تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۲۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
نتایج نظرسنجی اشپیگل نشان می دهد؛
به نوشته اشپیگل، آمریکا دیگر جذابیت گذشته خود را از دست داده است. در مقابل رویکرد آمریکایی ها در قبال آلمان، سفارت روسیه نشانگر کشوری است که خواستار پذیرش و احترام و جلب توجه آلمان هاست.
تدبیر24: موضع آلمان چندین دهه به سوی آمریکا متمایل بود ولی به دنبال رسوایی جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر رسوایی های سیاسی، رابطه آلمان و آمریکا با اخراج مامور ارشد دفتر سیا از این کشور تیره شد که به نوعی تلاش برای جلب توجه واشنگتن و به نوعی هشدار نسبت به دخالت های ایالات متحده بود.

به گزارش پیام نو ، به دنبال رسوایی دوباره آمریکا، بسیاری از آلمان ها خواستار استقلال کشورشان از سیاست های آمریکا هستند. درعین حال انتظار نمی رود که پاسخ آمریکا به عملکردش در آلمان قابل توجه نباشد و تا حد امکان موضوع جاسوسی از آلمان مسکوت نگه داشته شود تا در این بین کاخ سفید بتواند خود را با رویکرد جدید متحد اروپایی اش تطبیق دهد.

مجله آلمانی "اشپیگل” در گزارشی با اشاره به افزایش تنش ها و سرد شدن روابط آلمان و آمریکا نوشت: آلمان بین آتش شرق و غرب گیر افتاده است و این امکان وجود دارد که برلین به سوی مسکو متمایل شود. در پشت صحنه، روابط و برلین بسیار شکننده است. "آنگلا مرکل” صدر اعظم آلمان از هرگونه برخورد ضد آمریکایی در آلمان نگران است. اگرچه مرکل ترجیح می دهد که آلمان ها وفاداری خود را نسبت به آمریکا حفظ کنند ولی او متوجه این امر است که احساسات ضد آمریکایی مردم کشورش نسبت به رسوایی جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از آلمان شدت یافته است.

در نظر سنجی انجام شده در آلمان ۵۶ درصد موافق همکاری با ایالات متحده و ۵۳ درصد موافق همکاری با روسیه بوده اند که بیانگر افزایش بی اعتمادی به کاخ سفید و افزایش تنش عمیق بین آلمان و آمریکاست. قابل ذکر است آلمان ها نسبت به فعالیت های گسترده جاسوسی آمریکا مایوس شده اند و نسبت به روس ها در جریان بحران اوکراین ابراز همدردی کرده اند. افزایش سوال بنیادین هویت ملی در طولانی مدت منجر به این امر می شود که آلمان ها درباره این امر تصمیم گیری کنند که طرف غرب بمانند یا با شرق همکاری کنند. با سقوط دیوار برلین این موضوع اولویت خود را از دست داد ولی بحران اوکراین و رسوایی آژانس امنیت ملی به آرامش آلمان پایان داد. طبق نظرسنجی اشپیگل ۵۷ درصد مردم خواهان استقلال بیشتر سیاست خارجه کشورشان از ایالات متحده شده اند.

به نوشته اشپیگل، آمریکا دیگر جذابیت گذشته خود را از دست داده است. در مقابل رویکرد آمریکایی ها در قبال آلمان، سفارت روسیه نشانگر کشوری است که خواستار پذیرش و احترام و جلب توجه آلمان هاست. در سال های اخیر این امر که نیازی به ترس از مسکو نیست باعث گسترش روابط اقتصادی میان آلمان و روسیه شده است و با وجود اختلافات متفاوت در ساختار گروه جی ۸ و ناتو، مسکو در راه دموکراتیک پیش می رفت و بسیاری بر این باورند که اختلافات این کشور با اروپا قابل حل است. در حال حاضر با رشد احساسات ضد آمریکایی و ناسیونالیستی در آلمان، برلین خود را در حال کشیده شدن به سوی مسکو می بیند. در عین حال کارشناسان معتقدند رویکرد ولادیمیر پوتین از منظر سیاست خارجی غیرقابل پیش بینی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها