تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۲۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه از آغاز عملیات احداث 26 مرکز درمانی در سراسر کشور در سال‌جاری خبر داد و گفت:‌ عملیات احداث بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی در لنگرود، دزفول و یزد آغاز می‌شود و بیمارستان‌های عسلویه، زابل، ایلام، بیرجند و کرمان نیز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.
تدبیر24: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی صدور کارت هوشمند سلامت برای بیمه‌شدگان، حذف فرانشیز در نظام ارجاع و تداوم پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد را از مهمترین برنامه‌های این سازمان برشمرد.

دکتر سیدتقی نوربخش در کنفرانس مطبوعاتی با حضور نمایندگان رسانه‌ها از وصول درآمد 46هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌جاری خبر داد و گفت: این مبلغ که معادل یک‌چهارم بودجه جاری کشور است، برای اجرای تعهدات قانونی تأمین‌اجتماعی از جمله مستمری بازنشستگان و ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی سازمانی درآمد هزینه‌ای است، گفت: بودجه سال‌جاری سازمان تأمین‌اجتماعی برخلاف سنوات گذشته قبل از آغاز سال و در 27 اسفند سال 92 به تصویب رسید که این امر یکی از موفقیت‌های مدیریتی تأمین‌اجتماعی محسوب می‌شود.

به گفته دکتر نوربخش تعداد کل افراد تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی را 39 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 2میلیون و 200هزار نفر از این افراد را بازنشستگان و مستمری‌بگیران تشکیل می‌دهند که با احتساب افراد خانواده آنان تعداد افراد تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی در بخش مستمری‌بگیران به 4 میلیون و 600هزار نفر می‌رسد.

وی از تدوین برنامه استراتژیک سازمان تأمین‌ اجتماعی خبر داد و گفت: از 2 ماه پیش کار تدوین برنامه آغاز شده است و امیدواریم تمامی فعالیت‌های سازمان در آینده مبتنی بر برنامه باشد و برنامه محوری از اصول کلی سازمان تلقی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، اصلاح ساختار و تشکیلات این سازمان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: با وجود تغییرات فراوانی که در مأموریت‌ها و عملکرد تأمین‌اجتماعی در سال‌های گذشته روی داده است، ساختار و تشکیلات سازمان نیز نیاز به بازنگری دارد.

دکتر نوربخش در ادامه از احیای مؤسسه عالی پژوهش تأمین‌اجتماعی خبر داد و گفت:‌ فعالیت این مؤسسه همزمان با هفته تأمین‌اجتماعی از سرگرفته می‌شود و امیدواریم احیای مؤسسه زمینه‌ساز استفاده از اندیشه نخبگان و صاحبنظران کشور در تصمیم‌گیری‌های مربوط به سازمان شود.

وی امضای تفاهم‌نامه مشترک تأمین‌اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای‌اسلامی را نیز اقدامی در راستای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در تصمیم‌گیری‌ها عنوان کرد و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در سه حوزه بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی فعالیت‌های وسیع و تکالیف متنوعی دارد و فعالیت این سازمان باید مبتنی بر تصمیم‌گیری‌های دقیق و کارشناسی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه از آغاز عملیات احداث 26 مرکز درمانی در سراسر کشور در سال‌جاری خبر داد و گفت:‌ عملیات احداث بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی در لنگرود، دزفول و یزد آغاز می‌شود و بیمارستان‌های عسلویه، زابل، ایلام، بیرجند و کرمان نیز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

دکتر نوربخش قانونمداری را از محورهای اصلی فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: در سال‌جاری افزایش حقوق بازنشستگان مطابق قانون متناسب با تورم افزایش یافت و این افزایش 25 درصدی از فروردین‌ماه اعمال شد.

وی پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را از دیگر تکالیف قانونی تأمین‌اجتماعی عنوان کرد و گفت: درحالی‌که در آغاز فعالیت و شروع دولت تدبیر و امید مطالبات این مراکز به صورت نامنظم و با تأخیر فراوان همراه بود، درحال‌حاضر شاهد پرداخت مطالبات براساس قانون هستیم و مطالبات سال 92 تمامی مراکز به طور کامل تسویه شده و درحال پرداخت مطالبات فروردین و اردیبهشت سال 93 هستیم.

دکتر نوربخش هفته تأمین‌اجتماعی را فرصتی برای معرفی خدمات سازمان به اقشار گوناگون جامعه دانست و گفت: در این هفته علاوه بر مرور عملکرد سازمان سعی می‌کنیم که مشکلات و چالش‌های مربوط به سازمان تأمین‌اجتماعی را نیز به نظام تصمیم‌گیری کشور منتقل کنیم و در دیدار با مسئولین دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح نمائیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها