تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۲۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
هزار راه نرفته/
نحوه پوشش بانوان در جامعه ایرانی بیش از آنکه یک مساله انتظامی باشد؛ یک مساله فرهنگی و بیش از آن یک چالش اجتماعی است. نحوه پوشش زنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ....
تدبیر24:  به هر حال قانونگذاران کشور در شرایط فعلی به خوبی می دانند که رویکردها و دیدگاه های مختلف و بعضا متعارضی پیرامون این مساله وجود دارد.

از دیدگاه ها و مسائل شرعی گوناگون که تاکنون در باب حجاب زنان مطرح شده است که بگذریم؛ جامعه شناسان و متخصصان علوم اجتماعی معتقدند برای اصلاح یک ناهنجاری اجتماعی رفتار تحکم آمیز بی اثر است.

جامعه شناسان بر این باورند برای پی بردن به معلول هایی مانند بدحجابی که در مقابل یک هنجار سنتی-عرفی پدید آمده اند نیاز به بررسی و پژوهش اجتماعی است؛ به یک معنا می توان گفت جامعه شناسان می گویند علت ها را باید یافت و آن را بررسی کرد وگرنه برخورد انتظامی با معلول، مجریان را ناکام می گذارد.

به همین دلیل درخواست نمایندگان محترم مجلس از وزیر کشور تنها در صورتی می تواند ثمربخش باشد که علت ها را یافته باشند و در پی حل آن برآیند که مسلما مرحله نهایی راه حل در اختیار وزیر محترم کشور است.

اما برخوردی که دیروز با وزیر کشور در صحن علنی مجلس صورت گرفت بیش از هر چیز نشان دهنده هزار راه نرفته بود.

بی تردید خارج شدن مساله حجاب زنان از دایره مسائل سیاسی می تواند مجریان را در فرهنگ سازی بر اساس عرف جامعه هدایت کند.

تا وقتی که مساله حجاب یک دغدغه سیاسی و جناحی است البته واکنش هایی را در میان نسل جوان امروز در میان دارد اما اینکه جامعه شناسان چه راه حلی را برای این مساله فرهنگی برمی گزینند سوالی است که پاسخ آن در کار پژوهشی درون اجتماع وجود دارد؛ بدون تردید طی 35سال گذشته هیچگاه مجریان دولتی بر آن نبوده اند که این مساله را به طریق اولی از طریق مشاوران جامعه شناس و رفتارشناس تشخیص دهند و همیشه رسانه ها و در کنار آنها دولتمردان به این حوزه نگاهی آغشته به دعواهای مرسوم سیاسی و جناحی داشته اند.

مساله، نبودن بحث علمی و مشخص است که آیا تاکنون مطالعه ای صورت گرفته است که بدحجابی نسبت به سال قبل یا چند سال بدتر شده است؟ نبودن آمار و مشاهدات علمی و تنها تکیه بر جو سازی های رسانه های و محفل های سیاسی نمی تواند مبنای قضاوت درستی برای نمایندگان محترم باشد.

آنچه امروز مساله حجاب زنان در ایران نیازمند آن است، یافتن پاسخی علمی و راهکاری بر اساس شرایط امروز جامعه است.


برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها