست آید میزان کاهش محبوبیت و مقبولیت صداوسیما برای همه مدیران و مردم مشخص خواهد شد. 
محور قرار گرفتن شبکه های خبری ماهواره ای که منافع ملی ایران را زیر سوال می‌برند در کنار ضعف مفرط صداوسیما باعث شده امروز ایران به جای قرار گرفتن در مسیر اطلاع رسانی خوب و صحیح بیشتر در راه افزایش شایعه، افزایش تخریب، بداخلاقی های رسانه ای، تهمت زنی به سیاسیون و مردم عادی، ایجاد فضای دو قطبی بین مردم و زیرسوال بردن آرمان های اخلاقی و معنوی جمهوری اسلامی قرار گیرد. 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
6
4
بیخود و بی جهت آبروی سردار فیروزآبادی رو خرج امثال مرعشی و زیباکلام نکن
درسته که مجری بی ادبی کرد، ولی در مورد ...که عین واقعیت رو گفت
جرا ناراحت میشی؟
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
0
4
ازاين رسانه ميلي و خبرنگاراني كه پس از مدتي باچهره شدن داعي نمايندگي مجلس ميشوند مثل ...و0000و خطي برخورد مي كنندانتظاري نمي رود مخصوصا بخش خبري انها0بايدانقدر تذكردادتا اصلاح شوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
0
2
اب درمانی روش خوبی برای ارامش بعد از نه بزرگ ملت به تندور ها است
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
0
0
جدیدا که هر روز رییس صدا و سیما را در تلویزیون نشان میدهند نمیدانم شاید دارن برای انتخابات امادش میکنن
دقت کنید مسئولین تازگیها تک تک میرن ... که مثلا رسانه ملی از برنامه های انها ...
اگر رسانه ملی است نیاز به جلسه م مذاکره نیست اگر هم رسانه شخصی است که هیچ
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها